هنگام خوردن غذاهای تند چه اتفاقی برای بدن ما می افتد

هنگام خوردن غذاهای تند چه اتفاقی برای بدن ما می افتد
امتیاز به این post

 

 

بعضی غذاها آنقدر تند هستند که سرآشپزها مجبورند هنگام پختن آنها از ماسک ضد شیمیایی استفاده کنند تا مانع از سوختن چشم هایشان شود. خوردن غذای تند اثر انکار ناپذیری بر کل بدن دارد. اما بیشتر مردم از تاثیرات مثبت و منفی این غذاها آگاه نیستند.

۱- ممکن است چند گرمی از وزن بدن تان کم شود

خوردن غذای پر ادویه راهی آسان برای سوزاندن مقدار اندکی (یا شاید بهتر باشد بگوییم مقدار ناچیزی) از چربی اضافه است. البته هیچ چیزی نمی تواند جای ورزش و رژیم غذایی سالم را بگیرد، اما “کپسینوئیدهایی” که در فلفل یافت می شوند هم ضرر ندارند. این مواد باعث افزایش مصرف انرژی در بدن می شوند.

۲- قدرت تحمل درد در شما بیشتر می شود

شاید باورش سخت باشد چون برای برخی افراد خوردن غذای تند خودش دردناک است. اما کارشناسان معتقدند کپسایسین موجود در این ادویه ها می تواند ماده خاصی را که مسئول احساس درد است، در مغز ما هدف قرار دهد. به این ترتیب مغز فریب می خورد و درد را نادیده می گیرد.

حتما بخوانید:   اگر هر روز چای زنجبیل بنوشیم، چه اتفاقاتی در بدن مان می افتد؟

۳- سیستم ایمنی بدن تقویت می شود

غذای تند سرشاز از مواد آنتی اکسیدان است که از بدن ما در برابر میکروب ها محافظت می کنند. پس بد نیست در فصل شیوع آنفلوانزا غذاهای خود را تندتر کنید.

۴- ممکن است عمرتان طولانی تر شود

در یک مطالعه مشخص شده است میزان مرگ و میر در کسانی که ۷-۶ روز در هفته غذای تند می خورند ۱۴ درصد کمتر است. در این تحقیق، اثر غذاهای تند مستقل از سایر عوامل خطرساز بررسی شده است، بنابر این غذای پر ادویه به افرادی که سبک زندگی ناسالم دارند کمکی نمی کند.

۵- مصرف قند و شکر شما کاهش می یابد

حالا دیگر همه می دانند که قند دشمن سرسخت سلامتی است، اما کاهش دادن مصرف آن هم آسان نیست. متخصصان می گویند که افزودن گاه به گاه غذاهای تند به برنامه غذایی ممکن است در کاهش علاقه ما به مصرف شکر موثر باشد. بعد از خوردن غذای تند معمولا تمایلی به خوردن چیزهای شیرین نداریم، همانطور که بعد از مسواک زدن علاقه ای به نوشیدن آب پرتقال نداریم.

۶- گیرنده های چشایی آسیب می بینند

زبان اولین عضوی است که تحت تاثیر نتایج منفی غذای تند قرار می گیرد. زبان ما هنگام خوردن غذای پر ادویه احساس سوزش می کند و این فقط یک احساس نیست، بلکه واقعا سوختگی است. به همین خاطر دیگر نمی توانیم مثل قبل طعم های مختلف را حس کنیم. اما نگران نباشید چون این حالت موقتی است. گیرنده های چشایی دوباره بهبود می یابند، مگر اینکه به مدت خیلی طولانی هر روز غذای پر ادویه بخورید.

حتما بخوانید:   هشت نوع چای برای کاهش وزن و چربی سوزی

۷- ممکن است دچار واکنش آلرژیک شوید

برخی از افراد می گویند وقتی یک شام تند می خورند، فردا صبح صورت شان متورم می شود و می خارد. علت این است که فلفل ها می توانند باعث آلرژی شوند. این آلرژی واکنش طبیعی بدن در مقابل ادویه است. ممکن است لازم شود که به پزشک مراجعه کنید تا علت وقوع آلرژی و راه های پیشگیری از آن مشخص شود.

۸- ممکن است مشکلات معده شما تشدید شود

اگر معده حساسی دارید، خوردن غذای پر ادویه فکر خوبی نیست. اولا این غذاها می تواند باعث ایجاد اسهال شود چون کپسایسین با وجود اثرات مثبتی که روی بدن دارد، بطور کلی ماده ای تحریک کننده است. علاوه بر این ممکن است موقتا دچار ورم معده (گاستریت) شوید و یا اگر از قبل مشکل معده داشتید، این مشکلات احتمالا بدتر خواهند شد.

۹- ممکن است سوزش معده تان تشدید شود

فلفل ها محتوی ترکیبی از اسیدهای مختلف هستند و وقتی بیش از حد آنها را مصرف می کنیم دیواره معده شروع به سوختن می کند. این وضعیت ممکن است در طولانی مدت بدتر شود و به حالت مزمن درآید. بنابراین مصرف بیش از حد غذاهای تند ممکن است به نفع شما نباشد. اگر سوزش معده پیدا کرده اید، می توانید نوشیدن شیر را امتحان کنید یا با خوردن مقداری بستنی معده تان را خنک کنید.

 

آیا شما عاشق غذای تند هستید؟ تندترین غذایی که تابحال خورده اید چیست؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف