هوش مصنوعی که قادر به تشخیص ضایعات مغزی است

هوش مصنوعی که قادر به تشخیص ضایعات مغزی است
امتیاز به این post

یک ابزار هوش مصنوعی می تواند به طور خودکار به وسیله ی آنالیز تصاویر سی تی اسکن، انواع مختلف آسیب های مغزی را شناسایی کند.

این سیستم از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای شناسایی و تفاوت قائل شدن میان ضایعات مغزی_ بخش هایی از بافت مغز که بر اثر آسیب یا بیماری صدمه دیده اند_ استفاده می کند.

تفاوت های ظریفی که این سیستم شناسایی می کند می تواند کمک کند تا برای هر آسیب مغزی، که بیش از ۶۰ میلیون نفر سالانه به آن مبتلا می شوند، درمان شخصی و مناسب هر فرد توسعه داده شود.

معمولا بیمارانی که سرشان آسیب دیده است برای سی تی اسکن فرستاده می شوند تا بررسی شود لخته خونی اطراف مغزشان وجود دارد یا نه. پس از آن رادیولوژیست ها تصاویر به دست آمده را بررسی کرده و به درمان با دارو یا جراحی، رای می دهند.

با این حال این گونه ارزیابی ممکن است ساعت ها به طول انجامیده و جزئیات مهمی در مورد نوع، اندازه و محل ضایعه ی مغزی را از قلم بیندازد. به منظور کاهش زمان تشخیص و بهبود نظر دادن، دانشمندان کالج سلطنتی لندن و دانشگاه کمبریج، هوش مصنوعی ای را توسعه داده اند که خودش این کار را به صورت خودکار انجام می دهد.

اسکن مغزی این سیستم مبتنی بر شبکه ی عصبی مصنوعی است. محققین این ابزار را به وسیله ی بیش از ۶۰۰ سی تی اسکن از انواع ضایعات مغزی آموزش داده اند. آنها کار کردن آن را به وسیله ی تست کردنش با داده های موجود از اسکن های قبلی تائید کرده اند. این هوش مصنوعی با موفقیت توانسته قسمت های فردی هر تصویر را طبقه بندی کند و تشخیص دهد که مغزها آسیب دیده بودند یا خیر.

حتما بخوانید:   ویژگی کاربردی کروم برای کسانی که کلی تب باز می کنند!

محققین بر این باورند که این ابزار با شناسایی تغییرات جزئی ای که معمولا از چشم انسان ها دور می مانند می تواند پیشرفت آسیب مغزی را مشخص کند. آنها همچنین فکر می کنند که این ابزار در پیش بینی آسیب های مغزی نیز کارآمد است که همین مسئله می تواند به توسعه ی اشکال جدید درمانی کمک کند.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف