با رعایت این ۴ مورد طول عمر خود را افزایش بدهید

با رعایت این ۴ مورد طول عمر خود را افزایش بدهید
امتیاز به این post

به لحاظ علمی کاملاً اثبات شده که ژن های ما تنها مسئول یک سوم طول عمرما هستند و بقیه ی آن، یعنی ۷۵درصد بقیه به سبک زندگی مان بستگی دارد: فعالیت هایی که انجام می دهیم، غذاهایی که می خوریم، چیزهایی که می نوشیم و ریسک هایی که می کنیم. اساساً کاری که با زندگی مان می کنیم است که تعیین می کند ۱۰۰سال عمر می کنیم یا در ۳۰ سالگی براثر حمله ی قلبی از دنیا می رویم. در ادامه راه کارهایی را که می توانند در افزایش طول عمر موثر واقع بشوند را به شما معرفی می کنیم.

۱_ پیاده روی یا دوی آهسته: همیشه گفته می شود که ورزش کردن تاثیر به سزایی درافزایش طول عمر دارد، اما لازم به ورزش های سنگین نیست. پیاده روی یا دوی آهسته هم کفایت می کند. تاثیراین فعالیت ها در تحقیقات پزشکی ای که اخیرا انجام شده به خوبی قابل مشاهده است. در مطالعه ای که در کشور دانمارک روی هزاران نفر شرکت کننده انجام شد، مشخص شد که دوی آهسته به مدت حداقل یک ساعت در هفته تا ۶ سال باعث افزایش طول عمر می شود. دویدن یا پیاده روی به خرید تجهیزات ورزشی گرانی هم احتیاج ندارد و فقط باید یک جفت کفش کتانی مناسب تهیه کنید. جدای از همه ی این ها پیاده روی یا دویدن به برنامه ریزی احتیاج ندارد، می توانید همین الان از در بروید و مشغول شوید.

۲_ مدیتیشن: دقایقی را در روز به تنهایی گذراندن، در گوشه ای ساکت در منزل و انجام تمرینات تنفسی و تمرکز روی افکار مثبت و آرام  کننده تاثیر به سزایی در کاهش و یا حتی از بین بردن استرس دارد. استرس هم همانطور که می دانید یکی ازعوامل کاهش طول عمر است. علاوه برایم، مشخص شده که مدیتیشن منظم می تواند تولید هورمون های خوب بدن را افزایش می دهد؛ یعنی هورمون هایی که باعث سلامتی مان شده و احساس آرامش و شادابی بهمان منتقل می کنند.

حتما بخوانید:   شش دلیل موذیانه پیری زودرس پوست

۳_ نور خورشید: در طی بررسی ها یافت شده که بسیاری از بزرگسالان به کمبود ویتامین دی مبتلا هستند، یعنی ویتامینی که نقش حیاتی در پیشگیری از حملات قلبی، دیابت و بسیاری از موارد دیگر دارد. اکثر ما در اداره کار می کنیم که این یعنی به مدت محدودی در معرض نور خورشید قرار می گیریم. پس از منزل یا محل کار بیرون رفته و در معرض نور خورشید قرار بگیرید. ۱۵ الی ۳۰ دقیقه کافی است. نه تنها این، بلکه نور خورشید در تنظیم میزان ملاتونین بدن نیز نقش دارد ؛ ملاتونین هورمونی است که خلق وخوی شمارا تثبیت کرده و چرخه های خوابتان را کنترل می کند.

۴_ در ارتباط بودن با دیگران: از آنجایی که ما ذاتاً انسان هایی اجتماعی هستیم، لازم است که با دیگران در ارتباط باشیم. بنابراین افزایش طول عمر با داشتن روابطی قوی وعمیق با عزیزانتان ارتباط مستقیم دارد.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف