چرا خوابیدن برای چربی سوزی اهمیت دارد

چرا خوابیدن برای چربی سوزی اهمیت دارد
امتیاز به این post

مقدار زمانی که میخوابید به اندازه ورزش کردن و غذایی که می خورید اهمیت دارد. اگر مقدار خوابی که بدنتان نیاز دارد را دریافت نکنید، مغزتان در جای دیگری به دنبال انرژی می گردد مانند غذاهای پر کالری یا قندها. دو هورمون مسئول کنترل اشتهای شما هستند، یکی از این هورمونها هورمون گرسنگی ( گرلین ) نامیده می شود و هورمون دیگر هورمون سیری ( لپتین) است. این دو هورمون اشتهای شما را تنظیم می کنند اما کمبود خواب تعادل آنها را بر هم می زند.

  • کمبود خواب میتواند اشتهای شما را افزایش دهد و احتمال چاقی را بالا ببرد

هورمونها نقش مهمی در تنظیم اشتها و خواب بازی می کنند و برای همین است که وقتی کم میخوابید، هورمونهایتان را بر هم می زنید. در عوض دوست دارید غذاهایی بخورید که سرشار از کالری هستند ، حتی اگر یک ساعت قبل غذایتان را خورده باشید.

چه باید بکنید : در اتاق تاریک بخوابید  – وقتی در معرض نور قرار می گیرید احتمال به خواب رفتن کم شده و ریسک چاقی افزایش می یابد.

  • در زندگی سخت نگیرید، زیاد استرس نداشته باشید – استرس داشتن باعث خواب ضعیف و افزایش وزن می شود. زود به تخت خواب بروید. وقتی دیر به خواب می روید، کالری بیشتری دریافت می کنید.
  • زود خوابیدن مانع از هله هوله خوری در انتهای شب می شود.
حتما بخوانید:   هنگام بوسیدن دیگران چه اتفاقاتی در بدن ما می افتد؟

خوردن هله هوله در انتهای شب باعث می شود متابولیسم بدن تان در زمانی که باید استراحت کند، به فعالیت ادامه دهد، و در نتیجه کالری های دریافت شده به شکل چربی تجمع می یابند. همچنین ممکن است باعث شود نتوانیم شب خوب بخوابیم. با این حال، خوردن خوراکی های کم کالری ضرری ندارند.

چه باید بکنید :

  • دو ساعت قبل از خوابیدن شام بخورید
  • در طول روز به قدر کافی بخورید تا در شب گرسنه نباشید
  • اگر بعد از شام احساس گرسنگی می کنید، غذاهای شیرین نخورید. در عوض میوه، ماست کم چرب یا هویج بخورید.
  • خوابیدن فعالیتهای فیزیکی را افزایش می دهد

برای انرژی داشتن به جهت ورزش کردن، باید به طور کامل استراحت کنید و وقتی استراحت کردید، بدنتان هورمون رشد ترشح می کند که باعث رشد ماهیچه های بدنتان می شود. هورمون رشد معمولا در طول خوابیدن ترشح می شود و اگر کمبود خواب داشته باشید، آنگاه سرکوب شده و مانع از چربی سوزی می شود. همچنین ورزش کردن در زمان خستگی بسیار خطرناک است، بخصوص در زمان زدن وزنه. در صورت آسیب دیدن، هورمون رشد به افزایش فرایند ترمیم کمک می کند و برای همین است که باید قبل از ورزش کردن به طور کامل استراحت کنید.

  • خوابیدن نیاز به مصرف قند را کاهش می دهد

تعجبی ندارد که بعد از یک روز کاری طولانی احتیاج به خوراکی های شیرین داشته باشید. بی خوابی و هوس های غذایی دشمن های به ظاهر دوست هستند. زیرا کمبود خواب باعث برهم خوردن تعادل هورمونهای تنظیم کننده اشتها و در نتیجه اضافه وزن می شود.

حتما بخوانید:   چطور می توانیم مقدار آب مورد نیاز روزانه بدن خود را محاسبه کنیم

چه باید بکنید :

  • به جای خوردن مواد قندی برای دریافت انرژی ، بخوابید
  • یک ساعت به برنامه زمانی خواب خود اضافه کنید، زیرا باعث می شود غذاهای سالمتری را انتخاب کنید.
  • خوابیدن طولانی تر به شما در جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند

خوابیدن به مدت کم مثلا ۶ تا ۷ ساعت در شبانه روز، با افزایش وزن در رابطه است. به طور دقیقتر، باعث پهن تر شدن دور کمر و افزایش چربی شکمی می شود. این اتفاق نه تنها برای بزرگسالان می افتد، بلکه برای کودکان رده سنی ۶ تا ۸ سال نیز اتفاق می افتد

چه باید بکنید : هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف