دانستنی هایی درمورد آداب غذاخوردن در کشورهای مختلف

دانستنی هایی درمورد آداب غذاخوردن در کشورهای مختلف
امتیاز به این post

همه قوانین پایه ی رفتار کردن در رستوران و کافه ها را می دانند: با دهان باز صحبت نکردن، بلند حرف نزدن، استفاده ی صحیح از وسایل و  غیره. اکثر آدم ها به این قوانین پایبند هستند. اما یک سری قوانین محلی نیز وجود  دارد که توریست ها و تازه واردها را گیج می کند. مسلما یاد گرفتن تمام قوانین و رسومات یک کشور دیگر کار دشواری است، اما در ادامه یک سری قوانین حاکم بر رستوران ها و کافه های کشورهای مختلف را آورده ایم که دانستن شان خالی از لطف نیست.

۱_ در ایتالیا در تابستان سوپ سفارش نداده و بعد از ناهار لاته ننوشید.

۲_ قبل از ۹ شب در اسپانیا شام نخورید.

۳_در یونان، اگر چیزی روی رومیزی ریختید عذرخواهی نکنید.

۴_ کف کفش تان را به بازدید کنندگان کافه های ترکیه نشان ندهید. هرچه بیشتر غذا بخورید میزبان خوشحال تر است و نوش جان را در انتهای غذا می گویند.

۵_ در کافه های آلمان، صورت حساب خانم ها را نپردازید.

۶_ در کافه های خیابانی فرانسه با آدم ها صحبت نکنید، زمان خیلی برایشان مهم است. صبحانه از ۷ و نیم صبح است، ناهار از ۱ و شام بعد از ساعت ۷٫ اگر زودتر از این تایم ها بخواهید هر کدام از وعده ها را میل کنید  فقط قهوه و کروسانت نصیب تان می شود. آنها همچنین نان را نمی برند و با دست تکه می کنند.

۷_ در کافه های سوئد از اینکه به خودتان سرویس بدهید نهراسید. گارسون پیش شما نخواهد آمد، سفارش تان را می دهید و منتظر می مانید.

حتما بخوانید:   10 کشور با بیشترین گردشگر

۸_ در نروژ بیش از یک وعده غذا برای صبحانه سفارش ندهید چراکه وعده هایشان معمولا پر و پیمان است.

۹_ در تایلند با یک دست غذا را به دیگری تعارف نکنید.

۱۰_ در کافه های چینی بیکار ننشینید. اینکه منتظر بمانید دیگران از شما پذیرایی کرده و چیزی بهتان تعارف کنند در چین و کره بی ادبی است. همه باید سر میز دست به غذا ببرند. وقتی کسی چیزی تعارف می کند نه نگویید.

۱۱_ انتظار نداشته باشید که هرکس در کافه های آمریکا که کنارتان نشسته دوست تان شود، گاهی وقت ها افراد فقط با هم صحبت می کنند. انعام دادن را فراموش کنید.

۱۲_ در نپال با دست چپ تان به غذا دست نزنید.

۱۳_ در تانزانیا نگران اینکه سرشام دیر برسید نباشید. طبق رسومات، اگر برای میزبان تان احترام قائل باشید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیر می آیید.

۱۴_ در قزاقستان انتظار نداشته باشید که فنجان تان را کاملا از قهوه یا چای پر کنند. میزبان با نصفه پر کردن فنجان تان مهمان نوازی اش را نشان داده و می گوید که دوست دارد وقت بیشتری با شما بگذارند.

۱۵_ در شیلی چنگال تان را زمین نگذارید. در این کشور مردم با دست چیزی نمی خورند، حتی سیب زمینی سرخ کرده و پتیزا؛ و چنگال یا چاقو را هم لیس نزنید.

۱۶_ در کافه های مجارستان لیوان های آب جویتان را بهم نزنید. آنها هنوز سر اینکه اتریشی ها، در قرن ۱۹، پیروزی شان بر مجارستان را با زدن لیوان های آب جویشان بهم جشن گرفتند، ناراحتند.

حتما بخوانید:   7 علامت که به شما می گوید هتل تان آنطور که در تبلیغات آمده خوب نیست

۱۷_ هرگز لیوان تان را در کافه های سنتی گرجستانی سر پر رها نکنید. لیوان های شراب را باید سر میز کامل نوشید وگرنه بی احترامی به دیگران تلقی می شود. اما نگران مست شدن نباشید چراکه شراب کمی در لیوان‎ها هست.

۱۸_ هرگز تاکو را در مکزیک با چاقو و چنگال نخورید.

۱۹_ در خاورمیانه بعد از نوشیدن قهوه فنجان تان را با مچ دست تکان دهید وگرنه باز هم برایتان می ریزند. اگر از بازو دست تان را تکان دهید هم باز برایتان می ریزند.

شما با رسومات غذاخوردن چه کشورهای دیگری آشنا هستید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف