چرا خوابیدن در اتاق سرد برای ما بهتر است

چرا خوابیدن در اتاق سرد برای ما بهتر است
امتیاز به این post

چرا خوابیدن در اتاق سرد برای ما بهتر است

 

خوابیدن در یک اتاق گرم باعث می شود که تعریق کنیم و احساس راحتی نداشته باشیم. برعکس، خوابیدن در اتاق سرد مزایای بسیاری دارد. تنظیم دمای اتاق خواب تقریبا روی عدد ۱۸ درجه می تواند مزایای زیادی برای بدن ما داشته باشد.

۱- کمک می کند تا ظاهری شاداب و جوان داشته باشیم

خوابیدن در اتاق با دمای پایین تولید ملاتونین را که “هورمون خواب” هم نامیده می شود افزایش می دهد. ملاتونین یک آنتی اکسیدان نیز هست، یعنی به عنوان یک عامل ضد پیری برای بدن عمل می کند.

۲- می تواند به جلوگیری از بی خوابی کمک کند

مطالعات نشان می دهد که بسیاری از انواع بی خوابی در واقع با افزایش دمای بدن ارتباط دارند. خیلی از افرادی که دچار بی خوابی می شوند در تنظیم دمای بدن خود مشکل دارند و توانایی دفع گرمای بدن در این افراد محدود است. با کاهش دمای اتاق خواب می توانیم به بدن کمک کنیم تا راحت تر خنک شود و در نتیجه راحت تر به خواب برویم.

حتما بخوانید:   10 علامت هشدار دهنده که نشان می دهند باید حیوان خانگی خود را پیش دامپزشک ببرید

۳- استرس ما را کاهش می دهد

دمای بالا به معنای آن است که بدن کورتیزول یا “هورمون استرس” بیشتری ترشح می کند. خوابیدن در اتاق خنک می تواند به کنترل سطح کورتیزول کمک کند و به این ترتیب استرس کمتر و کیفیت خواب بهتری خواهیم داشت.

۴- احتمال ابتلا به برخی بیماری های خاص را کاهش می دهد

خوابیدن در اتاق خنک می تواند احتمال ابتلا به بیماری های متابولیک مانند دیابت را کاهش دهد و همچنین سطح هورمون رشد را، که به جلوگیری از بیماری های قلبی، افسردگی و چاقی کمک می کند، در بدن افزایش خواهد داد. افزایش تولید ملاتونین هم احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کمتر می کند.

۵- کمک می کند تا خواب عمیق تر و بدون وقفه ای داشته باشیم

زمانی که در حالت خواب عمیق هستیم، بدن مان وظایف مهمی مثل ترمیم سلول ها و تثبیت اطلاعات ذخیره شده در حافظه را انجام می دهد، ولی قادر به تنظیم دمای خود نیست. در این حالت افزایش دما می تواند ما را از خواب عمیق بیدار کند. بنابراین خوابیدن در یک اتاق خنک احتمال بیدار شدن و اختلال در خواب را کاهش می دهد.

۶- از عفونت های مخمری جلوگیری می کند

بانوان می توانند با خوابیدن در اتاقی که دمای پایین تری دارد، از عفونت های مخمری جلوگیری کنند. باکتری ها و قارچ ها محیط های گرم و مرطوب را ترجیح می دهند. در نتیجه خنک نگه داشتن اتاق میزان رشد آنها را کمتر خواهد کرد.

۷- ممکن است به بهبود باروری مردان کمک کند

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما می تواند بر قدرت باروری مردان تاثیر منفی داشته باشد. خوابیدن در یک اتاق سرد و پوشیدن لباسی که خیلی تنگ نباشد، می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

حتما بخوانید:   اگر این نشانه ها رامیبینید عمر طولانی تری دارید

۸- موجب کاهش چربی های “بد” می شود

خوابیدن در اتاق سرد می تواند متابولیسم بدن ما را افزایش دهد و “چربی های قهوه ای” را، که کالری های اضافه بدن را می سوزانند، فعال کند. این کار همچنین می تواند به از بین بردن چربی های بدن و کاهش وزن کمک کند.

۹- می تواند به تسکین درد و التهاب کمک کند

خوابیدن در اتاق سرد هم می تواند مثل قرار دادن یخ یا کمپرس سرد بر روی قسمت های ورم کرده یا دچار التهاب بدن، اثر تسکین دهنده ای داشته باشد و درد و التهاب را کاهش دهد. شاید به همین خاطر باشد که بسیاری از ورزشکاران ترجیح می دهند بعد از مسابقه، در یک اتاق سرد بخوابند.

 

شما ترجیح می دهید در اتاق سرد بخوابید یا در اتاقی گرم؟ چرا؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف