همین کارها را می‌کنید که سارقین به منزل‌تان دستبرد می‌زنند!

همین کارها را می‌کنید که سارقین به منزل‌تان دستبرد می‌زنند!
امتیاز به این post

بر طبق آمار اف بی آی، در سال ۲۰۱۷ به حدود ۷۶۹۴۰۸۶ ملک در آمریکا دستبرد زده شده و ۳/۱۵ میلیارد دلار خسارت وارد شده است. از همین رو شما هم قطعا نمی خواهید از قربانیان دزدی از ملک و خانه تان باشید و اموال و اعضای خانواده تان را به خطر بیندازید. برای اینکه خیال تان راحت باشد که هیچ دزدی حتی فکر دستبرد زدن به ملک شما را هم نمی کند، در ادامه مواردی که ملک تان را در خطر مورد سرقت قرار گرفتن قرار می دهند به شما معرفی می کنیم تا با توجه به آن ها از وقوع چنین پیشامدهای ناگواری جلوگیری کنید.

در و پنجره ها و دیگر راه های ورود قفل نشده

حقیقت شوکه کننده آن است که حدود %۳۲ از افراد  پنجره و %۱۳ افراد درب خانه شان را قفل نمی کنند. این کار مسلما فرصت خوبی برای سارقین فراهم می کند تا بدون جلب توجه همسایه هایتان وارد منزل تان شوند. بنابراین پیش از خروج از منزل تمام در و پنجره ها و راه های ورودی را چک کنید. حواستان به در انباری، حیاط، گاراژ و پارکینگ هم باشد.

روشن نگذاشتن چراغ در شب

خانه ای تاریک نشان دهنده ی این است که کسی داخل نیست. به جای اینکه هنگام خروج از منزل تمام چراغ ها را روشن بگذارید (چرا که سارقین دیگر با این حقه آشنا هستند) یکی از لامپ های کوچک که از بیرون هم نورش پیداست را روشن بگذارید. بدین طریق نشان می دهید که انگار کسی داخل منزل است.

حتما بخوانید:   ۷ ترفند دزدان برای سرقت وسایل شما

نامه ها، روزنامه ها و بسته های باز نشده

اگر برای سفر مدتی از خانه دور شده اید، از دوست یا همسایه ای بخواهید تا برای برداشتن نامه ها و بسته های احتمالی ای که ممکن است بدست تان برسد سری به منزل تان بزند. می توانید حتی از پست درخواست کنید تا نامه ها و بسته هایتان را با تاخیر ارسال کند تا خودتان منزل باشید.

بیرون گذاشتن نردبان و ابزار خارج از خانه

با رها کردن نردبان، چکش، اره و دیگر ابزار بیرون از خانه، برای خودتان دردسر درست می کنید. یک سارق مسلما از این وسایل برای ورود اجباری به منزل تان استفاده خواهد کرد. ابزار این چنینی را پس از استفاده سرجای خودشان قرار دهید و حواستان باشد که در پارکینگ و انباری تان قفل باشد.

چمن هرس نشده

چمن های بلند و هرس نشده نه تنها محل خوبی برای پنهان شدن سارقین است، بلکه نشان می دهد مدت زیادی است خانه نبوده اید. چمن ها را به طور منظم کوتاه کنید تا کسی نتواند داخل شان مخفی شود. اگر قرار است مدت طولانی ای از خانه دور باشید، کسی را استخدام کنید تا در نبودتان این کار را انجام دهند.

قرار دادن اشیاء با ارزش در معرض دید

میز و صندلی ای که در حیاط گذاشته اید کاملا از بیرون پیداست؟آیا دارید کارتن تلویزیون جدیدتان را در سطل زباله می اندازید؟ حواس تان باشد. دزدها خصوصا در فصول تعطیلات، جعبه هایی که از خانه های مختلف دور انداخته شده اند را بررسی می کنند. برای خلاص شدن از دست جعبه های اشیاء با ارزش تان بهتر است پیش از دور انداختن شان آن را تکه تکه کنید.

حتما بخوانید:   این ترفند ها جان تان را نجات خواهد داد!

قرار دادن کلید یدک در زیر پادری

شاید فکر کنید قرار دادن کلید یدک در زیر پادری، جاکفشی، بالای چهارچوب در یا در گلدان بیرون خانه ایده ی خوبی است، اما هیچوقت سارقین را دست کم نگیرید. این ها معمولا اولین جاهایی هستند دزدها چک می کنند. اگر حس می کنید ممکن است پشت در بمانید، کلید یدک را به دست یا خانواده تان بدهید.

خودنمایی در شبکه های اجتماعی

قابل درک است که می خواهید تجربه ی فراموش نشدنی سفرتان را با دیگران در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید اما پست کردن این چیزها در شبکه های اجتماعی به دزدهای احتمالی می فهماند که منزل تان در حال حاضر خالی است. پس به جای اینکه همان لحظه از سفرتان عکس بگذارید، صبر کنید برگردید و بعد عکس ها را به اشتراک بگذارید.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف