هر آنچه که لازم است درمورد عکس پروفایل اینستاگرام بدانید

هر آنچه که لازم است درمورد عکس پروفایل اینستاگرام بدانید
امتیاز به این post

گاهی اوقات انتخاب کردن نوع و اندازه ی عکسی که می خواهیم در شبکه های اجتماعی آپلود کنیم چالش برانگیز می شود. در این مطلب قصد داریم تا همه چیز را در مورد انتخاب عکس پروفایل مناسب برای شبکه های اجتماعی گوناگون مخصوصا اینستاگرام توضیح دهیم.

چطور عکس پروفایلی جذاب در اینستاگرام داشته باشیم؟

وقتی جایی کامنت می گذارید و یا لایک می کنید، اولین چیزی که دیگران از شما می بینند عکس پروفایل تان است. در واقع اولین برداشتی که از شما می شود از روی عکس پروفایل تان است. این قانون برای تمام شبکه های اجتماعی صدق می کند و از همین رو نکاتی هست که در انتخاب عکس بهتر به شما کمک می‎کنند.

عکس یا لوگو: توصیه می شود که بیشتر از عکس استفاده کنید تا لوگو چون حس واقعی بودن و قابل اعتماد بودن بیشتری به دیگری می دهد. مردم دوست دارند بدانند که از سوی چه کسی خدمات دریافت می کنند (اگر اکانت کاری دارید) و چه کسی این پست ها را به اشتراک گذاشته (اگر اکانت شخصی دارید). اگر صفحه تان صرفا تجاری است و برند خودتان را دارید می توانید از لوگو استفاده کنید.

پس زمینه ی عکس مهم است: بهتر است که تضاد یا کنتراستی متعادلی را در عکس پروفایل اینستاگرام تان داشته باشید. تک رنگی بودن پس زمینه نوعی حس رسمی بودن القا می کند که خیلی خوب است. لطفا توجه داشته باشید که جای گذاشتن عکس پروفایل اینستاگرام‎تان بسیار کوچک است به خاطر همین اگر پس زمینه تان شلوغ و درهم باشد، درست دیدن چهره تان مشکل می شود.

حتما بخوانید:   چرا نمی‌توانید وارد حساب اینستاگرام تان شوید؟

از صورت تان عکس بگذارید نه کل بدن تان: گذاشتن عکس تا شانه هایتان خوب است. حواس تان بسیار به صورت تان باشد، بهتر است که عکس در نور طبیعی گرفته شده باشد تا نورهای مصنوعی و همینطور حواس تان به غبغب و بینی تان هم باشد چون شما مسلما نمی خواهید این ها اولین چیزی باشند که مردم با دیدن عکس تان بهشان توجه می کنند.

اندازه ی عکس: شاید خودتان بدانید که هر شبکه ی اجتماعی ای اندازه ای مخصوص برای عکس های پروفایل در نظر گرفته. مثلا برای پست های اینستاگرامی عکس باید مربع باشد و برای استوری ها عکس مستطیل و عمودی. برای عکس پروفایل اینستاگرام هم بهترین اندازه ۱۱۰ × ۱۱۰ پیکسل و حداکثر اندازه ۱۸۰ × ۱۸۰ پیکسل می باشد.

بهترین اندازه برای عکس اینستاگرام چیست؟

فرقی نمی کند کاربر اندروید هستید یا آی او اس، اینستاگرام همواره سعی می کند با کیفیت ترین عکس ها را پست کند. با این حال به لحاظ عرض یا پهنا محدودیت ۳۲۰ تا ۱۰۸۰ پیکسل دارید. نسبت عکس هم بسیار مهم است. اندازه ی عکس اینستاگرام بین ۱/۹۱:۱ تا ۴:۵ است که یعنی طول ۱۳۵۰-۵۶۶  پیکسل و عرض ۱۰۸۰ پیکسل. هر عکسی آپلود کنید اینستاگرام با در نظر گرفتن این محدودیت ها آن را برش می دهد. از همین رو باید بهترین نسبت عکس را برای پست ها، استورها و عکس پروفایل تان در نظر بگیرید. اگر می خواهید بدون بروز پیام خطا و با بهترین کیفیت عکس تان را آپلود کنید، باید آخرین ورژن اینستاگرام را دانلود کرده، عکسی ۱۰۸۰ پیکسلی آپلود کرده و حواستان باشد که از دوربینی با کیفیت استفاده کرده باشید.

حتما بخوانید:   چطور حساب جیمیل را از دستگاه اندرویدی خود حذف کنید

چطور عکس پروفایل اینستاگرام را عوض کنیم؟

به منظور تغییر یا اضافه کردن عکس پروفایل در اینستاگرام، مسیر زیر را دنبال کنید:

۱- وارد حساب اینستاگرام خود شوید

۲- به صفحه ی پروفایل تان بروید

۳- روی Edit profile > Change profile photo ضربه بزنید

۴- اگر می خواهید از عکس های داخل گالری تان استفاده کنید روی Choose from Library ضربه بزنید

۵- عکس تان را انتخاب کنید

۶- روی Done کلیک کنید.

چرا نمی توانم عکس پروفایل اینستاگرامم را عوض کنم؟

اگر حین عوض کردن عکس پروفایل تان با خطا مواجه می شوید، نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

– به جای استفاده از فرمت PNG از فرمت  JPEG استفاده کنید. می توانید عکس های PNGتان را با استفاده از ابزارهای آنلاین به فرمت JPEG تغییر دهید.

– همانطور که گفتیم بیشترین اندازه ی عکسی که می توانید در اینستاگرام آپلود کنید با عرض ۱۰۸۰ پیکسل است. اینستاگرام خودش سایز عکس را تغییر می دهد اما با این حال اگر با خطایی مواجه شدید می توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین سایز عکس را خودتان تنظیم کنید. اندازه ی عکس پروفایل تان را در حداکثر ۱۸۰ × ۱۸۰ پیکسل نگه دارید.

– موضوع دیگر ورژن جدید اینستاگرام است. اینستاگرام هر روز دارد دستخوش تغییرات جدید می شود از همین رو بهتر است که برنامه را به آخرین نسخه بروز رسانی کنید.

– اگر با این همه باز هم سعی کردید اما موفق به آپلود یا بارگذاری عکس مورد نظرتان نشدید شاید مشکل از اینترنت تان است.

چطور عکس پروفایل کسی را دانلود کنیم؟

حتما بخوانید:   مشکلات امنیت اطلاعات در تلفن های هوشمند

دانلود کردن عکس پروفایل دیگری امکان پذیر است اما از طریق خود برنامه ی اینستاگرام نمی شود. برای دانلود کردن عکس پروفایل دیگری، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- وارد پروفایل فرد مورد نظر شوید.

۲- در قسمت بالا و سمت راست روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید.

۳- روی گزینه ی Copy profile URL ضربه بزنید.

۴- URL را در مرورگرهایی مثل فایرفاکس، سافاری یا کروم پیست کنید.

۵- روی گزینه ی Go یا برو کلیک کرده تا عکس پروفایل فرد را مشاهده کنید.

۶- روی عکس نگه داشته و گزینه‎ی save image یا ذخیره ی عکس را انتخاب کنید.

البته بات های مختلفی هم هستند که در انجام راحت تر این کار به شما کمک خواهند کرد، فقط کافی است که گشتی در اینترنت بزنید.

 

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف