چرا باید تا جوان هستید در زندگی ریسک کنید

چرا باید تا جوان هستید در زندگی ریسک کنید
امتیاز به این post

چه تعداد از شما خوانندگان جوانی هستید که دوست ندارید حاشیه امن خودتان را ترک کنید؟ دلایل زیادی برای ریسک کردن در جوانی وجود دارد.

به یاد آوردن آنکه روزی خواهید مرد بهترین شیوه ای است که من برای جلوگیری از افتادن در دام این فکر که چیزی برای از دست دادن دارم ، می شناسم. شما اکنون نیز چیزی ندارید. بنابراین دلیلی ندارد که ندای قلبتان را دنبال نکنید. استیو جابز

  • مسئولیت های کمتری دارید

اکثر افراد تصمیم میگیرند یک سال قبل از رفتن به دانشگاه مسافرت بروند. چرا؟ چون زمان بسیار مناسبی است. آنها مسئولیت دیگری مانند شغل، وام یا خانواده ای که باید مخارجش را تامین کنند ندارند. اکنون بهترین زمان برای ریسک کردن است. چون چیزی زیادی برای از دست دادن ندارید. البته مسافرت کردن دقیقا ریسک نیست. اما ترک کردن شغلی که باید از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهرتان را صرف آن کنید ، آن هم در بیست سالگی، و رفتن  به مسافرت و ساختن کسب و کار خود ریسک است. شما از یک درامد ثابت و پایدار، و زندگی کردن در کنار والدین تان ، برای تامین درامد به خودتان تکیه می کنید. اما بهتر است تا جوانتر هستید این نوع ریسکها را متحمل شوید زیرا مسئولیتها و وظایف کمتری دارید.

  • پاداشهای عظیم تری در انتظارتان است

وقتی جوانتر هستید، موقعیتهای بیشتری خودشان را در سر راه شما قرار می دهند. شما هیچ گاه جوانتر ، زیباتر یا خوش هیکل تر نمی شوید. فرصت ارتقای خود، داشتن تجارب فوق العاده و پیدا کردن عشقی جدید در سرزمینی دیگر، هیچ گاه از الان بیشتر نخواهد بود. دستاوردهایی که میتوانید در حین جوانی در اثر ریسک کردن به آنها برسید بسیار عظیم اند. بنابراین از فرصت استفاده کنید.

  • ریسک کردن باعث یادگیری می شود

ریسک کردن فرصتی برای یادگیری می دهد زیرا دستاوردهای آن از ابتدا ناشناخته است. شما نمیدانید که آیا ریسکی که می کنید به آن شکلی که میخواهید نتیجه می دهد یا نه. اما مطمئنا عاقل تر خواهید شد. شما خودتان را در شرایط نامساعدی قرار می دهید که در آن تخصصی ندارید و این تنها راهی است که میتوانید در نهایت به تخصص برسید. یعنی با ریسک کردن و آموختن از تجارب.

  • با ریسک کردن اعتماد به نفس خود را بالا می برید

ریسک کردن کار ترسناکی است. ۹۰ درصد از افراد به هنگام تصمیم گیری های بزرگ برای زندگی خود  به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارند  بخصوص زمانی که پای زندگی شان در میان باشد. آنها نگران می شوند. شک می کنند. و این طبیعی است. اما نتیجه هر چه باشد، با ریسک کردن اعتماد به نفس پیدا میکنید. اگر اوضاع آن طور که انتظار دارید پیش نرود، آنگاه برای داشتن جسارت انجام ریسک به خودتان افتخار می کنید. همچنین برای دفعه بعد تجربه بیشتری خواهید داشت. از طرف دیگر، اگر ریسک آن طور که میخواهید پیش برود، به قدری از تصمیمی که گرفته اید خوشحال می شوید که اعتماد به نفستان سر به فلک می گذارد.

  • کنج عافیت را گرفتن تا همین جا جواب می دهد

گاهی اوقات شما باید برای رسیدن به موقعیتهای بهتر موقعیت فعلی خود را رها کنید. هیچ راه دیگری وجود ندارد. موقعیتهای بسیاری در زندگی وجود دارد که در آن کنج عافیت را گرفتن و تلاش برای پیشرفت با سرعتی ثابت و بدون ریسک، برای رسیدن به تعالی کافی نیست. کاری که افراد موفق در زندگی انجام می دهند، کار خارق العاده ای نیست. آنها به نقاط بسیار جالب سفر می کنند، با افراد جالب دیدار می کنند،و به مکانهای فوق العاده سر می زنند. آنها در جایی از زندگی خود، جسارت انجام کاری غیرعادی را داشته اند. چه رفتن به کشوری کاملا متفاوت باشد، ترک کردن دانشگاه و راه انداختن کسب و کار یا استعفا دادن از کار کارمندی.  بهتر است تا جوان هستید ریسک کنید زیرا باقی ماندن در حاشیه امن برای سالهای متمادی باعث کاهش سرعت پیشرفت شما می شود.

  • هیجان را وارد زندگی خود می کنید

همه شما زمانی را که آدرنالین در سرتاسر بدنتان جاری می شود تجربه کرده اید. در این زمان هیجان زده، نگران و در آسمان هفتم هستید. برخی فکر می کنند آدرنالین فقط زمانی که کارهای عجیب و غریب یا خطرناک انجام می دهید در بدن ترشح می شود. با آن حال  ریسک کردن صرف نظر از آنکه چه باشد زمانی آدرنالین زیادی را در بدنتان ترشح می کند  که ریسکی که انجام می دهید به قدری بزرگ باشد که تاثیری از خود به جای بگذارد.

  • افرادی که ریسک می کنند برجسته اند

هیچ شکی نیست که شما در صورتی که ریسک کنید از سایرین متمایز هستید. منظور ما ریسکهای بدی نیست که شما را متمایز می کنند. اکثر افراد دنیا به ریسک کردن علاقه ای ندارند و وقتی بر خلاف جماعت حرکت کنید متوجه شما می شوند. آنها از خود دلیل انجام کارتان را می پرسند و به شما می گویند که صبر کنید تا متوجه شوید که کاری که انجام داده اید ارزشش را داشته یا نه؟

حتما بخوانید:   وقتی دوست ندارید هیچ کاری انجام دهید چه باید بکنید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف