قبل از به دنبال عشق گشتن، این ۳ سوال را از خود بپرسید

قبل از به دنبال عشق گشتن، این ۳ سوال را از خود بپرسید
امتیاز به این post

پیدا کردن عشق واقعی تقریبا رویایی است که اکثر آدم ها در سر می پرورانند. هیچ چیزی نمی تواند همسان با احساس فوق العاده ای باشد که زمان عاشق شدن دارید. فقط اینکه عشق آنقدر که نشانش می دهند افسانه ای نیست. در جست و جوی عشق واقعی باید واقع گرا بوده و با خودتان صادق باشید. این کار سخت و بی منطق، گاهی اوقات خسته کننده بوده و به تلاش زیادی احتیاج دارد و هیچ دستور العمل حاضر آماده ای ندارد.

اکثر اوقات، شریک تان بازتابی از دنیای درونی و سایه های درونی تان خواهد بود. بنابراین قبل از اینکه به دنبال عشق باشید مهم است که در مورد یک سری قضایا با خودتان صادق باشید. باید ببینید که چه انتظارات و خواسته های حقیقی ای دارید.

بهتر است که به عنوان یک انسان کامل وارد رابطه شده و دنبال انسان کامل دیگری باشید تا اینکه در جست و جوی کسی باشید که مکمل شما باشد. در ادامه ۳ سوال کلیدی ای که بیش از گشتن به دنبال عشق باید از خودتان بپرسید را آورده ایم. پاسخ شان سرنخ هایی را به شما می دهند تا عمیق تر و جدی تر با این مسئله برخورد کنید.

۱ـچقدر آماده ام؟

آماده بودن یعنی به جنبه های مختلف خودتان توجه داشته باشید. بدین منظور باید از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

  • دل تان آماده است؟
  • آیا آماده ی حمایت از انسان دیگری هستید؟
  • آیا حاضرید آزادی و استقلال تان را تغییر دهید؟
  • آیا حاضر به سرمایه گذاری عواطف تان هستید؟
  • آیا آماده اید که در این مسیر صدمه ببینید؟
حتما بخوانید:   ۱۰ تا از بدترین مشورت های زناشویی در رابطه

درست مانند سربازی که خودش را قبل از جنگ آماده می کند، شما هم باید آماده باشید که خود را در میدان نبرد احساسات و عواطف قرار دهید تا دل طرف مقابل و همینطور دور و اطرافیانش را به دست بیاورید.

آماده بودن یعنی اینکه نه از روی نیاز، بلکه از روی خواسته ی قلبی کسی را وارد زندگی تان کرده و بخواهید در کنارش به رشد برسید. آماده بودن یعنی اینکه به تنهایی و در مجردی هم، زندگی پرثمر و با عشق و علاقه ای داشته باشید. وقتی برای پرکردن حفره ی زندگی تان به دنبال شریک زندگی می گردید، یعنی هنوز آماده نیستید.

زمانی آماده هستید که بحث احتیاج مطرح نباشد. وقتی آماده هستید که برای شاد بودن به دیگری احتیاج نداشته باشید. شاد بودن تان مسئولیتی است که بر عهده ی خودتان است و تنها زمانی می توانید رابطه ای شاید بسازید که واقعا احساس شادی کنید.

۲_ آیا حد و مرزهایم سالم هستند؟

با اینکه یک سری ها طرفدار عشق ورزیدن بدون مرز هستند، اما حد و مرز داشتن برای رابطه بسیار مهم است.

تنظیم حد و مرزهای مشخص از آسیب دیدن تان جلوگیری کرده و باعث می شود انرژی تان را روی چیزهایی بگذارید که واقعا اهمیت دارند. حد و مرزهای سالم به طرف می فهماند که با شما کجا ایستاده و چه انتظاری از او می رود.

با داشتن حد و مرزهای سالم می توانید از چیزهای غیر قابل مذاکره تان همچون ارزش ها، باورهای معنوی، سلامتی و دیگر چیزها مراقبت کنید. وقتی به حد و مرزهایتان پای بند هستید قدرت بیشتری پیدا کرده و هر دویتان به یکدیگر احترام می گذارید.

حتما بخوانید:   9 خصیصه ای که در نظر مردان و زنان جذاب است

۳_ از یک رابطه چه انتظاری دارم؟

داشتن لیستی واضح از هرآنچه که از یک رابطه می خواهید باعث می شود تا انتظارات غیر واقعی نداشته باشید. ویژگی های شخصی که می خواهید زندگی تان را با او تقسیم کنید مشخص کنید. در مورد اینکه می خواهید در رابطه چه حسی داشته باشید و همینطور سبک زندگی مدنظرتان با خود صادق باشید. حواستان به موانعی که ممکن است بر سر راه یک رابطه به وجود بیاید هم باشد.

باید از خود بپرسید آیا چیزهایی در شما هست که مایل به تغییرشان باشید؟ ببینید که برای طرف مقابل و همینطور در رابطه، چه چیزهایی برای گذاشتن و عرضه کردن دارید. آیا نیازهایی دارید که وقتی برآورده نمی شوند ناراحت می شوید؟

پاسخ تان به تمام سوالات را یادداشت کنید تا بهتر متوجه شخصی که به دنبالش هستید  بشوید. داشتن تصویری مشخص از آنچه می خواهید، کمک می کند تا بعدا دلخوری و دل شکستگی پیش نیامده و وقت باارزش تان را هدر ندهید.

شناختن درست خودتان اصلی ترین مسئله هنگام پیدا کردن شریکی برای رابطه ی عاشقانه است.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف