با دلایل عمده‌ی خیانت کردن در رابطه آشنا شوید

با دلایل عمده‌ی خیانت کردن در رابطه آشنا شوید
امتیاز به این post

مورد خیانت قرار گرفتن توسط شریک زندگی مسئله ای ناراحت کننده است. اما قبل از سرزنش دیگران و به جای دائم شکاک بودن، بهتر است که با دلایل خیانت کردن بیشتر آشنا شده و سعی کنید از آن ها  اجتناب کنید.

چه کسی معمولا در رابطه خیانت می کند؟

مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و اکثرشان به این نتیجه رسیده اند که احتمال خیانت کردن توسط زنان با احتمال آن توسط مردان  تقریبا برابر است. محققی با بیش از ۵۰ زن که رنج سنی شان بین ۲۴ تا ۵۴ بوده صحبت کرده و متوجه شده که احتمال خیانت توسط زنان در اوایل ۴۰ سالگی بیشتر است. اما آن ها نمی خواهند قید ازدواج شان را بزنند و بیشتر به دنبال تجربیات جدید هستند. زنان هم در زمینه خیانت کردن در حال نزدیک کردن آمارشان به مردان هستند، هر چند که دلایل خیانت کردن در این دو جنس با هم عموما تفاوت دارد. اکثر اوقات مردان به دنبال ارضای تمایلات خود هستند حال آن که زنان بیش تر در پی پیوند عاطفی اند.

دلایل خیانت کردن افراد در رابطه و راه های اجتناب از آن

۱_ کمبود شور و اشتیاق در رابطه: این یکی از رایج ترین دلایل خیانت افراد بوده است. ممکن است به لحاظ عاطفی با شریک تان مشکلی نداشته باشید اما اگر شور و اشتیاق نداشته باشید ممکن است منجر به خیانت شود.

چطور از این مسئله اجتناب کنید:

۱_ با شریک تان صحبت کرده و در مورد نیازهای تان صادق باشید و سعی نکنید بی درنگ منکر نیازهای او شوید.

۲_ از تجربه کردن نهراسید.

۳_ اگر نمی دانید چطور باید راجع به این موضوع صحبت کنید می توانید از مشاور کمک بگیرید.

۲_ کمبود رضایت عاطفی: این مورد بسیار خطرناک است چرا که اگر احساس صمیمیت عاطفی نکنید ممکن است افسرده شده و در جایی دیگر به دنبال منبع خوشحالی باشید. پیوند کمتر با شریک احتمال خیانت را بالا می برد.

چطور از این مسئله اجتناب کنید:

۱_ با همکاری هم سعی کنید به رابطه معنا ببخشید.

۲_ مسئولیت کارهای تان را بپذیرید. اگر اشتباهی کردید همین طوری آن را رها نکنید. مشکلات حل نشده مشکلات بیشتری را به وجود می آورند.

۳_ کار و زندگی شخصی‎ تان را در تعادل قرار دهید.

۴_ شریک تان هم حق دارد نظرش را بگوید. به جای مبارزه کردن با او سعی کنید سازشکاری کنید.

۳_ شریک تان دیگر عاشق شما نیست یا عاشق دیگری شده: خیلی دردناک است اما این اتفاق می افتد. شاید در کافه ای نشسته اید و با دیدن یک نفر قلب تان از تپش می ایستد. نمی شود توضیح دقیقی برای این مسئله داشت اما گاهی اوقات حال و هوا، سرنوشت و کارما همگی دست به دست هم می دهند. به خاطر همین امکان این که یک نفر عاشق شما نباشد وجود دارد.

چطور از این مسئله اجتناب  کنید:

۱_ هر رابطه ای با چالش های خودش رو به روست. هیچ کس کامل نیست و باید این حقیقت را بپذیرید.

۲_ به رمانتیک بودن با شریک تان ادامه دهید.

۳_ دست به کار شوید. گفتن یا شنیدن ” دوستت دارم” خوب است اما باید آن را ثابت کنید.

۴_ به استقلال خود و شریک تان احترام بگذارید.

۵_ سعی نکنید دیگری را به چیزی اجبار کنید.

۴_ خشم محرک خیانت است: شک کرده اید یا می دانید که شریک تان به شما آسیب رسانده یا بهتان خیانت کرده پس می خواهید از او انتقام گرفته و با هم برابر شوید.

چطور از این مسئله اجتناب کنید:

۱_ روی مدیریت خودتان کار کنید نه شریک تان. نمی توانید مسئول کارهای دیگران باشید اما مسئولیت اعمال و عواطف تان با خودتان است. آرام بودن تاثیرگذار تر است.

۲_ به جای سرزش کردن دیگری احساسات تان را به اشتراک بگذارید.

۳_ شرایط را بررسی کرده و سعی کنید بهترین راهکار را پیدا کنید.

۵_ کنجکاوی برای تجربیات جدید: اینترنت، باشگاه، دانشگاه … همه جا پر از وسوسه است و گاهی اوقات فرد ممکن است کنجکاو شود که آیا می تواند دل کس دیگری را هم ببرد یا نه. شاید واقعا عاشق شریک تان باشید اما هنوز هم می خواهید بدانید که می توانید از این کارها انجام دهید یا نه.

چطور از این مسئله اجتناب کنید:

۱_ کنترل خودتان باعث می شود که از وسوسه ها دوری کنید.

۲_ توجه کنید که طرف مقابل در اوایل رابطه چطور برخورد می کند. اگر مدام بیش از حد به دیگران توجه نشان می دهد می تواند علامت هشداردهنده ای برای شما باشد. شاید او آماده رابطه ای جدی نیست.

۶_ ناتوانی در تعهد دادن: برای بعضی ها رابطه داشتن فقط به یک شریک ختم نمی شود و این افراد نمی توانند به کسی تعهد طولانی مدت بدهند.

چطور از این مسئله اجتناب کنید:

اگر خواهان رابطه ای سنتی هستید این مسئله را با شریک تان در میان گذاشته و از خودتان بودن نهراسید. بهتر است که از ابتدا از یک رابطه ناسالم اجتناب کنید تا بخواهید بعدا تجربه ای تلخ داشته و دل شکسته شوید.

۷_ آتش رابطه نیاز به تند و تیز شدن دارد: ریسک ها و دراماهای بیشتری به رابطه تان اضافه کنید و نگذارید یکنواخت شود. چرا که وقتی افراد نتوانند چیزی را با شریک خود داشته باشند، در دیگران به دنبال آن می گردند.

چطور از این مسئله اجتناب کنید:

قبل از صحبت با شریک تان و در میان گذاشتن خواسته ها و نیازهای تان با او، عجله ای تصمیمی نگیرید. هر رابطه ای بالا و پایین های خودش را دارد.

 

 

خروج از نسخه موبایل