چطور از پوست مان در برابر نور آبی محافظت کنیم

چطور از پوست مان در برابر نور آبی محافظت کنیم
امتیاز به این post

خیلی ها مدت مدیدی را در روز خیره به صفحه نمایشگرهای وسایل مختلف از جمله لپ تاپ، تلویزیون، موبایل و تبلت هستند. مخصوصا با وضعیت قرنطینه موجود که باعث شده افراد وقت بیشتری را در خانه بگذرانند. اما استفاده ی زیاد از این وسایل یعنی بیشتر قرار گرفتن در معرض نور آبی که برای چشم ها و پوست تان مضر است.

نور آبی یا نور پرانرژی مرئی اساسا در آفتاب وجود دارد اما از چراغ های LED، چراغ های فلورسنتی و صفحه نمایشگرهای وسایل الکترونیکی نیز، ساطع می شود. مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن بیش از حد در معرض این نورها باعث ایجاد رنگدانه در پوست، تورم، چروک و پیری زودرس می شود. نور این نمایشگرها باعث شکسته شدن کلاژن پوست می شوند که در نتیجه آن لکه های تیره رنگی روی پوست پدید می آید. طبق گفته ی محققین، در معرض نور آبی قرار گرفتن باعث آسیب رسیدن به DNA نیز می شود و پیری زودرس و سرطان پوست را در پی دارد.

قرار گرفتن زیاد در معرض نور آبی همچنین باعث ضعف بینایی تان می شود. نور ساطع شده می تواند گیرنده های نوری یا سلول های حساس به نور در شبکیه  که برای بینایی ضروری هستند را بکشد. نور آّبی زیاد همچنین باعث کاهش ملاتونین و اختلال در خواب می شود.

حتما بخوانید:   ۷ ماده طبیعی که باعث درخشش پوست شما می شوند

چطور از پوست تان در برابر نور آبی محافظت کنید

ما در مقابل نور آفتاب خیلی از پوست مان مراقبت می کنیم اما اکثر افراد چیزی از نور آبی و خطری که برایشان دارد نمی دانند. میزان نور آبی ملایمی که از خورشید ساطع می شود برای ما مفید است اما نور آبی دست ساز هیچ اثر مثبتی ندارد. از آنجایی که اجتناب از این نور به واسطه پیوند ما با وسایل الکترونیکی غیرممکن است، راهکارهایی را برای مقابله با اثرات سوء  این نور برایتان عنوان می کنیم.

ضد آفتاب بزنید

بهترین راه برای مراقبت از پوست تان در برابر نور آبی استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب است. ضد آفتاب فقط برای آفتاب نیست، می توانید آن را در محیط داخل نیز زده و هر دو ساعت یکبار تجدیدش کنید.

از محافظ نمایشگر در برابر نور آبی استفاده کنید

راهی دیگر برای مقابله با نور آبی استفاده از محافظ  های مخصوص نور آبی است که می توانید خریداری کنید. علاوه بر آن، بسیاری از گوشی ها و تبلت ها گزینه ی غیرفعال کردن نور آبی دارند.

رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان داشته باشید

به گفته ی متخصصان پوست، رساندن آنتی اکسیدان به بدن می تواند با اثرات مخرب نور آبی مقابله کند. می توانید این آنتی اکسیدان ها را هم از طریق قرص و کرم دریافت کنید و هم از طریق میوه ها، سبزیجات و شکلات.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف