چرا بچه های امروزی گستاخ و بی ادب شده اند؟

چرا بچه های امروزی گستاخ و بی ادب شده اند؟
امتیاز به این post

بچه ها نعمت اند. اما زمان هایی هم هست که با اعصاب آدم بازی می کنند، مخصوصا زمانی که گستاخ بوده یا بدرفتاری می کنند. به گفته ی Emma Jenner شما فقط خیال نمی کنید که بچه های امروزی ادب شان از بچه های گذشته کمتر است، بلکه این قضیه حقیقت دارد. در ادامه با بررسی دلایل این موضوع با ما همراه باشید.

۱_ عدم وجود ارتباطات مناسب

والدین مدرن، صحبت از تربیت بچه ها که باشد سعی می کنند بیش از حد مستقل باشند و اگر کسی هم نظری بدهد حس می کنند که پا را از مرزهایشان فراتر گذاشته، حتی اگر پدربزرگ مادربزرگ بچه ها باشند. نسل قدیمی تر می دانستند که به دیگران هم در تربیت بچه ها احتیاج است. این به کودکان یاد می دهد که به دیگران هم احترام بگذارند وگرنه وقتی بزرگ می شوند حس می کنند که نباید هیچ پیوند عاطفی ای با دیگر افراد جامعه داشته باشند.

۲_ بیش از حد صبوری می کنیم

اغلب اوقات وقتی کودکان بدرفتاری می کنند، ما تحمل می کنیم چرا که خیال می کنیم برای درک کردن عملی که از آنها سر زده بیش از حد کم سن هستند. حس می کنیم کودکان ساده لوح  و معصوم هستند، اما این شیوه ی رفتار صحیحی نیست. بچه ها زود یاد می گیرند پس بهتر است هرچه سریع تر رفتارشان را اصلاح کنیم تا متوجه شوند چه کارهایی اشتباه است.

حتما بخوانید:   7 علامت که نشان می دهد فردی میانگرا هستید

۳_ والدین از میانبرهای زیادی استفاده می کنند

سال ها پیش، بچه ها اگر شانس می آوردند می توانستند در ماشین به آهنگ گوش کرده یا صبح ها کارتون تماشا کنند. امروزه بچه ها به انواع و اقسام تکنولوژی ها دسترسی داشته و می توانند به راحتی هرچه می خواهند ببینند یا گوش کنند. نکته ی منفی این همه سرگرمی آن است که والدین به اندازه ی قبل با بچه ها تعامل ندارند. کودکان لازم دارند که روابط انسانی برقرار کرده و نباید در سنین پایین بیش از حد مستقل شوند.

۴_ والدین حس می کنند که به لحاظ عاطفی مورد اخاذی قرار می گیرند

والدین مدرن یاد گرفته اند که بچه ها هرچه می خواهند به آنها بدهند و به نظرات شان احترام بگذارند، با این که این مسئله به خودی خود بد نیست اما ممکن است زیاده روی پیش بیاید. با کودکان باید جوری رفتار شود که به آنها القا شود قرار نیست همیشه بچه بمانند. وقتی بهای بیشتری به آنها می دهید، مسئولیت بیشتری هم باید به آنها محول کنید. اگر مثلا در فعالیت های فوق برنامه شرکت می کنند، بگذارید بدانند که برخی جنبه های آن، مثل آماده شدن، برعهده ی خودشان است.

۵_ بچه ها وقت زیادی از برنامه ی والدین می گیرند

بچه ها باید در مرکز زندگی والدین باشند، اما پدرمادرها هم به اوقاتی برای خودشان احتیاج دارند. این رویکرد نه تنها رویکردی سالم برای والدین است، بلکه بچه ها هم درک می کنند که والدین نیازهایی دارند که باید به آنها پاسخگویی شود. والدین باید به بچه ها بفهمانند که فقط برای آنها زندگی نمی کنند و بدین طریق کودکان هم یاد می گیرند که باید با همه، با احترام و مراقبت رفتار کرد.

حتما بخوانید:   با این راهکارها بهتر فکر کرده یا متفکری بهتر باشیم

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف