داشتن دوستان زیاد تاثیر منفی بر سلامت روان شما دارد

داشتن دوستان زیاد تاثیر منفی بر سلامت روان شما دارد
امتیاز به این post

دوست خوب در شرایط سخت زندگی همراه شماست. اما داشتن دوستان زیاد ممکن است برای سلامت روانی شما مضر باشد. داشتن یک دوست معتمد که شما را باور داشته و اهداف و باورهایی مشترک با شما دارد بهتر از احاطه شدن توسط افرادی است که به آنها نیاز ندارید. در زیر به دلایلی که متخصصان توصیه می کنند کیفیت روابط خود را به کمیت آنها ترجیح دهید اشاره می کنیم.

  • زمان کمتری برای خودتان دارید

مشکل داشتن تعداد دوستان زیاد آن است که یک جنبه از زندگی شما نادیده گرفته می شود : تعادل. پیدا کردن زمانی برای گذراندن با دوستان ممکن است برای افرادی که برنامه زندگی شلوغی دارند دشوار باشد. اگر نگران راضی کردن و منطبق کردن برنامه کاری تان با آنها هستید، آنگاه رابطه دوستی از نظر عاطفی و فیزیکی شما را خسته می کند. داشتن یک زندگی مستقل از دوستان برای رشد فردی شما ضروری است. وقتی دوستان کمی داشته باشید تعریف کردن الویت هایتان ساده تر می شود. در نتیجه بیشتر بر روی پیشرفت شخصی تان تمرکز می کنید. افرادی که شما را دوست دارند به حد و مرزهایتان احترام می گذارند و در زمانی که باید تنها باشید مزاحم شما نمی شوند.

  • مرتبا تحت فشارید تا انتظارات دیگران را برآورده کنید

استرس و انتظارات ممکن است توسط عوامل مختلفی ظاهر شوند به خصوص از طرف افرادی که باعث تنش و نگرانی ما می شوند. اکثر افراد از دوست خود انتظار دارند که همیشه در زندگی آنها حضور داشته باشد، به آنها زنگ بزند و پیام بدهد. اما بسیاری از آنها علاقه خود برای حفظ رابطه را از دست می دهند . دوستی در ذات خود انتظارات و وظایفی را داراست. افرادی که دوستان زیادی دارند، ممکن است در به جای آوردن مسئولیتهای خود با چالش روبه رو شوند.

  • اکثر مواقع احساس تنهایی می کنید

اگر بر این باور هستید که دوستان زیادی در زندگی تان دارید، احتمالا فقط آشنایان زیادی دارید و همین باعث ایجاد حس تنهایی در شما می شود. تنهایی لزوما نتیجه تنها ماندن نیست، بلکه نتیجه احاطه شدن توسط افرادی است که با آنها اوقات با کیفیتی را نمی گذرانید. صرف نظر از اینکه دوستان شما چقدر به شما اهمیت می دهند، ممکن است همیشه متوجه شرایط شما نشوند . وقتی نوبت به روابط بلند مدت می رسد، مهم است که برای خود حد و مرز تعیین کنید. با تعیین این حد و مرزها ما به دو هدف مهم می رسیم. : از دست افرادی که به آنها نیازی نداریم راحت می شویم و دیگر احساس تنهایی نمی کنیم. در نتیجه دوستان باقی مانده شما همانطور که شما به آنها وفادارید به شما وفادار می مانند.

  • ممکن است درگیر دوستی های کاذب شوید

هیچ رابطه دوستی ای ارزش آن را ندارد که به خاطرش سلامت روانی خود را به خطر بیاندازید. بلکه مراقبت کردن از سلامت عاطفی شما بسیار مهم است. باید افرادی که در حلقه نزدیک دوستان تان قرار دارند را مشخص کنید. ممکن است افرادی که فکر می کردید دوست شما هستند در نهایت دشمن هایی در لباس دوست باشند . این نوع از دوستان ممکن است در ظاهر خود را مشتاق موفقیت شما نشان دهند اما در حقیقت درباره شما صحبت می کنند و پشت سرتان به دستاوردهایتان حسادت می کنند. بسیاری از دوستان شما در واقع دشمنان شما هستند. هر چه که با افراد بیشتری معاشرت کنید، احتمال آنکه دوستان کاذب باشند برای شما بیشتر است.

  • همه آنها شما را عمیقا نمی شناسند

داشتن آشنایان زیاد ممکن است به شما در زندگی کمک کند. با این حال لازم نیست چون با کسی خوب کنار می آیید با او دوست باشید. دوست باعث می شود شما انسان بهتری شوید. آنها به پیشرفت شخصی شما کمک می کنند و شما نیز به همین شکل به آنها کمک می کنید. این یک توافق دو طرفه ی ناگفته است که هر دو به خوبی آن را درک می کنید.

حتما بخوانید:   آنچه که با خوابیدن راس ساعت 10 شب در بدن شما رخ می دهد

زندگی خود را تجزیه تحلیل کنید تا ببینید چه کسی حقیقتا شما را می شناسد. کسی که از نقاط ضعف و قوت شما آگاه است. دوستان در شرایط سخت تکیه گاه شما هستند اما باید جنبه های مختلف زندگی شما را بشناسند.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف