مایکروسافت ورد از این به بعد دو خط فاصله پشت سر هم را اشتباه تلقی می کند

مایکروسافت ورد از این به بعد دو خط فاصله پشت سر هم را اشتباه تلقی می کند
امتیاز به این post

 

مایکروسافت ورد اختلاف نظری قدیمی درباره تعداد صحیح خط فاصله بعد از نقطه را به نقطه پایان رساند، و حق را به افرادی داد که معتقدند یک خط فاصله بعد از نقطه کافیست. در آخرین به روز رسانی ورد، دو خط فاصله بعد از نقطه به عنوان اشتباه تایپی هایلایت خواهد شد.

البته اگر شما هم جزو طرفداران ۲ خط فاصله هستید، می توانید پیشنهادات ورد را نادیده بگیرید یا حالت پیش فرض ویرایشگر آن را به ۲ خط فاصله تغییر دهید. مایکروسافت این تغییرات را مورد آزمایش قرار داده و بازخورد بسیار مثبتی هم از کاربران دریافت کرده است، و به زودی آن را برای تمام کاربران نسخه دسکتاپ اجرا خواهد کرد..

یکی از مدیران مایکروسافت می گوید “ما می دانیم که این انتخابی سلیقه ایست و ممکن است همه نویسندگان با آن موافق نباشند. به همین دلیل است که همچنان در حال آزمایش هستیم و البته به کاربران امکان پذیرفتن یا نادیده گرفتن پیشنهاد ویرایشگر ورد را می دهیم”.

بخش عمده ای از این اختلاف سلیقه به دوران ماشین تحریر باز می گردد. ماشین های تحریر از فونت های تک فاصله ای استفاده می کردند که به هر کاراکتر فاصله افقی یکسان و یک اندازه ای اختصاص می داد، یعنی کاراکترهای باریکی مانند “i” به همان اندازه کاراکتری مثل “m” فضای افقی روی خط را اشغال می کردند. بنابراین یک فاصله اضافی بعد از نقطه لازم بود تا راحت تر بتوان فهمید که جمله پایان یافته است. اما در فونت های ورد و بسیاری از برنامه های مشابه دیگر، عرض حروف یکسان نیست و در نتیجه دیگر گذاشتن دو خط فاصله هم لزومی ندارد.

با این حال اختلاف نظرها در این مورد چند دهه است که ادامه دارد. در سال ۲۰۱۸ یک نظرسنجی با این موضوع انجام گرفت و ظاهرا طرفداران دو خط فاصله پیروز شدند، اما اعتبار این نظرسنجی زیر سوال رفت و مایکروسافت هم آن را نپذیرفت.

 

خروج از نسخه موبایل