روشهایی قدرت مند برای شفای کودک درون و جذب عشق مطمئن

روشهایی قدرت مند برای شفای کودک درون و جذب عشق مطمئن
امتیاز به این post

وقتی نوبت به پیشرفت کردن در زندگی می رسد، ترس ما را از جلو رفتن باز می دارد. این ترسها معمولا نتیجه نیازهای برآورده نشده در کودکی هستند. برخی از زخمهای درونی ما به قدری با ما بوده اند که حتی متوجه نمی شویم بخشی از سیستم عملکردی روزمره ما هستند. اما وقف کردن خود برای داشتن زندگی معنوی و رسیدن به رشد فردی نیازمند کندن این لایه هاست. برای رسیدن به وحدت با کل، باید بخشهای ترک خورده درونمان را شناسایی کنیم. چگونه زخمهای درونی ما روی روابط مان با دیگران تاثیر می گذارند؟ یکی از این زخمها ترس از طرد شدن است

بسیاری از ما زخمهای عمیقی در رابطه با طرد شدن داریم. بدون این زخمها در جامعه امروزی نمیتوان رشد کرد. شاید ترس شما از طرد شدن از زمانی شروع شده که در گهواره تنها مانده و گریه کرده اید، یا در مدرسه به شما زور گفته شده یا از جانب کسی که برایتان مهم بوده دروغ شنیده اید. وقتی در سن کم زخم می خوریم، نمیتوانیم آن درد را تحمل کنیم بنابراین در برابرش مقاومت می کنیم. در این لحظه است که از خود واقعی مان جدا می شویم.

سپس بعدها در زندگی، مخصوصا وقتی عاشق می شویم یا به فرد جدیدی نزدیک می شویم، این زخمهای کهنه فعال می شوند. وقتی عزیزان مان عصبانی می شوند و توجه شان را به دیگری می دهند، حرفهای ناراحت کننده ای می زنند، حقیقت را نمی گویند،  یا ما را به درستی درک نمی کنند  زخمها سر باز می کنند. ناگهان، دردی که در تمامی این سالها سرکوب شده بود خود را نشان می دهد

حتما بخوانید:   ۶ دلیل روان شناختی برای آنکه روابط سمی را به سمت خود جذب می کنید

ما فکر می کنیم که به شرایط فعلی واکنش نشان می دهیم اما آنچه حقیقتا اتفاق می افتد آن است که این زخمهای کهنه و درمان نشده ناشی از طردشدگی حالا خود را به سطح رسانده و در حال انفجارند. ممکن است ناگهان خود را در حال واپاشی یا غرق در گریه بیابیم. اگر این اتفاق بیفتد آن را به چشم زمانی برای شفا یافتن نگاه کنید. این احساسات سرکوب شده  به سطح وجودی ما می آیند تا بتوانند از ترس به عشق استحاله شوند.

روشهایی برای شناخت زخمهای درونی:

  • عوامل محرک خود را بشناسید و ببینید چگونه زخمهای درمان نشده گذشته در زندگی کنونی شما تاثیرگذارند
  • با یک مربی یا مشاور روی کودک درون خود کار کنید
  • مراقبت از خود و عشق به خود را هر روز تمرین کنید
  • برای خود حد و مرز تعیین کنید و نیازهای خود و دیگران را بشناسید.
  • آرامش درونی را تمرین کنید
  • الگوهای گذشته خود را بازبینی کنید تا ببینید چه چیزهایی در زندگی می خواهید و چه چیزهایی نمی خواهید
  • باورهای نهادینه شده خود را به شکل مثبت تغییر ساختار دهید( مثلا من دوست داشتنی نیستم را به من شایسته عشق هستم و عشق زیادی برای بخشیدن دارم تبدیل کنم)
  • اجتماعی از گروههای حمایتی را به کمک افرادی که تجاربی مشابه شما دارند تشکیل دهید
  • در روند درمان با خود صبور و مهربان باشید

 

نکات زیر در درمان زخم طردشدگی به شما کمک می کنند

  • آرامش را در درون خود بیابید

وقتی پیوند عمیق تری با خودتان برقرار می کنید ( با کودک درون و با وجه متعالی تر خود) طبیعتا با دیگران نیز ارتباطی عمیق تر برقرار می کنید. اما این تنها زمانی رخ می دهد که دست از یافتن امنیت و آرامش در بیرون خود برمیدارید. خانه جایی در بیرون از وجود شما نیست. بلکه آگاهی از عشق درونتان است. همه چیز از عشق درونی شروع می شود

  • به طبیعت بروید

در هوای تازه نفس عمیق بکشید. هر چقدر میتوانید از زیبایی های طبیعت لذت ببرید زیرا حس وحدت با عالم به شما دست می دهد. ممکن است متوجه شوید که آنقدرها هم تنها نیستید. شما بخشی از این عالم پهناور هستید و همه چیز به هم متصل است.

  • وحدت را در همه چیز پیدا کنید

وقتی متوجه شوید که همه ما یکی هستیم، می بینید که چطور ترس از طرد شدن از شخصیت شما بیرون می آید. منِ واقعی شما میداند که چیزی به نام جدایی وجود ندارد. اما روح شما به روی زمین آمده تا این درسها را تجربه کند و عشقی عظیم تر را در خود پرورش دهد

  • راههایی برای تسکین خود پیدا کنید

چگونه دوست دارید خودتان را تسکین دهید؟ چه از طریق کریستال درمانی، حمام کردن، یوگا، مدیتیشن، یا تنفس، بر روی فعالیتهایی تمرکز کنید که سیستم عصبی شما را آرام می کنند. مثلا میتوانید برای پیاده روی به طبیعت بروید. شنا کنید. مراقبه کنید. خاطرات روزمره تان را بنویسید یا شکرگزاری کنید.

  • در لحظه با احساساتتان روبه رو شوید – حتی با احساسات منفی

شما این قدرت را دارید که تاریکی را به نور مستحیل کنید. همه ما این کار را با درک همدیگر، عشق ورزی و همدلی در تجارب دردناک انجام می دهیم.

حتما بخوانید:   ۱۰ عادت افراد موفق

نادیده گرفتن احساسات منفی آنها را قوی تر می کند. در عوض سعی کنید در لحظه نسبت به آنها آگاه باشید. احساسات شما دروازه ای به سمت منِ برتر شما هستند. آنها حاوی اطلاعاتی هستند که میتوانید در استحاله کردن محدودیتها و قدم گذشتن به درون  صلح و وحدت کمک کند.

خلاصه:

بسیاری از ما با زخمهای کودکی درگیر هستیم که حتی از وجود آنها بی اطلاعیم. این زخمها مشکلاتی را در روابط ما ایجاد می کنند و باعث می شوند احساس کوچکی کنیم. تکنیکهای خودآرام سازی گفته شده در این مقاله را دنبال کنید تا زخمهایتان را شفا داده و آرامش را به درگیریهای درونی تان بازگردانید.

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف