چطور در هر بحثی پیروز میدان شویم

چطور در هر بحثی پیروز میدان شویم
امتیاز به این post

آیا وقتی کسی با شما موافق نیست استرس می گیرید؟ بحث کردن طبیعی است اما متقاعد کردن چندان آسان نیست. آرام ماندن هنگام بحث، صحبت کردن با دیگران و کسب احترام شان به تمرین و تلاش احتیاج دارد. ۶ مورد زیر کمک می کنند تا راحت تر در بحث ها پیروز میدان شوید.

۱_  نشان دهید که متوجه دیدگاه آنان هستید

هیچ کس دوست ندارد نادیده گرفته شود. اگر به خودتان زحمت فکر کردن به حرف دیگری را ندهید، او نتیجه می گیرد که دیدگاهش برای شما اهمیت ندارد و بنا را به مخالفت با شما می گذارد. برای بهتر متوجه شدن نظر او سوال بپرسید. مثلا: “چرا چنین حسی داری؟” این سوال بهتر از این است که بپرسید: ” عصبانی ای، نه؟”

تغییر دادن جملات او و دوباره گفتنش نشان می دهد که شما درک کرده اید. مثلا اگر کسی عصبانی است چون شما سهم خودتان از کارهای خانه را انجام نمی دهید، می توانید بگویید: ” خب پس ناراحتی چون من به اندازه ی کافی کارخونه انجام نمیدم، درسته؟”

۲_ وجه اشتراک پیدا کنید

اگر کاری کنید تا طرف مقابل حس کند شما در تلاشید تا با هم به راه حل برسید، معمولا همکاری بیشتری از خودش شان می دهند. به یاد داشته باشید که شما حداقل یک وجه اشتراک دارید: هر دو می خواهید حرف خودتان را پیش ببرید. دانستن این موضوع کمک می کند. می توانید بگویید: ” ما هر دو نظرات جدی ای داریم و هر دو مون می خوایم سریع به راه حل برسیم، نه؟” و بعد سعی کنید در نظرات تان به نقاط اشتراک بیشتری برسید.

حتما بخوانید:   ۶ نشانه اینکه تحت استرس دائم هستید اما خود از آن خبر ندارید

۳_ همیشه احترام طرف مقابل را حفظ کنید

لحظه ای که شروع به داد زدن و فحاشی می کنید، اعتبارتان را از دست می دهید. مهم نیست چقدر نظرشان غیرمنطقی است یا در گذشته چه اتفاقی افتاده، از دست دادن کنترل، احترام بین تان را از بین می برد. اگر حس می کنید به شدت عصبی هستید، وقتی دیگر به مسئله بپردازید. هرگز جوان تر بودن یا کم تجربه بودن دیگری را هدف قرار ندهید. هر کس حق نظر دارد. حتی ممکن است نظرش آگاهانه تر از شما باشد.

۴_ بر روی ” چگونه”  تمرکز کنید نه ” چرا”

تحقیقات نشان داده اند که اگر از کسی بخواهید دیدگاهش را به طور کامل توضیح دهد، بیشتر پذیرای ایده های جدید می شود. مثلا اگر در حال بحث سیاسی با کسی هستید، اگر بتوانید نقایص استدلال طرف مقابل را به او نشان بدهید شانس برنده  شدن تان بیشتر است تا شروع به فهرست کردن مواردی که به خاطرش فکر می کنید طرف مقابل اشتباه می کند، بکنید.

۵_ شواهد اجتماعی نشان دهید

انسان ها موجودات اجتماعی ای هستند و تحت نظر و رفتار اطرافیان قرار می گیرند. ما حس می کنیم که اگر هم سن و سالان، دوستان یا نزدیکان مان باوری خاص داشته باشند، احتمالا حق با آنهاست. می توانید از این تکنیک ها برای برنده شدن در بحث ها استفاده کرده و به عنوان مدرک بگویید که خیلی ها با نظر شما موافق هستند. اگر مدرک تصویری هم ارائه کنید که چه بهتر.

۶_ حقایق را با اعتماد به نفس بیان کنید

تحقیقات نشان می دهند که افراد فرض می کنند حق با افراد با اعتماد به نفس است و دیدگاه های شان را مطابق با آنها تنظیم می کنند. حواستان به زبان بدن تان هم باشد.

حتما بخوانید:   7 دلیل برای جذب افرادی با عزت نفس پایین

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف