چطور شادی را در درون خودتان پیداکنید؟

چطور شادی را در درون خودتان پیداکنید؟
امتیاز به این post

شادی چیز حاضر آماده‌ای نیست. شادی از اعمال‌تان نشات می‌گیرد. چهاردهمین دالایی لاما

شادی یک حالت یا وضعیت ذهنی است. ما می‌توانیم در هر شرایطی خودمان را خوشحال نگه داریم، فقط باید تصمیم‌مان را در این زمینه بگیریم.

آدم‌هایی هستند که درآمدی محدود به همراه سبک زندگی‌ای ساده داشته، اما با این حال خوشحالند. آدم‌هایی هم هستند که خانه‌های بزرگ، ماشین‌های گران قیمت و خانواده‌های دوست داشتنی و شغل‌های ثابت داشته و از سلامتی  برخوردارند، اما با این حال اصلا حس خوشحالی نمی‌کنند.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که اصول شادی چطور کار  می‌کند؟ در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور شادی را درون خودتان پیدا کنید.

علت ریشه‌ای

اکثر اوقات از دیگران انتظار عشق و تایید داریم. مدام فکر می‌کنیم که یک چیزی کم داریم و دنیای بیرون می‌تواند ما را تکمیل کند. با این حال اگر بخواهیم همیشه خوشحال باشیم، باید یاد بگیریم که برای خودمان ارزش قائل شده و خودمان را دوست بداریم. به جای گشتن به دنبال شادی در اینجا و آنجا، اعتماد بنفس داشته باشید و وقتی مراقب خودتان باشید به شادی خواهید رسید.

باور داشته باشید که شادی شما بیشتر وابسته به خودتان و رفتارتان است تا شرایط. برای اینکه یاد بگیرید چطور شادی را در درون خود پیدا کنید، گام‌های ساده‌ی زیر را دنبال کنید.

۱_تصمیم بگیرید

این گام، یکی از قدم‌های اولیه است. شما باید تصمیم بگیرید و انتخاب کنید که می‌خواهید شاد باشید. حالت ذهن‌تان را عوض کرده و آن را از ناراحتی و غم دور کنید. معنی شادی را برای خودتان یادداشت کنید. حواس‌تان را باز نگه داشته و محرک‌هایی که منجر به مثبت گرایی‌تان می‌شوند را در نظر داشته باشید. باور داشته باشید که می‌توانید خوشحال باشید.

حتما بخوانید:   مشکلات دوران نامزدی، دختر بابا یا زن مردم؟

۲_تجسم

باید به دنیا نشان بدهید که می‌خواهید خوشحال باشید. خودتان را متقاعد کنید که در مسیر درست به سمت یافتن شادی هستید. بهترین ورژن از خودتان را تجسم کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید. اهدافی که زندگی‌تان را تغییر می‌دهند تعیین کنید. چنین اهدافی می‌توانند به طرز فوق العاده‌ای در رسیدن شما به پتانسیل کامل‌تان کمک کننده باشند. به حرف‌های ناامید کننده‌ی دیگران در این راه توجه نداشته باشید.

۳_توسعه

با توسعه‌ی دیدی خوشبین، به شادی برسید. خوشبینی تغییرات مثبت در ذهن ما ایجاد کرده و باعث می‌شود بتوانیم به مسائل مختلف غلبه کنیم. توانایی مقابله با منفی گرایی را بدست بیاورید. افکار منفی‌تان را به چالش کشیده و هیچ‌گاه نگذارید کنترل ذهن‌تان را به دست بگیرند.

۴_ببخشید و فراموش کنید

خودتان را ببخشید، مهم نیست اشتباه‌تان چقدر بد بوده. اگر متوجه اشتباه‌تان شده و حال می‌خواهید شروعی تازه داشته باشید، آن را فراموش کرده و خودتان را ببخشید. نگذارید گذشته، حال‌تان را خراب کند.

سعی کنید دیگران را هم ببخشید. بخشیدن دیگران به خاطر آنها نیست، بلکه به خاطر آرامش خاطر خودتان است. این کار می‌تواند باعث شادی‌تان شود. خاطرات بد را فراموش کرده، به ندای قلب‌تان گوش دهید و دوباره هدف‌تان را پیدا کنید.

۵_قدردانی

چند لحظه فکر کنید و ببینید که شادی از کجا می‌آید. همیشه در زندگی روی چیزهایی که دارید تمرکز کنید نه چیزهایی که در گذشته داشتید، قدردان تمام چیزهای مثبتی که اطراف‌تان هست باشید، از جمله کسانی که سعی می‌کنند لبخندی بر لب شما بیاورند.

۶_مدیتیشن

مدیتیشن عملی قدرتمند است و می‌تواند خیلی چیزها را بهبود ببخشد. بعد از بستن چشم‌ها و تمرکز، حس می‌کنید که مشکلات و افکار منفی شما را به دام انداخته‌اند، اما بعد از چند جلسه تمرین احساس آرامش بیشتری می‌کنید.

حتما بخوانید:   چرا درونگرا بودن در دنیای امروز یک نعمت است

مدیتیشن می‌تواند ذهن شما را آرام کرده و حتی به شما جهت بدهد. مدیتیشن کمک می‌کند که به ندای درون‌تان گوش کرده و از بی سروسامانی نجات پیدا کنید. چند دقیقه انجام مدیتیشن به مثبت بودن و افزایش انرژی‌تان کمک خواهد کرد.

۷_عاقلانه انتخاب کنید

با کسانی باشید که موجب لبخند شما می‌شوند نه کسانی که کلی تاثیر منفی دارند. می‌توانید به این افراد کمک کنید اما وقتی با خودتان درگیری دارید سعی کنید از هر نوع منفی گرایی دوری کنید. به ارزش‌هایتان پایبند بوده و هیچ گاه عزت نفس‌تان را به خطر نیندازید، با خودتان خوش رفتاری کرده و کارهایی که دوست دارید را انجام دهید.

خودتان رامتقاعد کنید که ” خودتان” بودن اشکالی ندارد و گاهی بهتر است تنها باشید، تا با آدم‌های نادرست.

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف