چرا سگها باعث طول عمر صاحبان خود می شوند

چرا سگها باعث طول عمر صاحبان خود می شوند
امتیاز به این post

افرادی که سگ دارند از تاثیرات مثبتی که سگهایشان بر روی زندگی آنها دارند آگاهند و حالا ما دلایل علمی برای اثبات ادعای خود داریم. مطالعات مختلفی نشان داده است که سگ داشتن برای سلامت، زیبایی و طول عمر شما مفید است.

  • باعث می شود ده سال جوانتر به نظر برسید

سگ داشتن شما را سالمتر و خوش اندام تر می کند اما محققان روش دیگری  برای اندازه گیری تاثیرات مثبت سگ بر زندگی افراد یافته اند. آنها کشف کرده اند که افراد بالای ۶۵ سالی که سگ دارند ده سال جوانتر از سن واقعی شان دیده می شوند.

  • عزت نفس شما را افزایش می دهد

افرادی که با سگهای خود ارتباط محکمی دارند نسبت به کسانی که سگ ندارند از عزت نفس و همدلی بالاتری برخوردارند. به علاوه داشتن یک دوست پشمالو باعث شادتر شدن آنها می شود.

  • ریسک بیماری های مزمن را پایین می آورد

بر اساس داده های آماری، افرادی که مرتبا سگ خود را به پیاده روی می برند یک سوم کمتر دچار دیابت می شوند. به علاوه تحقیقات نشان می دهد که اگر کودکانی که آلرژی دارند از زمان تولد خود با سگ بزرگ شوند کمتر دچار آسم و اگزما می شوند.

  • باعث خوش اندام شدن شما می شود

چه کسی دوست دارد وقتی باران می بارد پیاده روی برود؟ بسیاری از افراد این کار را دوست ندارند. اما کسی که سگ دارد باید هر روز آن را به پیاده روی ببرد. در مطالعه ای نشان داده شده است که سگ باعث می شود شما روزانه ۲۲ دقیقه پیاده روی کنید و احتمال آنکه دارندگان سگ خوش اندام شوند نسبت به افراد دیگر بالاتر است.

  • میزان استرس شما را پایین می آورد

بودن در کنار سگ باعث می شود هورمونهایی در بدن شما ترشح شود که شما را شاد می کند مانند هورمونهای اوکسی توسین، سروتونین و دوپامین. این هورمونها استرس را از شما دور کرده و احساس جوانی به شما می بخشند.

  • طول عمر شما را افزایش می دهد

مطالعات نشان داده اند که افرادی که سگ دارند نسبت به کسانی که سگ ندارند طول عمر بیشتری خواهند داشت. به علاوه اگر تنها زندگی می کنند زودتر از بیماری هایی چون سکته قلبی یا مغزی شفا پیدا می کنند.

حتما بخوانید:   دوران بارداری حیوانات مختلف چه مدت طول می کشد؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف