چرا بر اساس یافته های علمی نباید گوش کودکان را تا سن بخصوصی سوراخ کنیم

چرا بر اساس یافته های علمی نباید گوش کودکان را تا سن بخصوصی سوراخ کنیم
امتیاز به این post

هیلاری داف، سلبریتی و مادر سه فرزند، عکسی از دختر هشت ماهه اش را در حالیکه گوشهایش سوراخ بود پست کرد و موجی از انتقادات را برانگیخت. با آنکه دختر او بسیار با نمک است، اما سوراخ کردن گوشهایش سوالات زیادی را درباره اینکه آیا باید گوش کودکان در  سنین خاصی سوراخ بشود یا نه  را بوجود آورد. در زیر به چند دلیل برای سوراخ نکردن گوش بچه ها تا سنین خاصی اشاره می کنیم :

  • شرایط را برای عفونت مهیا می کند

هر بار که پوست کودک را با سوزن سوراخ می کنید، موقعیتی را برای ورود عفونت به بدن او باز می کنید. صرف نظر از مراقبتهای ایمنی، بچه ها دارای سیستم ایمنی در حال رشدی هستند که در صورت سوء رفتار با آن دچار آلودگی می گردد . اگر قبلا گوش کودک خود را سوراخ کرده اید به دنبال نشانه هایی چون تورم، خارش یا قرمزی باشید که نشان دهنده عفونت کردن گوش آنهاست. در این شرایط بلافاصله با پزشک تان تماس بگیرید و در صورت نیاز دارو مصرف کنید.

  • بهتر است کودکان در مورد سوراخ کردن گوششان خود تصمیم بگیرند

سوراخ کردن گوش تصمیمی شخصی است. بدین ترتیب آنها کنترل بیشتری بر روی ظاهر خود داشته و نواحی ای از بدنشان را که میخواهند سوراخ کنند خود انتخاب می کنند. اگر به کودکتان اجازه دهید مسئولیت گوشهای تازه سوراخ شده اش را در اختیار بگیرد، باعث می شود بیشتر دقت کنند. برای مثال میتوانید لیستی از کارهایی که کودکتان برای سالم نگه داشتن گوشش می تواند انجام دهد را تهیه کنید. که شامل شستن دو بار در روز گوش با صابون ملایم و تمیز کردن لاله گوش با الکل و پراکسید هیدروژن است.

حتما بخوانید:   9 عادت به ظاهر مثبت که بیشتر از نفع برایتان ضرر دارند

 

  • ممکن است پوستشان حساس باشد

ممکن است سوراخ کردن گوش برای کودک شما دردناکتر از کودکان دیگر باشد. سوراخ شدن لاله گوش میتواند تا چند روز باعث ناراحتی آنها شود. اکثر متخصصان ۱۵ دقیقه قبل از سوراخ کردن گوش به آن کرم بی حسی می زنند تا به کم کردن میزان درد کمک کند. این کرم های بی حسی حاوی لیدوکائین هستند که باعث بی حس شدن پوست می شوند. کار دیگری که میتوانید انجام دهید پیچیدن چند تکه یخ در دستمال و ماساژ دادن آن بر روی لاله های گوش می باشد. انجام این کار به کاهش حساسیت پایانه های عصبی و کم شدن درد کمک می کند. میتوانید این کار را بلافاصله بعد از سوراخ کردن گوش انجام دهید. همچنین می توانید حواس آنها را پرت کنید تا به درد و ناراحتی توجه نکنند.

  • ممکن است مانع از آن شود که کودکتان در فضای باز با دیگران بازی کند

سوراخ کردن گوش فرزند خود در سنین پایین ممکن است مانع از انجام فعالیتهای روبازی مانند شنا کردن شود. گوشواره های بزرگ خطر گیر کردن در لباس یا کشیده شدن توسط سایر کودکان را دارند. در نتیجه بهتر است تا بزرگ شدن کودک خود و رسیدن به سن بخصوصی صبر کنید تا بتوانند چند ماه از انجام فعالیتهای مورد علاقه ورزشی خود در بیرون از خانه صبر کنند. به عنوان یک قانون کلی تا زمانی که زخم گوش به طور کامل خوب نشده باشد، نباید در فعالیتهایی که کودک در آن با کودکان دیگر درگیر می شود شرکت نمود. این کار ریسک عفونت را بالا می برد زیرا معمولا بچه ها لاله گوش دوستان خود را با دست آلوده لمس می کنند.

  • ممکن است باعث واکنشهای آلرژیک شود

آلرژی به فلز نیکل در بین کودکانی که لاله گوش حساسی دارند شایع است. باید توجه داشته باشید که طلا نیز دارای رگه هایی از نیکل است. گوشواره های نقره ای بی خطرترند و از گوش کودک شما محافظت می کنند. میتوانید قبل از سوراخ کردن گوش فرزندتان با متخصص کودکان مشورت کنید تا از هر گونه آلرژی به دور باشید.

حتما بخوانید:    اقلامی که میتوانید در ماشین ظرفشویی بگذارید و تا کنون از آنها بی اطلاع بوده اید

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف