وقتی در شرایط مشکوکی قرار می گیرید چه باید بکنید

وقتی در شرایط مشکوکی قرار می گیرید چه باید بکنید
امتیاز به این post

ممکن است همسر سابق یا آشنایان ما رفتاری مشکوک از خود نشان دهند. همچنین افراد غریبه ای نیز وجود دارند که انگیزه های آنها واضح نیست. با آنکه ما هیچ وقت نمیتوانیم آنها را پیش بینی کنیم، میتوانیم برای خود برنامه مشخصی داشته باشیم که حتی میتواند در شرایط بحرانی جان ما را نیز نجات دهد. بهتر است به عقل سلیم خود گوش بدهید و جانب احتیاط را رعایت کنید. در زیر به چند راهکار برای محافظت از خود در شرایط نگران کننده اشاره می کنیم.

  • از متوقف کردن ماشین خودداری کنید

اگر متوجه شدید ماشینی مدت زیادی است که شما را تعقیب می کند، ممکن است بخواهید کنار بزنید و اجازه دهید ماشین از کنارتان رد شود. اما بهترین تصمیم آن است که به لاین دیگری بروید و تحت هیچ شرایطی ماشین را متوقف نکنید.

  • زیاد به چراغ های خطر توجه نکنید

در بسیاری از مواقع چراغ های چشمک زن جلویی ماشین برای هشدار دادن به راننده دیگر نسبت به مشکلی است که از آن اطلاعی ندارند. اما برخی از آن برای مجبور کردن شما برای کنار زدن ماشین استفاده می کنند. اگر مطمئن هستید ماشین تان هیچ مشکلی ندارد متوقف نشوید و به حرکت تان ادامه دهید.

  • به شیوه های غیرقابل پیش بینی رفتار کنید

اگر شرایط مهیاست، در جاهای نادرستی دور بزنید، چراغ راهنمای سمت چپ تان را روشن کنید و در عوض به راست بپیچید. اگر پیاده می روید، دور زده و خلاف جهت تان راه بروید.

  • تعداد دفعات را بشمارید

بر اساس گفته های یکی از ماموران پیشین سی آی اِی، سه راه برای مطمئن شدن در مورد شک و تردید خود وجود دارد. اگر فردی را یکبار سر راهتان دیدید تصادفی است. اگر دوبار دیدید، تصادفی است اما اگر سه بار دیدید، بهتر است در مورد آن کاری بکنید. به علاوه اگر سوار ماشین هستید، ۴ بار به سمت راست بپیچید و اگر همان ماشین باز دنبال شما آمد متوجه می شوید که باید اقدام کنید.

  • از جلوی دوربینهای ترافیک رد شوید

حتما از مقابل دوربین های کنترل ترافیک رد شوید تا اطلاعات شما ثبت شود. نام خیابانها را به خاطر بسپارید. اطلاعات ثبت شده توسط دوربین ها ممکن است کمک زیادی به افسران پلیس بکند

  • رو به رو را نگاه کنید

اگر معمولا اطراف تان را نگاه می کنید، نشان می دهید که متوجه موضوع مشکوکی شده اید. در نتیجه وقتی کمی بعد شک و تردیدتان از بین برود، شکار می شوید. بهترین کار آن است که طبیعی رفتار کنید.

  • صحبت کنید

اگر فرد مشکوک را می شناسید و از نزدیک شدن به او نمی ترسید، به او بگویید شما را تنها بگذارد. قاطع باشید و صحبت تان را طولانی نکنید. فقط خواسته تان را بیان کرده و او را ترک کنید. اگر فرد مشکوک غریبه است، اصلا با او صحبت نکنید.  زیرا رفتار و انگیزه های او برای شما ناشناخته است

  • احساسات تان را یادداشت کنید

هدف از این کار آن است که تعداد دفعاتی که احساس می کنید در شرایطی مشکوک گرفتار شده اید را بررسی کنید. زمان و تاریخ و مکانی که این احساس به شما دست داده را یادداشت کنید. بعدها این اطلاعات ثبت شده به وکلا و پلیسها کمک زیادی می کند. همچنین میتواند ثابت کند که برخوردهای شما تصادفی نبوده و واقعا شما را اذیت میکنند.

  • موهایتان را باز کنید

داشتن موی دم اسبی باعث می شود فرد مشکوک به راحتی شما را از پشت بکِشد. وقتی متوجه شرایط مشکوکی شدید موهایتان را باز کنید.

حتما بخوانید:   ۱۸ دلیل برای آنکه جامعه نباید از زنی که تصمیم گرفته بچه دار نشود علت آن را سوال کند

 

منبع: btightside.me

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف