چرا برخی از کودکان والدینشان را به اسم کوچک صدا می کنند

چرا برخی از کودکان والدینشان را به اسم کوچک صدا می کنند
4/5 - (3 امتیاز)

یکی از بزرگترین دغدغه های والدین آن است که به فرزندان خود یاد بدهند چگونه در هنگام سلام و احوال پرسی با دیگران به آنها احترام بگذارند مثلا وقتی به شخص جدیدی معرفی می شوند سلام کنند، از کلمه های لطفا و ممنونم استفاده کنند و وقتی با افراد بزرگتر صحبت می کنند  عناوین و القاب رسمی به کار ببرند. اما آیا به کار بردن  القاب رسمی در مورد اعضای خانواده نیز اهمیت دارد؟ برخی والدین ترجیح می دهند کودکان شان آنها را « بابا» یا « مامان» بنامند و برای برخی تا زمانی که فرزندانشان  رفتاری احترام آمیز داشته باشند  فرقی ندارد که  آنها را با نام کوچکشان بنامند. در زیر تحقیقی ارائه می کنیم که دلایل آنکه برخی کودکان والدین شان را با نام کوچک می خوانند آورده شده است.

کودکان امروزی روحیات و باورهای متفاوتی دارند

امروزه در ارتباط با قوانین احترام به بزرگترها شکاف نسلی بزرگی وجود دارد. درست است که احترام گذاشتن، به تربیتی که والدین در مورد فرزندان خود بکار برده اند و همچنین فرهنگ آنها ارتباط دارد اما به دلیل عوامل خارجی شرایط کمی عوض شده است. ما هنوز هم شاهد احترام به بزرگترها هستیم اما شیوه های آن با گذشته یکسان نیست. کودکان اکنون آزادانه تر با افراد پیر صحبت می کنند ، نقطه نظراتشان را به اشتراک می گذارند، مکالمه می کنند و به شیوه ای معنادار روابط اجتماعی برقرار می کنند در حالیکه این موارد در گذشته رایج نبوده است. آنها همچنین فکر می کنند احترام گذاشتن تنها از طریق کلمات نیست بلکه با اعمال نیز نشان داده می شود.

حتما بخوانید:   چرا والدین امروزی دیگر برای آموزش فرزندان شان به شیوه تنبیه و تشویق اعتقادی ندارند

آنها به دنبال روابط دوستانه بین خود و والدین شان می گردند

برخی از کودکان به این دلیل والدین شان را با نام کوچک صدا می کنند که میخواهند روابط غیر رسمی تری با آنها داشته باشند. از آنجایی که آنها میتوانند دوستان صمیمی خود را با نام کوچک صدا کنند، تصور می کنند اولین گام در برقراری روابط دوستانه با والدین شان آن است که آنها را به اسم کوچک صدا بزنند.

از بزرگترهای خود تقلید می کنند

ممکن است فرزند شما به جای مامان و بابا شما را به اسم کوچکتان صدا بزند زیرا این اسامی را در خانه شنیده است. طبق گفته ی متخصصان، کودکان می شنوند که والدین یا سایر بزرگترها یکدیگر را به اسم کوچک صدا می زنند و میخواهند آن را تقلید کنند. آنهاه میخواهند به شما بگویند که آنچه در اطرافشان اتفاق می افتد را حفظ می کنند. بنابراین صدا کردن زن یا شوهر خود به اسم کوچک در مقابل فرزندان ممکن است آنها را مجبور به انجام همین کار کند.

کودکان پا در کفش بزرگترها میکنند

این کار به همراه عمل تقلید کردن که معمولا در کودکان اتفاق می افتد، رخ می دهد. صرف نظر از آنچه که کودکان می بینند، صدا کردن دیگران با اسم کوچک رفتاری بزرگسالانه است که به آنها کمک میکند سریعتر بزرگ شده و شبیه به والدین شان شوند.  آنها میخواهند برای سریعتر بزرگ شدن تمامی قوانین را دنبال کنند، و معمولا نامیدن بزرگترها به اسم کوچک یکی از این قوانین است

برخی والدین دوست دارند به اسم کوچک صدا زده شوند

با گذر از دورانی که نامیدن والدین به اسم کوچک یک تابو بود، می بینیم که برخی والدین از آن لذت می برند. برخی با مفهوم پدر شدن یا مادر شدن مشکل داشته و از اینکه کودکانشان آنها را مامان یا بابا نمی نامند خوشحال می شوند.  زیرا باعث می شود فشار ناشی از والدین بودن از روی شانه هایشان برداشته شود.

حتما بخوانید:   چرا فرزندانتان با هم دعوا می کنند و در این زمینه چه باید بکنید

منبع: brightside.me

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف