ویژگی های یک زندگی کسل کننده و بی رونق

ویژگی های یک زندگی کسل کننده و بی رونق
امتیاز به این post

آیا زندگی تان همانی است که واقعا می خواهید؟ همه ی ما یک سری ویژگی داریم که نمی گذارند زندگی رویایی مان را داشته باشیم. سخنرانان و نویسندگان انگیزشی مدام ادعا می کنند که پاسخ حل این مشکل را دارند، و به راحتی به ما می گویند که فلان کار را انجام دهید تا به هر آنچه که می خواهیم برسیم.

اگر مشغول مطالعه ی این مطلب هستید احتمالا این چیزها رویتان جواب نداده. مشکل این نیست که این افراد انگیزه دهند کارشان خوب نیست، بلکه مشکل این است که اکثر ما مشکلات بنیادی حل نشده و باورهایی داریم که جلوی رشد ما را می گیرند.

مسابقه نیست و هیچ عجله ای هم در کار نیست. مادامی که گام های کوچک کوچک در جهت رشد و بهبود خودتان برمی‎دارید و درحال نزدیک شدن به هدف تان هستید یعنی اوضاع خوب است. در ادامه قصد داریم برخی از ویژگی ها و مسائلی که مانع از داشتن زندگی خوب و رویایی می شوند را به شما معرفی کنیم.

پیروی کردن از قوانین

همه ی ما این تفکر را داریم که لزوما باید از قوانین پیروی کنیم. وقتی در حال بزرگ شدن هستیم، والدین، دوستان و معلمان مدام به ما گوشزد می کنند که از قوانین پیروی کنیم. اگر قانونی را بشکنیم، آدم بدی تلقی می شویم. بحث بحث دزدی از بانک و موارد این چنینی نیست. صحبت شکستن قوانینی است که واقعا در زندگی تان تغییر ایجاد می کنند. مثلا نمی توانید از شغل تان استعفا دهید چون “غیرممکن” بوده و “بی مسئولیتی” تلقی می شود؟

حتما بخوانید:   ۱۰ عادت کوچکی که زندگی را بهتر می‌کنند!

قوانین، نمی توانیدها و نبایدهای زیادی به زندگی تان تحمیل می کنند و چرا باید پذیرای این موضوع باشید؟ چون همه دارند از یک سری قوانین پیروی می کنند و با رویاهایشان خداحافظی می کنند بدین معنا نیست که شما هم باید همین کار را بکنید. مسئولیت زندگی شما با خودتان است.

تعریف موفقیت

تعریف تان ازموفقیت چیست؟ آیا تا به حال به آن فکر کرده اید؟ اینکه اجازه دهید جامعه موفقیت را برایتان تعریف کند خطرناک بوده و می تواند به زندگی تان ضربه وارد کند. چه زمانی موفق خواهید شد؟ چه کسی می گوید باید منتظر چیز خاصی باشید؟ چرا نمی توانید همین حالا احساس موفقیت کنید؟

برده ی ترس ها شدن

انسان ها جوری آفریده شده اند که ترس را حس کنند. هم به لحاظ فیزیکی هم روحی- روانی. اگر از انجام کاری می ترسید انجامش دهید. هیچ گاه فرصت عالی ای برای انجام کاری فرا نخواهد رسید. بنابراین اگر دنبال کردن چیزی  که به آن عشق و علاقه داشته اید را از سر ترس به تعویق انداخته اید، همین حالا دست به کار شوید. امروز چه کاری می توانید انجام دهید تا شما را یک گام به هدف تان نزدیک تر کند؟

حتی اگر باید از یادداشت اهداف و تجسم آن ها شروع کنید، همین حالا انجامش بدهید. آنچه مهم است این است که دارید دست به اقدام می زنید. وقتی در مسیر پیش می روید ترس تان خود به خود می ریزد. با هر گامی که برمی دارید، اطمینان بیشتری برای برداشتن گام بعدی پیدا می کنید.

حتما بخوانید:   چطور انسان شادتری باشیم؟

حریص بودن

حریص بودن فقط به مال و ثروت نیست. نکته این است که نگذارید پول یا هر چیز دیگری سد راهتان شود. چیزهایی که در زندگی واقعا برایتان اهمیت دارند خریدنی نیستند، مثل انجام کاری که دوست دارید، رابطه ای خوب داشتن و بی دلیل شاد بودن.

خراب کردن بدن تان

غذاهای خوشمزه دور و برمان زیاد است. هر لحظه می توانیم، پیتزا، همبرگر یا هر چیز دیگری که دوست داریم را سفارش دهیم. اما این غذاست که در نهایت به ضرر بدن تمام می شوند. برای سالم بودن باید غذاهای سالم خورد و ورزش کرد. کار آسانی نیست اما سعی کنید کم کم سبک زندگی سالم تری را برای خود برگزینید.

داشتن اهداف مبهم

بدون داشتن اهداف واضح به هیچ جایی نخواهید رسید. و موضوع فقط هدف داشتن نیست، بلکه هدف درست داشتن است. تمام این ها در انتها به همان تعریف تان از موفقیت برمی گردد. چه چیزی برایتان اهمیت دارد؟ از زندگی چه می خواهید؟ لازم نیست منتظر بمانید تا شرایط کاملا عالی شوند. می توانید هرکاری دلتان می خواهد انجام دهید، اما اول باید ببینید چه کاری می خواهید انجام دهید!

راحت بودن

اگر به اندازه ی کافی دارید، شاید حس کنید که باید همان چیزهایی که دارید را نگه دارید. فرد پیری را تصور کنید که در بستر افتاده و حسرت کارهایی که می توانسته انجام دهد اما نداده را می خورد. شاید زندگی آرام و راحتی داشته، اما آیا از عمری که به او عطا شده بهره ی کافی را برده؟ برای برخی افراد یک عمر طول می کشد تا بفهمند باید در لحظه زندگی کنند و مسئولیت زندگی شان را به عهده بگیرند. از همین الان شروع به انجام تمام کارهایی که دل تان می خواهد بکنید. البته با برنامه ریزی و آنالیز دقیق شرایط

حتما بخوانید:   اگر موهای زاید بدنتان را اصلاح نکنید چه اتفاقی می افتد

دنیا احتیاج دارد کاری که دوست دارید را انجام دهید. خیلی ها منتظر شما هستند. ما قرار است به شما یادآوری کنیم که هرکاری که دوست دارید را می توانید انجام دهید. قطعا ممکن است چند باری شکست بخورید و شاید از همان ابتدا ندانید که چه چیزی را واقعا می خواهید، اما این ها چه اهمیتی دارد؟ هیچ گاه از زندگی تان راضی نخواهید بود مگر اینکه زمین بخورید، بلند شوید و با ترس هایتان رو به رو شوید.

 

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف