پنج فایده استفاده از وی پی ان

پنج فایده استفاده از وی پی ان
امتیاز به این post

 

شبکه مجازی خصوصی یا وی پی ان شبکه ای از کامپیوترهاست که بر روی یک شبکه عمومی مثل اینترنت به هم وصل شده اند.

برای اتصال به VPN باید یک کلاینت VPN را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. پس از ورود (لاگین)، کامپیوترتان یک کلید خصوصی را با یک سرور امن که ممکن است فاصله بسیار زیادی با شما داشته باشد رد و بدل می کند. پس از آنکه ارتباط بین دو دستگاه در هر دو طرف تأیید شد، تمام داده هایی که بین آنها در بستر اینترنت مبادله می شود رمزگذاری، و در مقابل هکرها کاملا حفاظت خواهد گردید.

استفاده از VPN فواید مختلفی دارد که در اینجا به ۵ مورد از آنها اشاره می کنیم:

  1. امنیت در فضای آنلاین

امنیت یکی از مهمترین مزایای استفاده از VPN است. هنگام گشت و گذار در اینترنت، VPN تونلی کاملا رمزگذاری شده برای انتقال داده ها بین سرور و کامپیوتر شما ایجاد می کند تا هیچگونه اطلاعاتی در اختیار اشخاص ثالث قرار نگیرد. شکستن این رمزگذاری تقریبا غیرممکن است.

  1. حفظ حریم خصوصی

VPN تمام فعالیت های شما در اینترنت را مخفی نگه می دارد. در حالت عادی ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) یا برنامه های جاسوسی می توانند به راحتی بفهمند که به کجا سر زده و چه کارهایی انجام داده اید. اما رمزگذاری VPN اجازه نمی دهد که هیچکس از فعایت های شما در اینترنت باخبر شود.

  1. وب سایت هایی که در منطقه جغرافیایی شما بلاک شده اند را باز کنید

بعضی وب سایت ها به دلایل مختلف (سانسور، تحریم و …) در برخی کشورها بلاک شده و قابل دسترس نیستند. VPN این مشکل را هم کاملا برطرف می کند.

  1. ISP کانکشن شما را محدود نمی کند

امروزه ISP ها واقعاً هوشمند شده اند و بر رفتار همه مشتریان نظارت می کنند. اگر بیش از حد منابع را مورد استفاده قرار دهید ممکن است ISP سرعت کانکشن تان را کم کند. اما به محض شروع استفاده از VPN، فعالیت های آنلاین شما دیگر توسط ISP قابل تشخیص نخواهد بود و سرعت تان به همان مقدار قبلی بازمی گردد.

  1. پنهان کردن آدرس IP

یکی از بهترین مزایای استفاده از VPN این است که آدرس IP شما را تغییر می دهد. با این کار، هویت شما در اینترنت پنهان می ماند و از سرقت اطلاعات شخصی تان (مثلا رمزهای بانکی) جلوگیری می شود.

حتما بخوانید:   مشکلات امنیت اطلاعات در تلفن های هوشمند

 

در مجموع می توان گفت اگر امنیت اطلاعات و کامپیوترتان برایتان مهم است، حتما باید از VPN استفاده کنید. وی پی ان های زیادی با قیمت های مناسب در اینترنت وجود دارند و حتی می توانید VPN مخصوص یک کشور (با آدرس IP یک کشور خاص) را بصورت آنلاین تهیه کنید.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف