فواید و معایب روان درمانی آنلاین

فواید و معایب روان درمانی آنلاین
امتیاز به این post

به موازات پیشرفت تکنولوژی، توانایی ما در دریافت شیوه های درمانی برای مشکلات فیزیکی و روانی نیز افزایش یافته است. یکی از پیشرفتهای عظیم در سالهای اخیر، روان درمانی آنلاین است. طرفداران روان درمانی آنلاین می گویند این شیوه مفید است. اما معایبی نیز دارد.

در این مقاله مواردی که در مورد روان درمانی آنلاین و معایب و فواید آن باید بدانید را شرح می دهیم.

روان درمانی آنلاین چیست؟

روان درمانی آنلاین شامل صحبت کردن با درمانگر یا مشاور از طریق اینترنت است. این کار به شیوه های مختلف انجام می شود.

  • رایج ترین شیوه از طریق تماس تصویری است. این ساده ترین راه برای ارتباط رو در رو با درمانگر است
  • میتوانید از طریق ایمیل یا پیامک نیز با همدیگر ارتباط داشته باشید
  • برخی از درمانگران تماس صوتی میگیرند که در این صورت برای بهره مندی از مزایای آن، نیازی به اینترنت ندارید.

به جز شیوه برقراری ارتباط سایر قسمتهای روند به طور طبیعی پیش می رود. تنها تفاوت در آن است که شما شخصا با درمانگر خود در ارتباط نیستید. این کار مزایایی دارد اما معایبی نیز می توان برای آن در نظر گرفت.  بسیاری از افراد شیوه های درمانی آنلاین را انتخاب می کنند تا با افراد دیگر در تماس نباشند. اگر فکر می کنید دوری کردن از ارتباط با دیگران آسیب بیشتری به سلامت روانی تان نمی زند، میتوانید این مزیت را مد نظر داشته باشید.

حتما بخوانید:   10 نشانه جدایی عاطفی و راههای درمان آن

مزایا و معایب روان درمانی آنلاین

مزایا:

  • روان درمانی آنلاین به شما اجازه می دهد در حین مشغله های زندگی روزمره جلسات درمانی داشته باشید. مثلا میتوانید در مسافرت یا در زمان استراحت نهاری با مشاور و درمانگر خود صحبت کنید
  • روان درمانی آنلاین برای افرادی که در نقاط دور افتاده قرار داشته و به شیوه های درمانی دسترسی ندارند سهل الوصول تر است
  • در بسیاری از موارد، درمان آنلاین کمی از درمان سنتی ارزانتر است. در بسیاری از سایت ها وقتی برای چند جلسه پول می دهید تخفیف می گیرید.

 

معایب:

  • بسیاری از افراد گزارش داده اند که به هنگام دریافت مشاوره آنلاین احساس راحتی ندارند. شما ارتباط عاطفی مشابه جلسات حضوری را برقرار نمی کنید و نمیتوانید از زبان بدنی آنها آگاه شوید.
  • افرادی که اینترنت یا گوشی هوشمند ندارند نمیتوانند از این خدمات بهره مند شوند
  • سرویسهای خدماتی آنلاین فرصتهای شغلی را از مشاوران شخصی و کسب و کارهای محلی می ربایند. با رشد این شرکتهای آنلاین، درمانگرهای محلی سختتر می توانند برای خود مشتری پیدا کنند.

 

با وجود مزایای زیادی که درمان آنلاین دارد، اما کارایی آن به سلیقه شخصی برمیگردد. تحقیقات نشان داده اند که نرخ موفقیت در بین درمان آنلاین و درمان حضوری یکسان است.

وقتی این موضوع و این واقعیت که درمان آنلاین باعث دسترسی به افرادی می شود که نمیتوانند در غیر این صورت درمان را دریافت کنند، مشخص می شود که این یک تغییر مثبت در دنیای بهداشت روانی است.

خلاصه

درمان آنلاین برای همیشه شیوه دریافت درمانهای رفتاری شناختی را تغییر می دهد. این نوع درمان شکاف مابین افرادی با درامد پایین و افرادی که در نواحی روستایی زندگی می کنند، از بین می برد.

حتما بخوانید:   ۵ تکنیک ساده برای متقاعد کردن افراد

رفتار درمانی شناختی بیش از یک قرن است که برای کمک به افرادی که دارای بیماری های روانی از جمله افسردگی و اعتیاد هستند، استفاده می شود.

 

منبع: https://psychologenie.com

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف