چرا پوشاندن کالسکه حتی با پارچه ای نازک می تواند برای کودک خطرناک باشد؟

چرا پوشاندن کالسکه حتی با پارچه ای نازک می تواند برای کودک خطرناک باشد؟
امتیاز به این post

 

 

والدین همیشه سعی دارند بهترین کار را برای بچه های خود انجام دهند، ولی گاهی اوقات کارهایی که با هدف راحتی و امنیت فرزندان انجام می دهیم ممکن است آنها را در معرض خطر قرار دهد. مثلا اگر در یک روز آفتابی کالسکه نوزادمان را با پارچه ای می پوشانیم تا او را از نور خوشید محافظت کنیم، باید به عواقبی که این کار ممکن است به دنبال داشته باشد هم فکر کنیم.

اما همه ما افرادی را دیده ایم که در روزهای آفتابی پارچه ای روی کالسکه کودک شان می کشند، پس این کار چه ایرادی می تواند داشته باشد؟

پزشکان متخصص اطفال دریافته اند که پوشاندن کالسکه با پارچه (حتی اگر نازک باشد)، با ایجاد “اثر گلخانه ای” باعث گرم شدن بیش از حد نوزاد و ناراحتی او می شود. علاوه بر این تشخیص احساسات و شرایط نوزاد هم دشوار خواهد شد چون والدین نمی توانند چهره او را به خوبی مشاهده کنند.

در یک کانال یوتیوب به نام Channel Mum آزمایشی برای بررسی میزان خطرات احتمالی این کار انجام شد. در یک روز آفتابی و گرم، درجه حرارت را ابتدا در کالسکه ای روباز و سپس در کالسکه ای که با یک پارچه پنبه ای نازک پوشانده شده بود اندازه گرفتند. پس از ۷ دقیقه اندازه گیری، دما در کالسکه روباز۲۹/۹ درجه بود و در کالسکه پوشیده شده به ۳۵٫۱ درجه رسید، یعنی فقط در عرض ۷ دقیقه اختلاف دمای ۵٫۲ درجه ای بین دو کالسکه به وجود آمد.

این مساله به ما یادآوری می کند که هنگام مراقبت از فرزندان خود باید بیشتر دقت داشته باشیم.

حتما بخوانید:   مولتی پارتنر چیست؟ چند همسری مدرن!

در اینجا چند نکته برای محافظت از کودکان در هوای گرم را با هم مرور می کنیم:

  • سعی کنید در سایه بمانید یا از چتر برای پوشاندن کودک خود استفاده کنید.
  • کالسکه ای را انتخاب کنید که دارای سایبان بوده و راهی نیز برای جریان یافتن هوای کافی داشته باشد.
  • هر ۱۵-۱۰ دقیقه وضعیت کودک را بررسی کنید و مطمئن شوید که احساس گرما نمی کند.

علائم هشدار دهنده گرمازدگی عبارتند از تغییر در ریتم تنفس، گرگرفتگی (قرمز شدن) گونه ها، تعریق، و تحریک پذیری یا برعکس، بی حال شدن کودک.

 

آیا در بین آشنایان تان والدینی هستند که خواندن این مطلب برایشان مفید باشد؟ چه کارهای به ظاهر بی خطر دیگری به ذهن شما می رسد که ممکن است به کودکان صدمه بزند؟ نظرتان را برای ما و خوانندگان دیگر بنویسید… شاید با این کار شما جان کودکی نجات پیدا کند.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف