تلسکوپ بزرگ ماژلان؛ آیا ما تنها موجودات زمین هستیم

آیا ما تنها موجودات زمین هستیم
آیا ما تنها موجودات زمین هستیم
امتیاز به این post

آیا ما تنها موجودات زمین هستیم ؟

اخیرا شرکت GMTO در طی خبری رسمی اعلام کرد که پروسه ساخت تلسکوپ بزرگی را در رصدخانه لاس کامپاناس شیلی آغاز کرده است.هزینه ساخت این تلسکوپ بزرگ در حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شده است.

به زودی آن سوی جهان را مشاهده خواهیم کرد.با مجله اینترنتی مبین همراه باشید.

بزرگ و دقیق

مهندسی این تلسکوپ بسیار دقیق و پیشرفته صورت خواهد گرفت بدین صورت که این تلسکوپ از هفت آیینه ی مدور با قطر ۲۴ متر و یک رایانه ی پیشرفته که به تلسکوپ کمک خواهد کرد تا تحریف ناشی از اتمسفر زمین را تصحیح کند، ساخته شده است.در صورت اتمام این پروژه، تلسکوپی بزرگ و ۱۰ برابر دقیق تر از تلسکوپ فضایی حابل در اختیار محققان قرار خواهد گرفت.

ماژلان بیشتر از هر تلسکوپ نور جمع خواهد کرد!

این تلسکوپ بزرگ قرار است تا سال ۲۰۲۴ میلادی آماده شود .اما تا اتمام مراحل ساخت بی شک محققان برنامه های زیادی برای این تلسکوپ در نظر خواهند گرفت.این تلسکوپ میتواند بیشتر از هر تلسکوپی نور جمع کند.ماژلان این اجازه را به محققان میدهد تا نور حاصل از نخستین لحاظات تشکیل جهان را مشاهده کنند.به محققان این اجازه را میدهد تا فاصله ی اجرام دور دست و ترکیبات آنها را بشناسند.

این تلسکوپ میتواند به سوالاتی مانند چگونگی شکل گیری کهکشان ها، ماهیت ماده تاریک،انرژی تاریک و چگونگی ایجاد ستاره ها بعد از بیگ بنگ پاسخ دهد.

حتما بخوانید:   اولین تصویر واقعی از یک سیاه چاله

به احتمال زیاد این تلسکوپ اطلاعات خیلی خوبی در مورد سوال معروف جهان هستی، اینکه آیا ما تنها موجودات زمین هستیم پاسخ دهد.

منبع : futurism.com

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف