هرآنچه که لازم است درمورد شدوبن اینستاگرام بدانید

هرآنچه که لازم است درمورد شدوبن اینستاگرام بدانید
امتیاز به این post

شدوبن یا محدودیت سایه ی اینستاگرام یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای کاربران پیش می آید. این مسئله جلوی رشد حساب اینستاگرامی را می گیرد و به همین دلیل همه از آن متنفر هستند. در این مطلب به توضیح جامع و کامل و ارائه ی راهکار در این باره می پردازیم.

شدوبن اینستاگرام چیست؟

شدوبن اینستاگرام نوعی بن شدن یا محدود و مسدود شدن است که باعث می شود پست های یک حساب در لیست هشتگ های انتخابی اش محو شود، انگار سایه ای روی پست ها افتاده که نمی گذارد دیده شوند.

مشخص ترین نشانه ی شدوبن شدن، کاهش شدید در نرخ دیده شدن  و تعامل در پست هاست، خصوصا از طریق هشتگ ها. این مسئله برای حساب هایی که به دنبال رونق و رشد هستند عامل بسیار ناراحت کننده ای است. به همین دلیل باید در مورد عوامل ایجاد آن اطلاعات داشته باشید.

چه چیزهایی باعث شدوبن شدن می شوند؟

این اتفاق یک دفعه ای نمی افتد. حتما کار اشتباهی انجام داده اید که باعث شدوبن شدن تان شده.  در ادامه یک سری از این کارها را عنوان می کنیم.

استفاده از هشتگ های بن شده: یک سری هشتگ ها دراینستاگرام خراب هستند، مورد سواستفاده قرار می گیرند یا بن و مسدود هستند. هشتگ های مسدود یا بن، هشتگ هایی هستند که از آنها استفاده ی نادرستی شده و حاوی محتوای نامناسبی هستند که قوانین اینستاگرام را نقض می کند. در مطلبی مفصل به بحث هشتگ ها و هشتگ های بن شده خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید:   امکان مشاهده گروهی پست ها با دوستان در چت تصویری اینستاگرام

از محدودیت های روزانه تان در اینستاگرام گذر کرده اید: اینستاگرام محدودیت های روزانه ای دارد که اگر از آنها عبور کنید حساب تان به طور موقتی بن شده و اگر این حرکت ادامه پیدا کند به طور دائم مسدود خواهید شد. اگر کاربران با سرعت بالا لایک کنند، کامنت بگذارند، فالو/آنفالو کنند و از محدوده ی مجازشان در این زمینه عبور کنند، ممکن است شدوبن شوند. به همین خاطر حواس تان به فعالیت هایی که می کنید باشد.

استفاده از یک سری هشتگ به مدت طولانی: خیلی ها یک سری هشتگ خاص را همیشه زیر پست هایشان استفاده می کنند. لازم است که حداقل یک باردر هفته هشتگ های متنوعی بگذارید و همیشه از ۳۰ هشتگی که مجاز هستید در پست بگذارید، استفاده نکنید و هر بار تعداد آن ها را تغییر بدهید.

ریپورت شدن: یکی از سریع ترین راه های شدوبن شدن این است که مدام توسط دیگران ریپورت شوید. به همین خاطر سعی کنید محتوایی که باعث ریپورت شدن تان می شود پست نکرده و به طور مستقیم یا غیر مستقیم دیگران را آزار ندهید.

آیا من شدو بن شده ام؟

فهمیدن این قضیه سخت نیست. وقتی میزان تعامل افراد در پست هایتان کم شده یا می بینید پست هایتان در لیست هشتگ های انتخابی تان ظاهر نمی شوند، می توانید متوجه شوید که شدوبن شده اید. اما هر کاهش تعاملی هم به معنای شدوبن شدن نیست. راه های زیر را برای رسیدن به نتیجه ی قطعی دنبال کنید.

از دیگران کمک بگیرید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید پست تان در لیست هشتگ هایی که گذاشته اید ظاهر می شود یا خیر. بدین منظور، پستی با ۲، ۳ هشتگ نه چندان معروف پست کنید. پس از آن از دوست تان بخواهید شما را آنفالو کرده و هشتگ را در اینستاگرام جست و جو کند. اگر بتواند پست شما را در قسمت Top Posts یا Recent Posts پیدا کند، شدوبن نشده اید.

حتما بخوانید:   هر آنچه که لازم است درمورد عکس پروفایل اینستاگرام بدانید

از تستر شدوبن استفاده کنید: یک سری ابزارها هستند که ادعا می کنند می توانند تشخیص دهند حسابی شدوبن شده یا خیر. تضمینی بر استفاده از آنها نیست اما استفاده شان هم ضرری ندارد. می توانید از ابزارهایی مثل Tribber یا Instagram Shadowban Tester استفاده کنید.

شدوبن شدن چقدر طول می کشد؟

شدوبن گاهی یک هفته، سه هفته یا بیش از یک ماه طول می کشد اما معمولا طول دوره ی آن ۱۴ روز بوده و پس از ۱۴ روز رفته رفته برطرف می شود. در طی این مدت، حساب فرد به دقت زیر ذره بین اینستاگرام است و حتی کوچک ترین اشتباه باعث می شود که فرد دوباره شدوبن شود.

آیا شدوبن اینستاگرام دائمی  است؟

خیر این مسئله دائمی نیست اما اگر مدام شدوبن شوید حساب تان مسدود خواهد شد.

علاوه بر دقت به مسائل گفته شده، با تبدیل حساب تان ازحساب کاری به حساب شخصی و یا گزارش دادن مسئله به اینستاگرام  هم می توانید به احتمال زیاد از شدوبن خارج شوید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف