چرا نباید به خاطر عوض کردن شغل تان احساس عذاب وجدان داشته باشید

چرا نباید به خاطر عوض کردن شغل تان احساس عذاب وجدان داشته باشید
امتیاز به این post

آیا مسیر شغلی درستی را انتخاب کرده یا حس می کنید در جایی که به آن متعلق نیستید گیر افتادید؟ گاهی اوقات ممکن است حس کنید که به لحاظ شغلی مسیر درستی را پیش نگرفته اید. در دوران دانشجویی شاید از روی جوانی راهی که برایتان مناسب تر بوده است را انتخاب نکرده اید. فرقی نمی کند به چه دلیل، اما ممکن است زمانی فرابرسد که احساس کنید لازم است شغل تان را عوض کنید و در عین حال نسبت به این کار حس عذاب وجدان داشته باشید. در ادامه برایتان عنوان می کنیم که چرا نباید در این رابطه احساس عذاب وجدان داشته باشید.

۱_ نباید به خاطر اینکه خواهان خوشبختی هستید احساس عذاب وجدان داشته باشید

اگر شغل فعلی  تان حس گیر افتادن بهتان می دهد، وقت تغییر آن فرا رسیده. مثلا شاید ۸ ساعت پشت کامپیوتر باشید در حالی که دوست دارید رو در رو با افراد صحبت کنید. اگر وضعیت فعلی تان خوشحال تان نمی کند، دست به کار شده و چاره ای اندیشه کنید.

۲_ به یاد داشته باشید که امتحان شغلی دیگر به معنای یادگیری است

با اینکه تغییر به معنای ترک منطقه امن تان است اما نگذارید ترسی که پشت حس عذاب وجدان قایم شده است گول تان بزند. شاید از شروع کردن از صفر به لحاظ اطلاعاتی و مهارتی و جا افتادن در یک محیط دیگر و میان یک سری آدم های دیگر بترسید، اما نگذارید این ترس سد راه تان شود. به جای آن روی یادگیری ای که وقتی کارتان را عوض کردید عایدتان می شود تمرکز کنید. این طور به آن نگاه کنید: مهارت های جدیدی پیدا می کنید، چیزهای تازه ای یاد می گیرید و با آدم های متفاوتی آشنا می شوید.

حتما بخوانید:   چک کردن تلفن همراه در محل کار ممکن است شما را بی حوصله تر کند

۳_ بدانید که وقتی در جایی که به آن تعلق ندارید بمانید، نمی توانید بهره ور باشید

خودتان را تا سرکار می کشید، برای تمام شدن شیفت تان ثانیه شماری می کنید و مدام تمرکزتان را از دست می دهید. با استفاده صحیح از مهارت ها و استعدادهایتان در حرفه ای که برایتان مناسب است، به این چرخه زجرآور پایان دهید.

۴_ بپذیرید که چیزی تحت عنوان دلزدگی از شغل وجود دارد

دلزدگی فقط مختص کسانی نیست که در رابطه اند. ممکن است در رابطه ای که شما با شغل تان دارید هم اتفاق بیفتد. اگر حس می کنید دیگر چیزی دوست داشتنی در ارتباط با شغل تان برایتان وجود ندارد، اشکالی ندارد که آن را ترک کنید.

۵_ ممکن است تغییرات قابل توجهی در زندگی تان اتفاق افتاده باشد و اشکال ندارد که شغل تان را هم با این تغییرات هم سو کنید

ممکن است زندگی تان نسبت به آن اوایل که این شغل را انتخاب کردید تغییر کرده  باشد. مثلا ممکن است وقتی مجرد بودید با اینکه در مکان های دور افتاده خدمات پزشکی را ارائه دهید مشکلی نداشته باشید، اما حالا که ازدواج کرده و فرزند دارید باید بیشتر در کنار خانواده تان باشید. پس نترسید و تغییر شغلی که لازم است را ایجاد کنید.

۶_ با خودتان مهربان باشید و بپذیرید که ممکن است دیر متوجه مسیر شغلی درست برای خودتان شده باشید

در دوران دانشگاه شاید حس می کردید مهندس شدن ایده ی خوبی است چرا که همه ی دوستان تان قدم در همین مسیر گذاشته بودند. اما حالا که بزرگ تر شده اید و این شغل را مدتی امتحان کردید، فهمیدید که بیشتر به طراحی داخلی علاقه دارید تا شغلی مرتبط با مهندسی. با خودتان مهربان باشید و بپذیرید که آدم ها گاهی اشتباه می کنند و هیچ گاه برای جبران و از نو شروع کردن دیر نیست.

حتما بخوانید:   چطور مسیر شغلی انتخاب کنیم؟

۷_ هیچ مشکلی با امتحان کردن گزینه های دیگر وجود ندارد

شما فرد با مهارتی هستید و از اینکه بخواهید کشف کنید دیگر در چه کارهایی می توانید خوب باشید احساس عذاب وجدان نکنید. اگر شغل تان پزشکی است اما به خوانندگی هم علاقه دارید، هیچ اشکالی ندارد که به طور جدی پیگیر آن هم باشید.

۸_ ممکن است به ثباتی رسیده باشید که بالاخره به شما اجازه می دهد حرفه ای که دل تان می خواهد را دنبال کنید

همه ی افراد از روی عشق و علاقه شغل شان را انتخاب نکرده اند. بعضی ها به خاطر منافع مالی بهتر بر سر شغل فعلی شان هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید اصلا اشکالی ندارد. اگر با همین شغل پردرآمدتان به ثبات و ثروتی که می خواستید رسیده اید، حال می توانید به ندای دل تان گوش داده و به سراغ شغلی که همیشه آرزویش را داشتید بروید.

۹_ اگر شغل تان به سلامتی تان آسیب می زند در تعویض آن شک نکنید

بعضی شغل ها هستند که برای سلامتی خوب نیستند، مخصوصا اگر طولانی مدت به آن ها مشغول باشید. مثل شغل هایی که لازم است شب ها بیدار بمانید یا مدت طولانی ای را به نشستن یا ایستادن بگذرانید. اگر شرایط کاری سلامتی تان را به خطر انداخته، پس بهتر است که ایده ی عوض کردن آن را جدی بگیرید. حقوقی که بخواهید بعدا خرج درمان تان کنید ارزشش را ندارد.

دنیا پر از فرصت است، پس اگر فکر می کنید به صلاح تان است، شغل تان را عوض کنید.

حتما بخوانید:   چطور میتوانید کارآفرین باشید

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف