چرا افراد سفره دل خود را باز می کنند و چرا باید جلوی این کار را بگیرید

چرا افراد سفره دل خود را باز می کنند و چرا باید جلوی این کار را بگیرید
امتیاز به این post

بسیاری از افراد اصالت داشتن و سفره دل باز کردن را با یکدیگر اشتباه می گیرند و بین این دو مرز باریکی وجود دارد. اصالت داشتن به این معنا نیست که در مورد عمیق ترین مشکلات خود با پیش خدمت رستوران صحبت کنید. نشانه واضحی در مورد اینکه در حال باز کردن سفره دل خود برای دیگران هستید وجود دارد و اینکه نباید موضوعات درونی زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما هر مشکلی راه حلی دارد و در این مقاله میخواهیم راه حل آن را پیدا کنیم.

  • اضطراب

برخی افراد وقتی مضطرب می شوند بیش از حد صحبت می کنند تا در چشم دیگران طبیعی به نظر برسند. اما وقتی از روی استرس صحبت می کنند، کمتر میتوانند گفته های خود و مدت زمانی که صحبت می کنند را کنترل کنند. همچنین برخی افراد ممکن است در حین مراسم اجتماعی احساس خجالت کرده و فکر کنند تنها راهی که میتوانند خود را در آنجا موجه نشان دهند صحبت کردن در مورد زندگی شان است. این گونه است که در مورد موضوعاتی از زندگی خود صحبت می کنید که به شدت شخصی هستند و باعث تعجب دیگران می شوید.

  • تنهایی یا تلاش برای برقراری روابط صمیمانه

معمولا افراد خود را قانع می کنند که تنها نیستند و به جای ارتباط برقرار کردن با دیگران همین حس را در خود تقویت می کنند. و وقتی با افراد دیگر ملاقات می کنند، به شکل غیرقابل کنترلی هر چه در دل دارند بیرون می ریزند. نیاز آنها به رابطه برقرار کردن و خالی کردن خود به قدری بزرگ است که دیگران را ناراحت می کند. اما این روشی برای نزدیک شدن به دیگران و ایجاد پیوندهای جدید برای آنان است. آنها خیلی زود به عمق روابط وارد می شوند و به جای نزدیک نگه داشتن دیگران به خود، آنها را از خود دور می کنند. زیرا نمیتوان چیزی را که برای ساختش نیاز به زمان است به سرعت ساخت.

  • حد ومرزهای ضعیف و بی توجهی به سرنخهای اجتماعی

هر رابطه ای، باید حد و مرز داشته باشد زیرا افراد خواهان برقراری حد و مرز هستند. اما گاهی اوقات مردم نمیتوانند حد و مرزها و سرنخ هایی  را که به سمت آنها می فرستید  درک کنند. ارتباط غیر کلامی گاهی از پیامهای کلامی قوی تر است اما افرادی که سفره دل خود را هر جایی باز می کنند نمیتوانند به راحتی متوجه این نشانه ها شوند. برای همین است که بیش از حد در مورد خود با دیگران صحبت می کنند که باعث می شود دیگران معذب شده و ندانند چگونه واکنش نشان دهند.

  • استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی

۴۰ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی بین ۱۸ تا ۳۵ سال از اینکه پستهای شخصی می گذارند احساس پشیمانی می کنند. بر همه واضح است که افراد میخواهند در شبکه های اجتماعی از زندگی خود صحبت کنند حتی اگر خبر خوب یا بدی باشد. بسیاری از افراد اطلاعات خصوصی خود را قبل از آنکه آن را با عزیزان خود در زندگی واقعی به اشتراک بگذارند ، در شبکه های اجتماعی پست می کنند. و این امر میتواند عواقب شدیدی داشته باشد زیرا هیچ گاه نمیدانید چه کسی پستهای شما را میخواند و بر اساس آن واکنش نشان می دهد.

حتما بخوانید:   فرزندان خود را بیشتر ببینیم

از کجا بدانید که سفره دل خود را پیش هر کسی باز می کنید

  • میخواهید سریع با دیگران ارتباط برقرار کنید. همه روابط چه عاشقانه یا دوستانه، برای رشد و پیشرفت به زمان نیاز دارند. اما اگر میخواهید سریع در رابطه تان پیش بروید، از ابتدا مسایل خصوصی خود را بازگو میکنید. این شیوه شما برای برقراری ارتباط است اما در نتیجه دیگران را از خود دور میکنید.
  • تشنه ترحم به خود هستید. بسیاری از افراد درباره مشکلات خود زیاد صحبت می کنند، نه به این دلیل که می خواهند خود را خالی کنند بلکه برای اینکه اطرافیان برای آنها دلسوزی کنند. ترحم کردن دیگران به آنها بهترین نوع توجه است.
  • شبکه های اجتماعی پناهگاه شما هستند. به اشتراک گذاشتن زندگی شخصی بد نیست اما بیش از اندازه جزییات زندگی خود را فاش کردن آسیب رسان است. برای مثال، تجزیه تحلیل کردن احساسات خود یا صحبت در مورد کوچکترین جنبه های روابط تان، یا به اشتراک گذاشتن هر لحظه از زندگی کودکتان نگران کننده است.
  • درست بعد از آنکه سفره دل باز می کنید، پشیمان می شوید. این بدان معناست که شما میدانید اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته اید بیش از اندازه برایشان زیاد بوده است. ممکن است کمی نگران یا مضطرب باشید اما این نیز نشانه ی آن است که اطلاعات زیادی را از خود به اشتراک گذاشته اید.

چگونه اطلاعات زندگی شخصی خود را در اختیار هر کسی قرار ندهیم

  • ابتدا باید مشکل خود را تشخیص دهید. ذهن آگاهی تمرینی است که به شما کمک میکند ریشه مشکلات تان را متوجه شده و دلیل آنکه نیاز به صحبت کردن زیاد در مورد مشکلات تان را دارید پیدا کنید. شما باید قبل از آنکه مشکلتان را بفهمید با احساسات درونی تان ارتباط برقرار کنید
  • آیا برای جلب توجه کردن سفره دل خود را باز میکنید؟ کتابهای خود- یاری زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند متوجه شوید که آیا عزت نفس پایینی دارید یا نه. شاید عزت نفس پایین ریشه مشکل شما و نیازتان برای جلب ترحم دیگران باشد .
  • مشاوره کردن بهترین گزینه است. ممکن است مشکل شما عمیق تر از چیزی باشد که می دانید. مشاور به شما در ریشه یابی کردن مشکل و غلبه کردن بر آن کمک می کند. ممکن است مشکلی در گذشته وجود داشته باشد که هیچ گاه به آن توجه نکرده و آن را حل نکرده باشید.
حتما بخوانید:   ۱۸ دلیل برای آنکه جامعه نباید از زنی که تصمیم گرفته بچه دار نشود علت آن را سوال کند

منبع: brightside.me

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف