چند باور غلط آرایشی و زیبایی

چند باور غلط آرایشی و زیبایی
امتیاز به این post

زنان به طور متوسط در طول عمر خود ۲۴۴ هزار دلار صرف محصولات آرایشی می کنند – آنها برای حلقه های تیره زیر چشم خود کرمهای آرایشی می خرند یا شامپوهای گران قیمتی را استفاده می کنند. ما به قدری در طول زندگی خود باورهای غلطی را در زمینه آرایشی شنیده ایم که دیگر در مورد آنها سوالی نمی کنیم. در زیر به بررسی هفت باور غلط آرایشی می پردازیم.

باور غلط شماره ۱: رنگ مشکی شما را لاغرتر نشان می دهد

رنگ مشکی به جای آنکه به شکل جادویی شما را لاغرتر نشان دهد، برعکس عمل می کند. مشکی شما را بزرگتر نشان می دهد زیرا رنگی ثابت است. همچنین توجه دیگران را به سمت ناحیه ای که سعی در مخفی کردن آن دارید جلب می کنید زیرا مشکی در واقع یک رنگ روشن است. خطای دید در نور روز کار نمی کند بنابراین لباسهای تک رنگ به لاغرتر دیده شدن شما کمکی نمیکنند. در عوض سعی کنید لباسهایی به رنگ سبز تیره، آبی نفتی یا طوسی بپوشید.

حتما بخوانید:   10 وسیله روزانه ای که آن قدرها هم که تصور می کردید بی ضرر نیستند

باور غلط شماره  ۲: کرمهای حاوی اس پی اف بالاتر بهتر از پوستتان محافظت می کنند

تنها به این دلیل که اس پی اف ۳۰ از پوست شما به مدت ۱۰ ساعت محافظت نمی کند ممکن است در این دام بیفتید و ضد آفتابی با بالاترین اس پی اف را استفاده کنید. در واقع میزان اس پی اف اهمیتی ندارد، چرا که ضد آفتابها هر دو ساعت یکبار باید تجدید شوند. اگر عرق یا شنا می کنید باید به دفعات بیشتر ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

باور غلط شماره ۳: جوشهای خود را فشار ندهید

همه ما در زندگی خود شنیده ایم که ترکاندن جوش باعث ایجاد جوشهای بیشتر می شود. با این حال اگر بدانید چه زمانی و کدام جوشها را باید فشار دهید به نفع شماست. جوشهای زرد و متورم باید فشرده شوند زیرا روند بهبود آن را تسریع کرده و باکتریهایی که در زیر پوست شما جمع شده و باعث ایجاد جوش شده اند را آزاد می کنند. همچنین توصیه می شود این کار را با یک سوزن استریل انجام دهید. به خاطر داشته باشید که بهتر است انجام این کار را به یک فرد متخصص بسپارید زیرا به راحتی پوستتان عفونت کرده یا اسکار به جای می گذارد.

باور غلط شماره ۴: شستن روزانه موها مضر است

شستن روزانه موها برای موی شما ضرری ندارد. همه چیز به نوع مو و میزان فعالیت شما بستگی دارد. چیزی که باید به آن توجه کنید مواد بکار رفته در شامپو است. از شامپوهایی که دارای مواد آسیب رسان مانند سیلیکون یا پانتنول هستند خودداری کنید. میتوانید بعد از شستن موهای خود نرم کننده بزنید.

حتما بخوانید:   خوراکی هایی که نباید آنها را در کنار یکدیگر نگهداری کنید

باور غلط شماره ۵: نوشیدن آب خشکی پوست را از بین می برد

نوشیدن آب موثر نیست و میزان زیاد آب در بدن باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه سلامتی می شود. پوست شما نه فقط به دلیل کم نوشیدن آب ، کم آب می شود بلکه سریع از روی پوستتان تبخیر می شود. نباید اجازه تبخیر سریع آب را از روی پوست خود بدهید و رطوبت را برای مدت طولانی تری روی پوست خود نگه دارید.  محصولاتی که دارای اسید هیالورونیک هستند برای انواع پوست مناسبند.

باور غلط شماره ۶: میتوانید از شر حلقه های تیره دور چشم رها شوید

متاسفانه کار زیادی در مورد حلقه های تیره زیر چشمهای خود نمیتوانید انجام دهید. ممکن است خواب کافی و سبک زندگی سالمی داشته باشید و همچنان این حلقه ها در زیر چشم شما خودنمایی کنند. آنها همچنین در صورتی که زیر نور خورشید بروید بدتر می شوند. از آنجایی که شما آنها را به ارث برده اید به طور کامل از دست آنها نمیتوانید رها شوید اما میتوانید با لوازم آرایشی آنها را بپوشانید.

باور غلط شماره ۷: محصولات آرایشی مو باعث موخوره می شوند

محصولات آرایشی مو با چسباندن موها به همدیگر یک راه حل موقت ارائه می دهند. اما ریشه مشکل را حل نمی کنند. سرمهای مو و نرم کننده ها باعث کمتر دیده شدن موخوره ها می شوند و روند موخوره شدن را کاهش می دهند. اما نمیتوانند مشکل را به طور کامل برطرف کنند. ماسکهای مو، کوتاه کردن مو، و محافظت از مو در برابر نور خورشید بهتر جواب می دهد.

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف