مضرات مصرف کافئین موجود در چای و قهوه

مضرات مصرف کافئین موجود در چای و قهوه
امتیاز به این post

کافئین موجود درد چای و قهوه شاید بیدارتان کرده ومتمرکز نگه‌تان دارند، اما مواظب باشید که بیش از حد مصرف‌شان نکنید، چرا که ممکن است در افراد حساس باعث میگرن و سندروم روده‌ی تحریک پذیر (IBS) شود.

کافئین یک ماده‌ی شیمیایی طبیعی است که سیستم عصبی مرکزی را به فعالیت وا می‌دارد، یعنی اعصاب و فرآیند‌های فکری را سرعت بخشی و تحریک می‌کند. مصرف منظم کافئین (از طریق نوشیدن چای یا قهوه) هوشیاری و تمرکز کوتاه مدت را افزایش داده و همچنین منجر به بهبود حافظه‌ی بلند مدت می‌شود.

با اینکه اکثر افراد از این تاثیرات کافئین لذت می‌برند، اما برخی افراد نسبت به کافئین حساس بوده و بعد مصرف مقداری از آن احساس آشفتگی یا مریضی می‌کنند. اگر شما هم جزو دسته‌ی دوم هستید، یا باید نوشیدنی‌های کافئین دار را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید یا مصرف‌تان را بسته به تحمل‌تان محدود سازید. افرادی که به بی‌خوابی یا مشکلات مربوط به خواب دچار هستند بهتر است که یا مصرف کافئین را به کل قطع کرده یا ۸ ساعت پیش از خواب ماده‌ی غذایی کافئین‌داری مصرف نکنند.

علاوه بر این، نوشیدنی‌های کافئین‌دار گاهی در افراد حساس منجر به بروز میگرن می‌شوند.افراد مبتلا به سندروم روده‌ی تحریک پذیر نیز توجه داشته باشند که ممکن است پس از مصرف چای یا قهوه‌ی دارای کافئین، علائم بیماری روده را از خود بروز بدهند.

کافئین همچنین ممکن است روی زنان، پیش از دوران قاعدگی‌شان عوارض جانبی ایجاد کند که از جمله آن می‌توان به افزایش درد سینه، عصبی بودن و تحریک پذیری اشاره کرد. اگر این موارد حین مصرف کافئین برای شما صدق ‌می‌کنند، اندکی پیش از اینکه زمان قاعدگی‌تان فرا برسد چای‌های گیاهی و یا نوشیدنی‌های بدون کافئین مصرف کنید.

حتما بخوانید:   اگر به طور کامل دست از خوردن تخم مرغ بکشید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف