ده گوشی هوشمند پرفروش جهان کدامند؟

ده گوشی هوشمند پرفروش جهان کدامند؟
امتیاز به این post

 

شرکت تحقیقاتی کانترپوینت چندی پیش لیست پرفروش ترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۹ در سراسر جهان را اعلام کرد. این لیست نشان می دهد که اروپایی ها بیشتر به گوشی های سامسونگ و آمریکایی ها به آیفون های اپل علاقه دارند. اوپو و ویوو بیشتر در چین فروش می روند. ریل می هم با Realme C2 توانست در “سایر مناطق آسیا و اقیانوسیه” جزو ۵ مدل برتر قرار گیرد (بیشتر به دلیل رشد شدید در هند و آسیای جنوب شرقی).

آیفون ایکس آر

اولین پرچمدار با قیمت مناسب اپل یعنی آیفون ایکس آر در صدر این لیست قرار دارد. این گوشی هوشمند بیشترین فروش را در سرتاسر جهان داشت و تنها مدلی بود که در تمام مناطق دنیا سهم بازار دو رقمی را به ثبت رساند. اعلام کاهش قیمت آیفون ایکس آر در آوریل ۲۰۱۹ نقش اساسی در افزایش فروش این مدل داشت.

آیفون ۱۱

رتبه دوم هم به یک مدل دیگر آیفون تعلق گرفت. آیفون ۱۱ ارزانترین مدل آیفون در سال ۲۰۱۹ بود و جالب اینجاست که در سپتامبر ۲۰۱۹ وارد بازار شد ولی توانست در همین مدت بسیار کوتاه به چنین فروشی دست یابد. آیفون ۱۱ در آمریکا و اروپا بین ۵ تلفن هوشمند پرفروش سال قرار گرفت.

سامسونگ گلکسی A50

رتبه سوم به سامسونگ گلکسی A50 رسید. این گوشی هوشمند میان رده پرفروش ترین مدل در اروپا بود و در خاورمیانه، آفریقا و سایر مناطق آسیا و اقیانوسیه هم در بین ۵ مدل برتر قرار داشت.

سامسونگ گلکسی A10

سامسونگ با گلکسی A10 رتبه چهارم را هم در اختیار گرفت. گلکسی A10 پرفروش ترین گوشی هوشمند در آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا بود، و در اروپا و سایر مناطق آسیا و اقیانوسیه نیز بین ۵ مدل برتر قرار داشت.

اوپو A5

گوشی ارزان قیمت اوپو A5 رتبه اول فروش گوشی های هوشمند در چین و رتبه پنجم در سطح جهان را به دست آورد.

آیفون ۸

رتبه ششم هم به یکی دیگر از مدل های آیفون رسید: آیفون ۸، آخرین مدل آیفون که دکمه هوم را دارد. آیفون ۸ هنوز هم یکی از پرفروش ترین مدل های گوشی در آمریکاست و توانست پس از آیفون XR و آیفون ۱۱ رتبه سوم را در این کشور به دست آورد.

سامسونگ گلکسی A20

رتبه هفتم به سامسونگ گلکسی A20 رسید که در بین ۵ مدل پرفروش آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا قرار داشت.

آیفون ۱۱ مکس پرو

آیفون ۱۱ مکس پرو هم در سپتامبر ۲۰۱۹ به همراه آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو عرضه شد، و گران قیمت ترین مدل سال اپل بود. در سال ۲۰۱۹ این مدل رتبه هشتم فروش جهانی را کسب کرد.

آیفون ۷

باز هم اپل و باز هم آیفون: آیفون ۷ که در سپتامبر ۲۰۱۶ وارد بازار شد، قدیمی ترین گوشی اپل بود که توانست در لیست ۱۰ مدل پرفروش سال ۲۰۱۹ قرار گیرد.

آیفون ایکس اس مکس

آیفون ایکس اس مکس برترین محصول در بین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۸ اپل بود، و هنوز هم پنجمین آیفون محبوب در آمریکا به شمار می رود.

 

خروج از نسخه موبایل