چرا مردان پس از جدایی از رابطه بیشتر از زنان آسیب می بینند

چرا مردان پس از جدایی از رابطه بیشتر از زنان آسیب می بینند
امتیاز به این post

جدایی واقعاً می تواند قلب زنان را متلاشی کند. اما گروهی از دانشمندان اخیراً دریافته‌اند که مردان ممکن است پس از جدایی بیشتر از شریک زن خود دچار آسیب شوند. مردان همچنین هنگام بحث در مورد دل شکستگی های خود احساساتی ترند

 

مردان بیشتر به دنبال کمک آنلاین برای رابطه های خود هستند

دانشمندان برای جمع‌آوری داده‌های خود، پست‌های بیش از ۱۸۴۰۰۰ نفر را در سایت رِدیت ، ( یک تالار گفتگوی آنلاین) به‌ویژه

در انجمنی با عنوان روابط بررسی کرده اند.
یافته‌های آن‌ها نشان میدهد که حدود ۵۵ درصد از کاربرانی که برای مشکلات عشقی خود درخواست کمک کرده اند، مرد بوده اند، در حالی که تنها حدود ۴۵ درصد از آنان زن بوده اند.
نتایج همچنین نشان داد که دل شکستگی رایج ترین موضوع در پست ها بوده است

محققان بر این باورند که ناشناس ماندن در پلتفرمهای آنلاین به مردان کمک می کند تا احساسات خود را آزادانه بیان کنند.


کلیشه منسوخ، یا این ایده که ‘مردها گریه نمی کنند’، به نوعی بر نحوه برخورد آنها با احساسات خود تأثیر گذاشته است.
همانطور که یکی از کاربران ردیت در یک فروم بیان کرد، ‘آقایان قرار نیست ناراحتی خود را ابراز کنند یا ناراحت شوند، بنابراین ما معمولاً آن را برای خود نگه می داریم زیرا مجبوریم. هیچ یک از دوستان ما نمی خواهند بشنوند که چقدر بد است و ما آرزو می کنیم که می توانستیم کارها را به گونه ای متفاوت انجام دهیم ..’
این تیم دریافت  که ‘ماهیت ناشناس، راحت، و به طور گسترده در دسترس’ ردیت برای آقایان اجازه داده است تا هر چه در دل دارند بیرون بریزند .از سوی دیگر، زنان بیشتر به دنبال کمک های رو در رو  یا گرفتن مشاوره های حضوری هستند .

حتما بخوانید:   مثالهایی از رفتارهای سالم و ناسالم در رابطه

مردان در مقایسه با زنان نسبت به دل شکستگی های خود حساسترند  

این موضوع ممکن است باعث تعجب برخی شود، اما بر اساس داده های علمی تیم، مردان در مورد موضوعاتی چون دل شکستگی، قرار گذاشتن، مهمانی گرفتن و خصوصیات فردی با یکدیگر صحبت می کنند.
در این بین خانم ها بیشتر در مورد دغدغه های خود از نظر بدرفتاری، اوضاع مالی، دوری و کارهای خانه صحبت میکنند.
شارلوت انتویستل، نویسنده اصلی این مقاله می گوید:  «این واقعیت که موضوع درد دل بیشتر توسط مردان مورد بحث قرار میگیرد نشان دهنده آن است که  که مردان حداقل به اندازه زنان از نظر عاطفی تحت تأثیر مشکلات روابط قرار می‌گیرند.

محققان همچنین مشاهده کردند که بیشتر پسران در حالی که مشکلشان هنوز در مرحله اولیه است به دنبال حمایت میگردند. از سوی دیگر، دختران زمانی که بحران از قبل شدید بوده، تمایل به درخواست کمک دارند. به نظر می رسد مردان در روابط خود نسبت به زنان اعتماد به نفس بیشتری دارند.
زبان استفاده شده توسط هر جنسیت نیز الگوهای خاصی را نشان می دهد. گزارش شده است که زنان بیشتر از زبانی متمرکز بر خود (کلماتی حاوی  ‘من’) استفاده می کنند و در پست های خود احساسات منفی بیشتری دارند.

این امر آنها را به این باور رساند که خانم‌ها بیشتر وابسته می شوند – وابستگی ای که با شک به خود مشخص می‌شود و معمولاً منجر به ناامنی و اضطراب میگردد.
در مقابل، مردان بیشتر از ضمیر «ما» همراه با واژه‌های وابستگی و احساسات مثبت است استفاده می‌کنند. علائمی که با حالت وابستگی خاطر منطبق است شامل اعتماد و احساسات مثبت در مورد رابطه میشود
با این حال، توجه به این نکته نیز مهم است که کاربرانی که به شریک خود توهین می کنند – یا کسانی که برای روابط ارزش قائل نیستند – بیشتر مرد هستند.

حتما بخوانید:   این نکات را در جلسه خواستگاری رعایت کنید: مشاور خانواده چه میگوید؟

محققان امیدوارند که این یافته ها دیدگاههای متعصبانه منفی در مورد مردان را اصلاح کند

دکتر رایان بوید، محقق پیشرو در این زمینه ، معتقد است که این مطالعه ایده های رایج در مورد تفاوت های جنسیتی را در رابطه با روابط دگرجنس گراها به چالش کشیده است.
او می‌گوید: «وقتی انگ‌های اجتماعی سنتی را از مردان به‌خاطر کمک‌جویی و به اشتراک گذاشتن عواطفشان حذف ‌کنید، به نظر می‌رسد که آن‌ها به اندازه زنان در روابط خود آماده گذراندن مراحل سخت هستند

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف