چرا یک طرف چهره ما از طرف دیگر جذاب تر است؟

چرا یک طرف چهره ما از طرف دیگر جذاب تر است؟
4/5 - (4 امتیاز)

 

 

به طور متوسط فعالان اینستاگرامی بیش از ۵ ساعت در هفته یا ۴۸ دقیقه در روز برای سلفی گرفتن وقت صرف می کنند، و معمولا برای هر “شات عالی” که در شبکه های اجتماعی بارگذاری می شود ۷ سلفی می گیرند. در مطالعات آنوکا لیندل، استاد روانشناسی عصبی در دانشگاه لاتروب ملبورن، مشخص شده است که بیشتر افراد ترجیح می دهند در سلفی های خود سمت چپ صورت شان را نشان دهند. او ۲,۰۰۰ سلفی اینستاگرام را بررسی کرد تا بفهمد چرا ما سمت چپ چهره مان را جذاب تر می دانیم.

ما هم در سلفی های عادی و هم در سلفی روبروی آینه، سمت چپ چهره خود را ترجیح می دهیم

خانم لیندل متوجه شد که معمولا افراد هنگام گرفتن سلفی در آینه هم ترجیح می دهند از سمت چپ صورت خود عکس بگیرند.

سلفی گیرها وقتی جلوی آینه می ایستند و از تصویرشان در آینه عکس می گیرند، معمولا سمت راست چهره شان را نشان می دهند. اما با توجه به اینکه آینه سمت چپ و راست را جابجا می کند، در واقع این افراد هم از طرف چپ صورت خود عکس گرفته اند.

هنرمندان هم معمولا پرتره هایی می کشند که سمت چپ نیمرخ افراد را نشان می دهد

در پرتره های نقاشی شده از دیگران نیز همین مساله به چشم می خورد و معمولا سوژه های نقاشی ترجیح می دهند طرف چپ صورت شان کشیده شود. لیندل معتقد است که احتمالا این امر نشان دهنده تمایل ناخودآگاه ما برای نشان دادن نیمه جذاب تر چهره مان است.

حتما بخوانید:   7 نکته غافلگیرکننده در مورد بدن مردان

سمت چپ صورت ما احساسات بیشتری را نشان می دهد

در تحقیقات مشخص شده است که سمت چپ صورت احساسات فرد را بهتر نشان می دهد. این مساله ممکن است به نحوه پردازش احساسات در مغز ارتباط داشته باشد. سمت راست مغز که عضلات سمت چپ بدن را کنترل می کند، بیشتر تحت تاثیر احساسات است. به همین دلیل است که وقتی از افراد خواسته می شود برای گرفتن عکس های احساسی و عاطفی ژست بگیرند معمولا به طور غریزی سمت چپ صورت شان را روبروی دوربین قرار می دهند، اما اگر خواسته باشند احساسات خود را در عکس پنهان کنند، طرف راست چهره خود را نشان می دهند.

 

شما چقدر سلفی می گیرید؟ آیا تا حالا به این موضوع توجه کرده بودید که سمت چپ صورت تان در عکس ها بهتر به نظر می رسد؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف