رک شبکه چیست ؟

رک شبکه چیست ؟
امتیاز به این post

رک شبکه (Rack) چیست و بهترین نوع Rack برای خرید کدام است؟ همه ما میدانیم که مراقبت و نگهداری از تجهیزات شبکه برای حفظ پایداری آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین استفاده از وسیله‌ای که بتواند علاوه بر محافظت از این تجهیزات و جلوگیری از صدمات فیزیکی، موجب تسهیل در بررسی قطعات شود یک گزینه کاملا ایده‌آل به شمار می‌آید. ما در این مقاله شما را با بهترین انواع Rack، مارک‌های معروف و نحوه خرید آنها آشنا می‌کنیم.

رک شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

در حوزه فناوری اطلاعات (IT) به سخت‌افزاری که تجهیزات و قطعات شبکه همچون سرور، استوریج، روتر، مودم، سوییچ و سایر موارد را در خود جای می‌دهد رک شبکه می‌گویند. در واقع این وسیله شامل مجموعه طبقاتی است که فضای لازم را برای قرار دادن تجهیزات فراهم کرده و وظیفه حفظ و نگهداری از آنها را برعهده دارد. از آنجایی که تجهیزات شبکه از استانداردهای به‌خصوصی برخوردار هستند، Rack نیز باتوجه به این استانداردها ساخته شده و در انواع باز و بسته یا دارای دیواره و درب ارائه شده‌اند.

خرید انواع رک شبکه با بهترین قیمت

فروشگاه آنلاین تسلاکابل عرضه‌کننده برتر انواع رک شبکه با بهترین قیمت بازار بوده که همواره در تلاش است تا با ارائه محصولات باکیفیت و عالی، اعتماد مشتریان خود را به نحو احسنت پاسخگو باشد.

حتما بخوانید:   فروشگاه رک شبکه

خرید رک دیواری

رک دیواری اکثرا برای نظم‌دهی و مرتب‌سازی تجهیزات شبکه خانگی استفاده می‌شود. این نوع Rack ها اغلب برای محیط‌های کوچکتر مناسب بوده و دارای درب‌های از جنس شیشه یا فلز هستند. این محصولات قابلیت این دارند تا پاور یونیت‌های ۳ پورت، ۴ پورت و فن را به راحتی روی آنها نصب کنید. اندازه نرمال یک رک دیواری شبکه نیز معمولا بین ۴ تا ۱۲ یونیت و قسمت داخلی آن ۳۵، ۴۵ یا ۶۰ سانتی‌متر است.

خرید رک ایستاده

رک های ایستاده معمولا در دیتاسنترها و مکان‌هایی که تجهیزات شبکه و سرور بیشتری وجود دارند استفاده می‌شوند. رک‌های ایستاده از نوع دیواری بزرگتر بوده و روی زمین قرار می‌گیرند. برخی از آنها نیز مجهز به چرخ یا پایه ضد زلزله نیز هستند. از ویژگی‌های این نوع Rack می‌توان به قابلیت جابه‌جایی آسان، امکان نصب ۴ فن مجهز و نصب پاور ماژول‌های دارای تعداد پورت بیشتر (۹ پورت) اشاره کرد. امروزه، Rack شبکه ایستاده در اندازه‌های ۱۲ تا ۴۷ یونیت و عرض ۶۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر به بازار عرضه شده‌اند، بنابراین پیش از خرید این محصولات بهتر است مکان کافی برای قراردادن آنها داشته باشید.

بهترین مارک های رک شبکه در بازار ایران

یکی از نکاتی که همواره باید در زمان خرید رک شبکه در نظر داشته باشید، آشنایی با برندهای معروف سازنده Rack و ویژگی‌ها و مزیت‌های ارائه شده در هر محصول است.

خرید رک با بهترین قیمت

فروشگاه تسلاکابل واردکننده و عرضه‌کننده بی‌واسطه انواع Rack با بهترین قیمت بازار است. این فروشگاه همواره کیفیت بالای محصولات و رضایت کامل مشتریان را سر لوحه کار خود قرار داده است تا علاوه بر ایجاد بستری مناسب جهت خرید محصولات الکترونیکی نظیر رک های شبکه بتواند نیاز تمامی افراد را برطرف کند.

حتما بخوانید:   تعمیر و رگلاژ پنجره upvc: راهنمای جامع برای حفظ دوام و کارایی

خرید رک شبکه با تعداد یونیت و عمق مختلف

شما بایستی در زمان خرید رک شبکه نکات مختلفی همچون تعداد یونیت و عمق های مختلف محصولات هر برند را درنظر بگیرید تا بتوانید آنچه را که متناسب با نیاز شما است تهیه کنید. فروشگاه تسلا کابل با دسته‌بندی مختلف این محصولات براساس معیارهای فوق در تلاش است تا شما را در انتخاب بهترین رک شبکه راهنمایی کند.

خرید رک شبکه ۴ یونیت

رک های شبکه ۴ یونیت مدل دیواری معمولا با عمق‌هایی همچون ۳۵ تا ۶۰ سانتی‌متر در بازار ارائه شده‌اند. به خاطر کوچک بودن و اشغال فضای کمتر، این محصول عمدتا برای نصب دستگاه‌هایی همانند مودم، سوییچ و پروژه‌های کوچک دوربین و شبکه کاربرد دارد.

خرید رک شبکه ۶ یونیت

رک شبکه ۶ یونیت اغلب با عمق های ۳۳ تا ۶۰ سانیتی‌متر در دسترس است. فضای داخلی این دستگاه کم بوده و بیشتر برای نصب دستگاه‌های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید رک شبکه ۹ یونیت

این نوع رک که اغلب با عمق ۶۰ سانتی‌متری و به صورت دیواری یا Outdoor ارائه می‌شوند معمولا جهت نصب تجهیزات ۱۹ اینچی شبکه و سیستم‌های دوربین مداربسته مناسب است.

جمع‌بندی خرید رک شبکه
در این مقاله شما را با مباحثی همچون کاربرد و مزایای استفاده از رک شبکه، خرید بهترین مارک های رک در بازار ایران، مناسب‌ترین قیمت‌ها و قطعات و متعلقات مختلف آنها آشنا کردیم. در نهایت شما باید در نظر بگیرید که یک رک خوب موجب پایداری و عمر بیشتر تجهیزات شبکه شما خواهد شد، بنابراین در خرید چنین محصولاتی دقت کافی به عمل آورید. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما عزیزان متشکریم. لطفا با درج نظرات خود ما را در ارائه هرچه بهتر این مطالب یاری کنید.

حتما بخوانید:   پرفروش ترین ظروف یکبار مصرف در ایران

ارتفاع رک شبکه مورد نظر را باید تقسیم بر ۴٫۴ سانتیمتر کنید. بعنوان مثال اگر، یک رک با ارتفاع ۲۷ سانتیمتر دارید، بایستی این اندازه را تقسیم بر ۴٫۴ کنید، با انجام این محاسبه، متوجه میشوید که یک رک ۶ یونیت دارید.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف