با این ۷ ترفند در برخورد اول تاثیر فوق العاده ای بگذارید

با این ۷ ترفند در برخورد اول تاثیر فوق العاده ای بگذارید
امتیاز به این post

برداشت اولی که از اشخاص می شود، برداشتی که تا مدت ها در ذهن افراد می ماند. تمام این برداشت هم به علائم غیرکلامی، ژست ها و میمیک هایی که انجام می دهید برمی گردد، چراکه در برخورد اول نمی توانید نشان دهید که مثلا چه شخصیت خوبی دارید! در ادامه یک سری ترفند که کمک می کنند در برخورد اول اثرگذاری بیشتری داشته و دیگران برداشت بهتری از شما داشته باشند را آموزش می دهیم.

۱_ با کمی تاخیر لبخند بزنید

همه می دانیم که لبخند زدن برای ارتباط برقرار کردن بسیار مهم است. اما منظور لبخند مصنوعی که از روی ادب است، نیست. برای تاثیرگذاری بیشتر، اول به چهره ی طرف مقابل نگاه کنید، چند ثانیه صبر کنید و بعد لبخند بزنید. این وقفه لبخندتان را حقیقی تر نشان می دهد.

۲_ ارتباط چشمی تان بیش از حد طولانی نباشد

براساس تحقیقات، وقتی یک مرد طولانی مدت با مرد دیگری ارتباط چشمی برقرار می کند، می تواند توسط طرف مقابل نشانه ی خشونت برداشت شود. در عوض، توصیه می شود که کم کم مدت زمان ارتباط چشمی را در طی ملاقات افزایش دهید. سعی کنید ۶۰% مواقع ارتباط چشمی برقرار کنید این قانون برای خانم ها با خانم ها و خانم ها با آقایان هم صدق می کند.

حتما بخوانید:   کارهایی که فوری شما را آرام تر کرده و حال تان را بهتر می کنند

۳_ حواستان به حالت بدن تان باشد

به قهرمان های ورزشی یا رهبران سیاسی نگاه کنید، هیچ گاه شانه ها یا چشمان شان را افتاده نمی بینید. همواره راست قامت ایستاده و لبخند به لب دارند. همین نشان دهنده ی اعتماد به نفس شان بوده و باعث می شود بقیه از آنها خوششان بیاید. شما هم برای اثرگذاری هرچه بیشتر باید دقیقا همین کار را بکنید.

۴_ علاقه تان را نشان دهید

وقتی با شخص جدیدی ملاقات می کنید، هر دو طرف به ۲ چیز فکر می کنند ” آیا من از او خوشم می آید؟” و “آیا او از من خوشش می آید؟”. بنابراین برای اینکه برداشت خوبی از شما بشود، باید نشان دهید که به طرف مقابل علاقه دارید وگرنه خودخواه به نظر می رسید. بهترین راه انجام این کار از طریق نشانه های غیرکلامی همچون لبخند زدن، برگشتن به سمت او با کل بدن تان و غیره است. توجه کنید و سدهای میان تان را بردارید: کیف، لیوان و چیزهای این چنینی. دست هایتان هم نباید بسته باشند.

۵_ کارهای مضطربانه انجام ندهید

هیچ نشانه ی مشخصی نیست که به طور قطع خبر از دروغگو بودن شما بدهد. اما مقالات بسیاری ثابت کرده اند که دست های بی قرار خبر از این می دهند که فرد در حال پنهان کردن چیزی است. به همین دلیل است که نباید زیاد از حد به گردن، صورت، گوش ها یا موهایتان ور بروید.

۶_ مهربان بوده و حس همدردی تان را نشان دهید

نه تنها از طریق یک سری نشانه های غیرکلامی بلکه از طریق تقلید رفتار طرف مقابل می توانید علاقه تان را به او نشان دهید. این کار باعث می شود شخصی که به دیگران اهمیت می دهد به نظر رسیده و در برداشت اول قابل اعتماد به چشم بیایید.

حتما بخوانید:   آیا افراد خودشیفته برای کارهای خود احساس گناه می کنند ؟

۷_ ملاقات را از قبل تجسم کنید

اگر قبل از ملاقات کمی وقت دارید، سعی کنید حرف ها یا کارهایتان را تمرین کنید. جلوی آینه، تصور کنید که با طرف مقابل صحبت می کنید، لبخند بزنید، ژست مناسبی بگیرید و حواستان به کارهایتان باشد. این کار کمک می کند که در هنگام ملاقات واقعی، نتایج بهتری بگیرید.

شما از کدامیک از این ترفندها استفاده می کنید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف