با ۱۰ ویژگی افراد به شدت حساس آشنا شوید

با ۱۰ ویژگی افراد به شدت حساس آشنا شوید
امتیاز به این post

یک فرد به شدت حساس برای اینطوری بودن برنامه ریزی شده. تحقیقاتی که روی اینطور افراد انجام شده نتایج جالبی را بدست داده است. مثلا محققین کشف کرده‌اند مناطقی از مغز که مرتبط با حس همدردی و آگاهی هستند حین مشاهده‌ی تصاویر احساسی از دیگران در مغز افراد حساس، فعال‌تر از افراد معمولی می‌شوند؛ این یعنی افراد به شدت حساس طوری طراحی شده‌اند که رفتارها و احساسات خاصی که میان دیگر افراد رایج نیست را داشته باشند. اگر شما یک فرد به شدت حساس را دوست دارید، بد نیست مطالعه‌ای درباره‌ی این طور افراد داشته باشید تا درک بهتری داشته و بدانید چطور باید رفتار کنید.

۱- تمام افراد حساس درونگرا نیستند: یک فرد به شدت حساس می‌تواند کاملا برونگرا باشد. برای حساس بودن نباید حتما درونگرا بود.

۲- این افراد گریه می‌کنند:  تلویزیون تصویری از حیوان آزاری نشان می‌دهد، آماده باشید که یا فرد حساس زیر گریه بزند یا از اتاق خارج شود. این افراد آنقدر با همه چیز حس همدردی دارند که گاهی تیتر یک خبر می‌تواند به گریه بیندازدشان. این افراد احساساتی عمیق‌تر داشته و گریه کردن واکنش طبیعی‌ای به این احساسات است.

۳- افراد به شدت حساس شنونده‌های خوبی هستند: چون این افراد می‌توانند حس دیگران را حس کرده و صمیمانه ابراز همدردی کنند، شنونده‌های خوبی تلقی می‌شوند. آن‌ها احتیاج دارند که فرد آسیب دیده را تسکین داده و درد و رنج دیگران را آرام کنند. به دلیل این خصایص افراد حساس پزشک‌ها، مشاوران، درمان‌گران و معلمان عالی‌ای می‌شوند.

۴- این افراد از صدا‌های بلند و مکرر متنفرند: کم پیش می‌آید که افراد حساس موسیقی‌های راک و متال گوش کنند. برای این افراد شامی آرام با دوستان، رفتن به باغ وحش یا پیاده روی‌های طولانی لذت بخش‌تر از کنسرت‌ها یا فستیوال‌های پر سر و صداست.

حتما بخوانید:   ۹ روش برای بالا بردن روحیه خود در روزهایی که احساس ناراحتی می کنید

۵- افراد به شدت حساس تصمیم گیری را دوست ندارند: وقتی نوبت به تصمیم گیری می‌رسد این افراد مضطرب می‌شوند، چرا؟ چون نمی‌خواهند تصمیم غلطی بگیرند. آن‌ها متوجه هستند که انتخاب‌هایی که می‌کنند پیامدهایی دارند و این افراد خواستار پایانی خوش هستند.

۶- این افراد درک و حس به شدت بالایی دارند: افراد به شدت حساس می‌توانند از کوچک‌ترین لحن، حس طرف مقابل را متوجه شده و به شدت به مود دیگران حساس هستند. اگر شریک زندگی‌شان در مود بدی باشد، این مود بد به طور مستقیم برحال آن‌ها هم تاثیر گذاشته و خلق و خوی‌شان را تنگ می‌کند.

۷- افراد به شدت حساس تحمل فیلم‌های ترسناک را ندارند: درحالیکه خیلی‌ها از فیلم‌های ترسناک و روحی خوش‌شان می‌آید، اما افراد حساس تحمل خشونت و خون و خون‌ریزی در فیلم‌ها را ندارند.

۸- مردم فکر می‌کنند افراد به شدت حساس همه چیز را بیش از حد شخصی برداشت می‌کنند: شاید هم اینطور باشد، ولی آن‌ها آنقدر احساسات مختلفی درون‌شان در جریان است که باید یک جوری آن را تخلیه کنند. حواس‌تان باشد که این افراد را هرگز حتی به شوخی هم مسخره نکنید.

۹- افراد به شدت حساس تحمل درد کمی دارند: این افراد درد را نسبت به دیگران بیشتر حس می‌کنند. مثلا اکثر این افراد هرگز تتو نمی‌زنند.

۱۰- با انتقاد میانه‌ی خوبی ندارند: از آنجایی که افراد به شدت حساس از انتقاد و حسی که ایجاد می‌کند – اکثرا خجالت- دوری می‌کنند، بیشتر سعی می‌کنند همه را راضی نگه دارند.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف