چطور دست از قضاوت دیگران برداریم؟

چطور دست از قضاوت دیگران برداریم؟
امتیاز به این post

چطور می شود دست از قضاوت دیگران برداشت؟ قضاوت  دیگران فقط به حرف نیست و گاهی با اعمال ساده مان، چیزی که در ذهن مان می گذرد را به دیگران نشان می دهیم. عادت انتقاد کردن و قضاوت کردن مردم به خاطر چیزی که ندارند یا کم دارند، اصلا کار درستی نیست. اگر فکر می کنید چنین عادتی پیدا کرده اید ما در ادامه راهکارهایی را برای توقف آن به شما معرفی می کنیم.

۱_ متوجه باشید که ما بی نقص نیستیم: ما همه اشتباه می کنیم. همه یک سری نقایص داریم. پس وقتی کمبودهای دیگران را دیدید سریع قضاوت شان نکنید. متوجه باشید که به مانند آنها، ما هم کمبودهایی داریم و دلمان نمی خواهد دیگران به خاطر آنها ما را قضاوت کنند.

۲_ خودتان را قضاوت کنید نه دیگران را: به جای پیدا کردن نقایص دیگران، روی پیدا کردن  نقایص خودتان تمرکز کنید. این کار کمک می کند تا نقاط ضعف تان را پیدا کرده و فرصت بیشتری برای تقویت آنها پیدا کنید. به جای اینکه وقت گرانبهایتان را روی انتقاد کردن از دیگران تلف کنید، روی بهبود و پیشرفت خودتان کار کنید.قضاوت دیگران اصلا کار درستی نیست.

۳_ بیشتر هم دردی کنید: خودتان را جای دیگری بگذارید. اگر ببینید دیگران چه می کشند دیگر آنها را قضاوت نخواهید کرد. اگر بدانید دیگران چقدر وقت صرف کاری کرده اند، قدردان تلاش تان خواهید بود. بدانید که وقتی دیگران را قضاوت می کنید به آنها صدمه هم می زنید، پس مواظب باشید که دل کسی را نشکنید.

حتما بخوانید:   برای آنکه تبدیل به فردی آرامتر شوید هر روز این چهار کار را انجام دهید

۴_ به جای قضاوت کردن به آنها کمک کنید: به جای قضاوت کردن دیگران به خاطر کمبودهایشان چرا به یاری آنها نشتابید؟ اگر شریک زندگی، دوست یا اعضای خانواده تان طبق انتظارات عمل نمی کند، به جای قضاوت کردن کمکش کنید. راهنمایی کنید، الهام بخش باشید و او را یاری کنید تا بر نقطه ضعفش غلبه کند.

۵_ آنها را بهتر بشناسید: وقت بیشتری را صرف شناختن دیگران کنید. با آنها خصومت نداشته باشید. به آنها نزدیک شوید، حرف بزنید، به حرف هایشان گوش کنید و داستان زندگی شان را بفهمید. وقتی کسی را بهتر و عمیق تر بشناسید، متوجه می شوید که قضاوت تان اشتباه بوده.

۶_ فکر کنید که عزیزان تان هم ممکن است مورد قضاوت قرار بگیرند: وقتی دیگران را قضاوت می کنید، آنها هم شما را قضاوت خواهند کرد. در این شرایط افراد نه تنها شما، بلکه عزیزان تان را هم قضاوت خواهندکرد. شما که نمی خواهید عزیزان تان مورد قضاوت دیگران قرار بگیرند؟

۷_ سرتان به کار خودتان باشد: قضاوت دیگران وقت و انرژی و بهره وری تان را می گیرد. با این کار زمان کمتری برای با عزیزان تان بودن، درس خواندن یا کارکردن خواهید داشت. وقت تان را حرام این عادت مخرب نکنید.

۸_ تنفر را بس کنید: یکی از دلایل اینکه مدام نگاهی قضاوتگرانه به دیگران داریم، حس تنفر است. وقتی افراد از کسی متنفر هستند، فقط خصایص منفی او را می بیند. با خلاص شدن از شر تنفر، از عادت قضاوت دیگران هم رهایی یابید.

۹_ فروتن باشید: دلیل دیگری بر قضاوتگر بودن، غرور است. وقتی نسبت به دیگران احساس برتری می کنیم، تنها نقاط ضعف و کاستی هایشان را می بینیم. برای دست برداشتن از قضاوت دیگران ، فروتن باشید و با دیگران به مساوات رفتار کنید.

حتما بخوانید:   ۳ استراتژی برای درک بهتر رفتار افراد

۱۰_ حسادت را کنار بگذارید: حسادت هم می تواند دلیلی بر قضاوت  دیگران باشد. وقتی نسبت به کسی حسود می شویم، برای زمین زدن آن هرکاری کرده و هر حرفی را می زنیم، حتی اگر حقیقت نداشته باشد. نگذارید حسادت قلب تان را در بر بگیرد. شاد بوده و قدردان آنچه که دارید باشید.

منبع

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف