چند فنجان قهوه در روز برای سلامتی مفید است؟

چند فنجان قهوه در روز برای سلامتی مفید است؟
امتیاز به این post

 

 

در قرن هفدهم مجازات نوشیدن قهوه مرگ بود. مردم در آن زمان معتقد بودند که این نوشیدنی ذهن انسان را دستکاری می کند و تغییر می دهد. خوشبختانه حالا می توانیم هر چقدر که می خواهیم قهوه بنوشیم و پژوهش ها نیز اثبات کرده است که انواع مختلف ترکیبات موجود در آن به سلامتی ما کمک می کند. اما هنوز در مورد این که نوشیدن چه مقدار قهوه در طی یک روز بی ضرر است، بحث های زیادی در جریان است.

نوشیدن مقدار مناسب قهوه، برای قلب ما مفید است

مطالعات گروهی از دانشمندان آلمانی نشان داده است که کافئین باعث واکنش ویژه ای در سلول های رگ های ما می شود. کافئین نوع کارکرد این سلول ها را بهبود می بخشد و باعث می شود مانند سلول های جوان عمل کنند. این پژوهشگران معتقدند که میزان بهینه قهوه برای جوان نگه داشتن قلب، ۴ فنجان در روز است.

افرادی که قهوه می نوشند عمر طولانی تری دارند

بررسی های طولانی مدت نشان می دهد افرادی که مرتبا قهوه می نوشند کمتر تحت تاثیر انواع مختلفی از بیماری ها از جمله امراض قلبی، سکته مغزی، بیماری های تنفسی، عفونت ها و دیابت و همچنین انواع صدمات و آسیب دیدگی ها قرار می گیرند. یک مطالعه بسیار گسترده بر روی ۴۰۰ هزار نفر در آمریکا نشان داد احتمال مرگ (به هر علتی) در افرادی که هر روز قهوه می نوشند کمتر از افرادی است که کافئین اندکی دریافت می کنند.

حتما بخوانید:   چرا خوابیدن در اتاق سرد برای ما بهتر است

ولی مصرف بیش از حد قهوه هم خوب نیست

مصرف مداوم ۶ فنجان قهوه یا بیشتر در روز می تواند آسیب زا باشد و چنین افرادی خود را در معرض برخی بیماری ها قرار می دهند. در یک مطالعه مشخص شد که بیش از ۶ بار نوشیدن اسپرسو در روز ممکن است ریسک ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۲ درصد افزایش دهد.

چه عاملی باعث اثرات نامطلوب قهوه می شود؟

مشکل فقط کافئین موجود در قهوه نیست. بسیاری از افراد علاقمند به قهوه، نوشیدنی خود را همراه مقدار زیادی شکر و خامه (که کالری و چربی زیادی دارد) مصرف می کنند که ممکن است سلامت آنها را به خطر بیندازد. مقدار مناسبی از قهوه سیاه ریسک دیابت را کاهش می دهد، در حالی که افزودن شیرین کننده ها، خامه و طعم دهنده ها می تواند سطح قند خون را بالا ببرد.

 

چطور میزان کافئین مصرفی خود را اندازه گیری کنیم؟

قهوه تنها منبع کافئین نیست و این ماده در چای و برخی غذاهای دیگر هم وجود دارد. ماشین حساب های آنلاینی ساخته شده اند که می توانید به کمک آنها بفهمید روزانه چه مقدار از این ماده محرک را مصرف می کنید.

 

شما هر روز چند فنجان قهوه می نوشید؟ آیا تاکنون سعی کرده اید عادت خود به نوشیدن قهوه را ترک کنید؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف