چرا یکبار مسواک زدن در روز میتواند برای دندانها کافی باشد

چرا یکبار مسواک زدن در روز میتواند برای دندانها کافی باشد
امتیاز به این post

وقتی در پایان روز احساس خستگی می کنید، ممکن است هر از گاهی مسواک زدن را فراموش کنید. با آنکه مسواک زدن صحیح دندانها گامی ضروری در جلوگیری از پوسیدگی است، بسیاری از دندان پزشکان می گویند یک بار مسواک زدن در روز کافی است. در زیر به دلایل آن می پردازیم :

  • دندان تان دچار حساسیت کمتری می شود

مسواک زدن همیشه بهترین شیوه مراقبت از دندان نیست. در واقع بیشتر متخصصان بر این باورند که یکبار مسواک زدن در روز برای جلوگیری از رشد باکتری ها و ایجاد پوسیدگی کافی است. مهم این نیست که بعد از مصرف هر وعده غذایی مسواک بزنید بلکه باید آن را درست انجام دهید و اگر یک بار در روز وقت کافی به مسواک زدن اختصاص دهید، برای حفظ بهداشت دهان تان کافی است. بیش از حد مسواک زدن دندانها ضرر بیشتری دارد زیرا اگر به شدت مسواک بزنید مینای دندان را می سایید و باعث حساس شدن دندان می شوید .

  • برای لثه هایتان بهتر است

اگر دندانهایتان را مسواک نزنید بدترین اتفاقی که میتواند بیفتد مریض شدن لثه هایتان است زیرا باکتری ها از باقی مانده غذاهای بین دندان هایتان لذت می برند. اما بسیاری از دندان پزشکان بر این باورند که اگر یک بار در روز به شیوه صحیح مسواک بزنید باکتریهای مضر را قبل از آنکه به لثه هایتان آسیب بزنند از بین می برید . پلاکهایی که باعث ایجاد بیماری لثه می شوند ۲۴ ساعت برای رشد زمان لازم دارند و یک بار مسواک زدن در روز برای جلوگیری از شکل گیری آنها کافی است . بیش از اندازه مسواک زدن از طرف دیگر، به لثه ها آسیب می زند و با فرسوده کردن آنها بیشتر در معرض عفونت قرارشان می دهد .

  • بیش از حد مسواک زدن باعث زرد شدن دندانهایتان می شود

ممکن است فکر کنید استفاده از مسواک سفت باعث می شود دندانهایتان را بهتر مسواک کرده و سفیدتر شوند در حالیکه عکس آن صادق است . مسواک زدن با مسواکی سفت به لایه بیرونی دندانها آسیب زده و در معرض زرد شدن قرار می دهد . به جای آنکه بیش از اندازه مسواک بزنید بهتر است یک بار با مسواکی نرم و بدون وارد کردن فشار مسواک بزنید .

  • مسواک زدن بیش از حد باعث ایجاد پوسیدگی می شود

با آنکه درست مسواک زدن برای بهداشت دهان و دندان ضروری است، مسواک زدن زیاد کاملا نتیجه عکسی دارد . وقتی زیاد مسواک می زنید به مینای دندان خود آسیب وارد می کنید و در نتیجه زودتر پوسیده می شود .

 

خروج از نسخه موبایل