راهکارهایی که کمک می‌کنند بهتر هدف گذاری کنید

راهکارهایی که کمک می‌کنند بهتر هدف گذاری کنید
امتیاز به این post

خیلی ها دوست دارند سر سال که می شود برای خودشان هدف تنظیم کنند، اما حقیقت این است که شما می توانید این کار را هر زمان که خواستید انجام دهید. فقط باید به محقق کردن شان متعهد باشید. البته که این کار به حرف آسان تر از عمل است! چطور می توانید مطمئن شوید که در طی ۱۰ سال آینده اهداف تان را محقق کرده و به موفقیت خواهید رسید؟ راهکارهای زیر را مطالعه کنید!

اهداف دقیق تنظیم کنید

یکی از مهم ترین نکات حین هدف گذاری، دقیق بودن است. به کاری که می خواهید محقق کنید، نحوه ی تحقق آن و زمان انجامش فکر کنید. اگر می خواهید در طی سال به میزان درآمد خاصی برسید، این هدف را یادداشت کرده و برنامه ریزی کنید که چطور می‎خواهید به این هدف برسید.

اهداف قابل دستیابی تنظیم کنید

با تنظیم کردن اهداف دست نیافتنی، پیشاپیش به استقبال شکست نروید. اصلا مشکلی ندارد کم کم شروع کرده و به تدریج به سمت هدف والا و نهایی ای که در ذهن تان دارید پیش بروید، اما کلید ماجرا این است که در بازه ی زمانی ای که هستید، اهدافی تنظیم کنید که می دانید به آنها دست پیدا خواهید کرد.

اهداف واقع گرایانه تنظیم کنید

تنظیم اهداف واقع گرایانه هم جهت با تنظیم اهداف قابل دستیابی است. اگر در زمینه ی اهداف تان واقع گرا نباشید، هنگامی که محقق نمی شوند بدجور دلسرد می شوید. مثلا اگر می خواهید در مسابقات دو شرکت کنید، واقع گرایانه نیست که ۲ هفته قبل از مسابقه این کار را به هدف خود تبدیل کنند. بسته به شرایط و مهارت تان باید در بازه ی زمانی مناسبی خود را آماده کنید تا شانس برنده شدن داشته باشید.

حتما بخوانید:   چرا خلاص شدن از دست آدم های منفی گرا انقدر مهم است؟

ضرب العجل تعیین کنید

هدف اگر قرار نباشد که در مدت زمانی معین محقق شود، هدف نیست. خود را به چالش کشیده و با تعیین بازه ی زمانی و ضرب‎العجل برای رسیدن به اهداف تان، آن را محقق کنید.

به خودتان شک نکنید

مهم است که به خود و توانایی تان در محقق کردن هدفی که برای خود تنظیم کرده اید ایمان داشته باشید. به تمام اهدافی که تا به الان در زندگی محقق کرده نگاهی بیندازید و به این باور برسید که اگر واقعا اراده ی انجام کاری را داشته باشید، می توانید از پس آن بربیایید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف