ویژگی های یک نویسنده ی موفق

ویژگی های یک نویسنده ی موفق
امتیاز به این post

تمام نویسندگان موفق می دانند که برای پرفروش بودن به توانایی، تخیل، وقت و انرژی زیادی احتیاج است. بسیار حیاتی است که موضوع کتاب تان را کامل تجزیه تحلیل و بررسی کرده و سپس شروع به نگاشتن کنید. فقط به یاد داشته باشید که در این بین به یک سری ویژگی های فردی و شخصیتی هم احتیاج است؛ اگر آن ها را ندارید در خود تقویت کنید و گرنه احتمال تسلیم شدن تان در ادامه‎ی مسیر بالا خواهد رفت. در ادامه ویژگی های لازم برای یک نویسنده ی موفق بودن را به شما معرفی خواهیم کرد.

صبر

اول از همه باید بدانید که تمام نویسندگان مشهور میزان بالایی صبوری داشته اند وگرنه هرگز نمی توانستند کتاب‎شان را تمام کرده و به چاپ برسانند. برای نویسنده‎ی موفقی بودن ضروری است که کاملا بر موضوع مورد نظرتان احاطه داشته باشید. اگر ندارید باید پیش از نوشتن، دانش و اطلاعات لازم را کسب کنید. در غیر این صورت نمی توانید کتابی خوب در زمینه ی موضوع مد نظرتان بنویسید. حتی اگر زندگی نامه هم می نویسید باید از صبر لازم برای تحقیق برخوردار باشید. صبر داشتن یکی از المان های کلیدی برای هر نوسینده است .اگر خودتان صبور نیستید می توانید به کار کردن با کسی که هست فکر کنید. اگر صبر لازم برای مطالعه و نوشتن را ندارید به آسانی می توانید از کسی که از صبر لازم برخوردار است کمک بگیرید.

تخیل

نویسنده باید تخیلی فوق العاده داشته باشد. اکثر اوقات شما قرار است داستانی که از زبان خودتان نقل می شود را بنویسید. باید کاراکترها و صحنه ها را در ذهن داشته باشید. به منظور دستیابی به اهداف تان، باید حد و مرزهای تخیل را برای خودتان از بین ببرید. این کار برای یک سری سخت تر از دیگران خواهد بود. اگر ذهنی که اهل تخیل کردن است ندارید شاید بهتر باشد بیشتر روی زندگی نامه ها و دیگر داستان ها یا ژانرهای واقعی کار کنید.

حتما بخوانید:   پاسخ ChatGPT به سوالاتی در مورد حکومت هخامنشیان

هر چند که راه های زیادی برای بهبود قوه ی تخیل تان است. مثلا می توانید بیشتر بنویسید، بیشتر بخوانید یا حتی برنامه های بیشتری نگاه کنید.

وقف کردن

وقتی شروع به این کار می کنید باید بدانید که در مسیر به فداکاری های زیادی احتیاج بوده و برای تمام کردن کتاب تان باید خود را وقف آن کنید. هر روز باید سخت تر از روز قبل کار کنید. چه مطالعه می کنید، تحقیق می کنید یا می نویسید باید مطمئن شوید که کاملا خود را وقف آن کرده اید.

اگر اینطور نباشد یک جایی بالاخره جازده و کتاب تان هیچوقت تمام نخواهد شد. اگر حس می کنید به اندازه ی کافی نمی توانید در این کار از خودتان مایه بگذارید شاید بهتر است از دیگران کمک بگیرید یا موضوع کتاب را به موضوعی که نسبت به آن علاقه ‎ی بیشتری دارید تغییر دهید.

مهارت تایپ کردن عالی

باید مهارت های فیزیکی را هم در نظر داشت. به لحاظ ذهنی برای موضوع آماده بودن یک چیز است، به لحاظ فیزیکی آماده بودن یک چیز دیگر. یکی از مهارت های فیزیکی که بدان احتیاج دارید توانایی تایپ کردن است. از هر وسیله ای که استفاده می کنید باید بتوانید سریع با آن تایپ کنید.

چشم انداز بزرگ تر را ببینید

در انتهای روز نویسنده های موفق باید بتوانند چشم انداز بزرگ تر را ببینند. خیلی مهم است که به داستان نگاه بیندازید و ببینید که اوضاع قرار است در آینده چطور بشود. آیا خوب می توانید قسمت های داستان را بهم مرتبط سازید؟ آیا بدون تغییر دادن اصول کلیدی می توانید از یک جای داستان به جای دیگرش بروید؟ آیا متن تان از انسجام کافی برخوردار است؟

حتما بخوانید:   معرفی وبسایت photonighty.com؛ آموزش عکاسی

حواستان باشد که تمام جنبه های خط داستان تان را بررسی کنید. آیا نوشتار و موضوع کتاب به گونه  ای هست که خوانندگان را مجذوب و علاقه مند کند؟ اگر درست از همه چیز مطمئن نیستید، اگر طرح کلی بی عیب و نقصی در ذهن ندارید شاید بهتر باشد تا اطمینان یافتن و تکمیل این طرح از نوشتن دست نگه دارید.

 

 

 منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف