چرا اینترنت من اینقدر کند شده است؟ راهنمای کامل افزایش سرعت اینترنت

چرا اینترنت من اینقدر کند شده است؟ راهنمای کامل افزایش سرعت اینترنت
امتیاز به این post

 

اگر دچار مشکل کندی اینترنت شده اید، ممکن است با انجام مراحل زیر بتوانید مشکل را برطرف کرده وسرعت اینترنت را افزایش دهید.

  1. کانکشن WiFi خود را چک کنید

اگر در تنظیمات WiFi گزینه جستجوی خودکار را انتخاب کرده باشید ممکن است به دلیل خاموش شدن موقت کانکشن شما، کامپیوترتان به کانکشن WiFi شخص دیگری وصل شود و این کانکشن ضعیف تر از کانکشن خودتان باشد.

  1. سخت افزار خود (از جمله تنظیمات روتر) را بررسی کنید

ممکن است ریست کردن مودم و روتر (یعنی خاموش و بعد دوباره روشن کردن آن) مشکل را حل کند.

  1. افزونه ها و برنامه هایی که پهنای باند زیادی مصرف می کنند را ببندید

اجرای بعضی برنامه های تبلیغاتی و … در پس زمینه (مخصوصا آنهایی که ویدیو پخش می کنند) می تواند بدون اینکه شما متوجه شوید بخش زیادی از پهنای باندتان را هدر بدهد. توصیه می کنیم یک برنامه Ad Blocker (که مانع از اجرای خودکار برنامه های تبلیغاتی می شود) نصب کنید.

  1. ببینید آیا چیزی در حال دانلود شدن است؟

گاهی اوقات فایل سنگینی بدون اطلاع شما دانلود می شود و سرعت اینترنت را به شدت کاهش می دهد. مثلا بسیاری از برنامه ها هر بار که به اینترنت متصل شوید دنبال نسخه های به روز شده خود می گردند و آنها را دانلود می کنند.

  1. سرعت واقعی را با سرعتی که در قراردادتان آمده مقایسه کنید

با کمک سرویس های تست سرعت مانند Speedtest.net سرعت کانکشن خود را بررسی کنید و ببینید با سرعت ذکر شده در قرارداد خریدتان مطابقت دارد یا نه. اگر اینطور نبود، با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.

  1. وب گردی خود را برای کانکشن کم سرعت بهینه کنید

تا زمانی که مشکل اصلی را برطرف نکرده اید، می توانید برای اینکه کارتان راه بیفتد نسخه HTML یا نسخه موبایل وب سایت ها را باز کرده و گزینه نمایش تصاویر را هم غیرفعال کنید.

  1. از شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود کمک بگیرید

اگر همه موارد بالا را امتحان کردید و مشکل کندی کانکشن برطرف نشد، با شرکت تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ممکن است آنها مقصر نباشند، پس همیشه محترمانه برخورد کنید. خیلی مواقع راهنمایی های آنها می توانند برایتان مفید واقع شوند.

حتما بخوانید:   5 اپلیکیشن آموزش زبان برای یادگیری زبان جدید

 

برای افزایش سرعت کانکشن می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مرورگر خود را بهینه کنید

  • از مرورگرهایی مثل فایرفاکس استفاه کنید که افزونه هایی برای جلوگیری از اجرای تبلیغات دارند، یا کروم که از حداقل حافظه استفاده می کند و در ضمن به فلش و جاوا اسکریپت نیاز ندارد. اُپرا توربو هم مخصوص کانکشن های کم سرعت طراحی شده است چون از تکنولوژی فشرده سازی استفاده می کند.
  • همه تب های بلااستفاده را ببندید. صفحاتی که قبلا باز کرده اید ممکن است مرتبا ریفرش شوند و پهنای باند را مصرف کنند.
  • اجرای کوکی ها و استفاده از حافظه کش (cash) می تواند باعث بارگذاری سریعتر صفحات شود، هرچند که بعضی افراد دوست ندارند کوکی ها جستجوهایشان را ردیابی کنند.
  1. مودم/ روتر خود را بهینه کنید

  • روتر را در همان اتاقی که کامپیوترتان قرار دارد و یا در قسمت های مرکزی خانه قرار دهید.
  • ممکن است دلیل کند بودن دستگاه های بی سیم شما، پخش شدن سیگنال در همان کانالی باشد که همسایه ها از آن استفاده می کنند. می توانید با برنامه هایی مثل inSSIDer کانال های مورد استفاده در فضای اطرافتان را بررسی کنید.
  • دستگاه های بی سیم دیگر هم ممکن است در اتصال به اینترنت اختلال ایجاد کنند. ببینید آیا فاصله گرفتن از آنها یا خاموش کردن شان سرعت را بالا می برد یا خیر.

 

کندی اینترنت در زندگی امروز شاید گاهی حتی کارهایمان را فلج کند و راه حل هایی ولو موقت، می توانند خیلی به دردمان بخورد.

اگر با مشکل اینترنت کم سرعت مواجه شدید به جای حرص خوردن، مراحل بالا را امتحان کنید. شاید در شناسایی دلیل این مشکل کمکتان کند.

حتما بخوانید:   چگونه تاریخ انتشار مطالب یک وبسایت را پیدا کنیم

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف