چرا کسانی که سگ دارند از بقیه خوشحال‌ترند؟

چرا کسانی که سگ دارند از بقیه خوشحال‌ترند؟
5/5 - (4 امتیاز)

حتما دلیلی وجود دارد که می گویند سگها بهترین دوست انسان هستن:.طبق مطالعات انجام شده، کسانی که سگ دارند از کسانی که گربه دارند خوشحال ترند. اما بهبود سلامت روانی تنها مزیت نگهداری از سگ ها نیست! در ادامه نتایج تحقیقاتی که روی سگ ها و تاثیر آن ها بر زندگی انسان انجام شده را با شما در میان خواهیم گذاشت.

نگهداری ازسگ واقعا روی میزان شادی تان تاثیرگذار است: طبق مطالعه انجام شده توسط GSS، ۳۶ درصد از کسانی که سگ داشته اند ادعا کرده اند که خیلی خوشحال هستند، حال آن که ۱۸ درصد از کسانی که گربه داشته اند چنین ادعایی کرده اند. حتی جالب تر این که کسانی که هم سگ داشتند هم گربه، در مقایسه با کسانی که فقط سگ داشتند، خودشان را کمتر شاد توصیف کرده اند. کسانی که سگ داشته اند هم چنین اشاره کرده اند که از وقت گذرانی باسگ شان لذت برده و این حیوانات در پشت سرگذاشتن سختی ها به آن ها کمک می کنند.

اما این موضوع ممکن است به عوامل دیگر نیز بستگی داشته باشد: چنین میزانی از خوشحالی نه تنها به سگ داشتن، بلکه به عوامل دیگری نیز ارتباط دارد. این مطالعه نشان داده که افرادی که سگ را به عنوان حیوان خانگی شان انتخاب می کنند گشاده رو  تر و برون گراتر هستند. بنابراین ویژگی های شخصیتی شان بر درکی که از دنیا دارند و همین طور میزان رضایت شان از زندگی تاثیرگذار است.

صاحبان سگها فعال تر و اجتماعی تر هستند: بالا بودن میزان فعالیت فیزیکی در افزایش شادی تاثیرگذار است. این تحقیق به نتیجه رسیده که صاحبان سگها به طور میانگین حدود ۳۳ کیلومتر در هفته پیاده روی می کنند. این افراد بیشتر در فعالیت های خارج از منزل شرکت کرده و احتمال تعامل برقرار کردن شان در طی این پیاده روی ها با افراد جدید بیشتر است.

حتما بخوانید:   ۴ راه برای برآمدن از پس هر تغییرات در زندگی

آمار تشکیل خانواده در این افراد بیشتر است: احتمال ازدواج و تشکیل خانواده دادن توسط صاحبان سگها بیشتر است. مطالعه نشان داده که خانواده هایی که فرزند دارند بیشتر اوقات سگها را به میزان حیوان خانگی شان انتخاب می کنند.

نگهداری از سگها سطح استرس را کاهش داده و باعث افزایش طول عمر می شود: به لطف حمایت عاطفی و افزایش میزان فعالیت فیزیکی، احتمال مرگ افرادی که ازسگ نگهداری می کنند بر اثر بیماری های قلبی و عروقی کمتر است. افرادی که سگ دارند ادعا کرده اند که پیوند عمیق شان با این حیوان باعث حمایت عاطفی و کاهش سطوح استرس شان شده.

شما کدام حیوان خانگی را ترجیح می دهید؟ آیا با نتایج این مطالعه موافق هستید؟

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف