با ۹ فایده‌ی زنجبیل آشنا شوید

با ۹ فایده‌ی زنجبیل آشنا شوید
امتیاز به این post

مجله اینترنتی مبین : زنجبیل می‌تواند در تمام نقاط دنیا کشت شود اما به دلیل طولانی بودن چرخه‌ی رشد و رسیدنش بیشتر در نواحی گرم کشت می‌شود. تحقیقاتی علمی زنجبیل را به عنوان درمانی موثر علیه بیماری‌های مختلف معرفی کرده و ما هم در ادامه قصد داریم تا ۹ مزیت زنجبیل برای سلامتی را برایتان عنوان کنیم.

۱_ افزایش گردش خون

این گیاه از آنجایی که گردش خون را در بدن تسهیل می‌کند دارای خواص آرام کننده نیز می‌باشد. زنجبیل همچنین رقیق کننده‌ی خون نیز می‌باشد. بنابراین به طور کلی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

۲_مبارزه با سرطان

این گیاه خوراکی با توانایی از بین بردن سلول‌های سرطانی بدون داشتن عوارض جانبی یک ماده‌ی ضد سرطان نیز تلقی می‌شود. از میان سرطان‌هایی که زنجبیل برایشان مفید است می‌توان به سرطان سینه، پوست، روده و رحم اشاره کرد.

۳_کمک به آسم

در  جامعه‌ی مدرن آسم به یک از بیماری‌های کشنده مخصوصا در کشورهای در حال توسعه بدل شده. این گیاه خوراکی با خواص ضد التهابی‌ای که دارد در مبارزه با این بیماری کمک می‌کند.

۴_تقویت سیستم ایمنی

این گیاه خوراکی به تقویت سیستم ایمنی و کاهش آسیب پذیری نسبت به بیماری‌های شایع کمک می‌کند. بیماری‌های شایع مثل آلرژی، تب و سرماخوردگی. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به درمان بیماری‌های ویروسی نیز کمک می‌کنند.

حتما بخوانید:   15 غذایی که لازم نیست در یخچال نگهداری کنید

۵_مبارزه با مشکلات تنفسی شایع

افرادی که از اختلالات تنفسی مانند سرفه رنج می‌برند خوب است که روزانه یک فنجان چای گرم زنجبیل مصرف کنند. این گیاه به انبساط ریه‌ها کمک کرده و عطسه و سرفه را مرتفع می‌سازد.

۶_کمک به تهوع

استفراغ و تهوع از بدترین بیماری‌ها هستند. مطالعات نشان می‌دهند که این گیاه خوراکی به از بین بردن عامل تهوع کمک می‌کند. بهترین راه برای از بین بردن این حس نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل است.

۷_از بین بردن بوی بد بدن

حین استفاده از زنجبیل از آنجایی که بدن وارد فاز سم زدایی می‌شود به طور موقت بوی بدن‌تان افزایش پیدا می‌کند اما در طولانی مدت به از بین بردن بوی بدن کمک می‌کند. این گیاه خوراکی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که در آزاد کردن سموم بدن موثر هستند.

۸_سیستم گوارشی

قرن‌هاست که زنجبیل به از بین بردن مشکلات گوارشی مثل گرفتگی، نفخ، سوزش سردل، گاز و اسهال معروف است. این گیاه همچنین محرک صفرا و غدد بزاقی است و از همین رو گوارش و هضم را آسان‌تر می‌کند.

۹_آزاد سازی دردهای بدن

بسیاری از افراد به دلایل مشخص به دنبال رهایی از درد هستند. این گیاه می‌تواند شما را از دردها رها سازد. به افراد مبتلا به آرتروز توصیه می‌شود که از روغن زنجبیل استفاده کنند. ازآنجایی که این گیاه رقیق کننده‌ی خون است می‌تواند در رهایی از سردردها نیز موثر باشد. این گیاه خوراکی به شکل مایع هم در برطرف کردن گلو درد موثر است.

در انتها توصیه می‌شود که روزانه بیش از ۶ گرم زنجبیل مصرف نکنید.

حتما بخوانید:   ۷ شیوه که خوراکی های گرم و سرد بر روی بدن تاثیر می گذارند

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف