به جای بازی با موبایل،‌ این کارها را قبل از خواب انجام دهید

به جای بازی با موبایل،‌ این کارها را قبل از خواب انجام دهید
امتیاز به این post

خواب راحت، آرزوی همیشگی

در این مقاله از مجله اینترنتی مبین قصد داریم تا با هم به مقوله خواب راحت بپردازیم و اینکه قبل از خواب چه کار هایی انجام دهیم تا راحت بخوابیم ؟ با ما همراه باشید.

وقتی موقع خواب می‌رسد، خیلی از ما دوست داریم پشت کامپیوتر نشسته و فیلم تماشا کنیم یا اینکه قبل از خواب با موبایل‌مان بازی کنیم و یا اینکه خلاصه درگیر سرگرمی بشویم. اما باید بدانید این قبیل کارها بر چرخه‌ی خواب ما اثر می‌گذارند و بهتر است قبل از اینکه خواب‌مان ببرد کارهای سالم‌تری انجام بدهیم. درست همانطور که آنچه در طی روز انجام می‌دهیم بر سلامت فیزیکی و روانی‌مان موثر است، کاری که شب‌ها انجام می‌دهیم هم بر سلامتی‌مان اثر گذار می‌باشد.

شاید خیلی به کارهایی که قبل از خواب انجام می‌دهید فکر نکنید، اما این کارها می‌توانند تاثیر به سزایی بر اینکه با چه سرعتی خواب‌تان می‌برد و صبح روز فردا چه حسی دارید داشته باشند.

به هر حال اگر به دنبال این هستید که قبل از خواب کارهای مفیدتری انجام دهید، در ادامه با مجله اینترنتی مبین همراه باشید.

حرکات کششی انجام دهید:

اگر مدت طولانی پشت میز یا فرمان نشسته‌اید یا روی سینک و اجاق گاز خم بوده‌اید، بدن‌تان باید کمی تنش رها کند. ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام حرکات کششی قبل از خواب کمک می‌کند که ریلکس‌تر شوید.

حتما بخوانید:   ۷ اتفاقی که برای بدن شما در فصل پاییز می افتد و علتهای آن

اعضای بدن‌تان که بیشتر دچار استرس و تنش می‌شوند را بشناسید، درآن محل‌ها بیشتر از حرکات کششی و انعطاف پذیری استفاده کنید.

قدردانی کنید:

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن احساس آرامش این است که قدردان آنچه در زندگی‌مان داریم باشیم. قدردانی و شکرگذاری در شب کمک می‌کند که راحت‌تر به خواب بروید.

مطالعه کنید:

مشکلی پیش نمی‌آید اگر قبل از خواب لای رمان مورد علاقه‌تان را باز کنید. مطالعه‌ای دریافته‌ که کتاب خواندن قبل از خواب ۶۸ درصد مواقع باعث کاهش استرس می‌شود.

حتی مطالعه کردن به مدت ۶ دقیقه می‌تواند خواب‌تان را بهبود ببخشد.

دوش آب گرم بگیرید:

قبل از خواب یک کار آرامش بخش انجام دهید، مثلا دوش آب گرم بگیرید. دوش گرفتن قبل از خواب همچنین دمای بدن‌تان را پایین آورده و به مغز القا می‌کند که وقت خوابیدن و آرام گرفتن است.

از تکنولوژی دوری کنید:

نه تنها نور وسایل الکترونیکی بر کیفیت خواب‌تان تاثیر گذار است، بلکه استفاده از آنها قبل از خواب بر میزان استرس‌تان خواهد افزود.

مدیتیشن کنید:

مطالعاتی که انجام شده دریافته که مدیتیشن در مبارزه با بی‌خوابی و بهبود کیفیت خواب موثر است، اگر بتوانید ۵ تا ۱۰ دقیقه مدیتیشن کرده و تمرینات تمرکزی انجام دهید، آرام‌تر شده و برای خواب آماده می‌شوید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف