چگونه با استفاده از رزماری از موهای سفید خلاص شویم

چگونه با استفاده از رزماری از موهای سفید خلاص شویم
4.5/5 - (2 امتیاز)

در سال ۲۰۲۲ انتظار می رود ارزش بازار محصولات ضد پیری به ۶۷٫۱ میلیارد دلار برسد. اما قیمت بالا همیشه به معنای کیفیت بهتر نیست. زیرا محصولات ضد پیری مانند مرطوب کننده ها، کرمهای شب و کرم پودرها جزو لوازم آرایشی و نه درمانی هستند. به علاوه  از تولید کنندگان آنها تنها درخواست می شود که محصولات خود را آزمایش کنند و آنها الزامی برای این کار ندارند. برای همین است که باید سراغ محصولات طبیعی برویم و از آنها برای جوانسازی پوست استفاده کنیم. در زیر به چند شیوه مقرون به صرفه برای درخشان کردن پوست اشاره می کنیم.

  • با استفاده از رزماری به جنگ موهای سفید بروید

اگر می خواهید موهای سفیدی نداشته باشید رزماری می تواند یک درمان طبیعی برای کاهش سرعت سفید شدن مو باشد. اسپری کردن رزماری بر روی مو آن را تیره تر و رنگ طبیعی آن را حفظ می کنید.

  • از شیر بدون چربی استفاده کنید

شیر یکی از غذاهای جنجال برانگیز است اما مطالعات جدید این بحث را خاتمه می دهند. این تحقیق نشان می دهد افرادی که شیر نمی خورند سریعتر از افرادی که شیر کم چرب مصرف می کنند پیر می شوند. با آنکه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما نشان می دهد که نوشیدن شیر کم چرب یا بدون چربی روند پیری را کند می کند و نخوردن شیر یا خوردن شیر کامل سرعت پیری را بالا می برد.

  • گاهی اوقات روزه بگیرید

گهگاه روزه گرفتن یکی از شیوه هایی است که اخیرا رایج شده است. تحقیقات اخیر در مورد طول عمر نشان می دهد که روزه گرفتن دارای اثرات ضد پیری است. وقتی سنمان بالا می رود، دی ان ای ما رو به تجزیه شدن می رود و باعث پیری ما می شود. با روزه گرفتن، ترمیم دی ان ای سرعت بالاتری پیدا می کند و باعث کنترل روند پیری می شود.

  • به پشت بخوابید

وقتی افراد شروع به پیشگیری از روند پیری می کنند، عادات آسیب رسانی که در یک سوم از طول روز انجام می دهند را فراموش می کنند: نحوه خوابیدن. وضعیتی که در آن شما به خواب عمیق می روید روی ظاهر شما تاثیر می گذارد بخصوص روی قفسه سینه و ناحیه صورت. بهتر است خود را عادت دهید که به پشت بخوابید تا اینکه به بغل یا دمر بخوابید.

  • دوبار در روز صورتتان را بشویید

شستن صورت دوبار در روز با شوینده های مختلف توصیه می شود. اولین شوینده باید بر پایه روغن باشد و دیگری بر پایه آب. منطق پشت این شیوه آن است که شما بار اول باید آرایش، ضد آفتاب و آلاینده هایی که روی صورتتان وجود دارد را پاک کنید و در مرحله دوم باید پوست خود را از عرق و کثیفی پاکسازی کنید.

  • برای پوست خود ماسک زردچوبه درست کنید

مطالعات نشان می دهند که زردچوبه به برطرف کردن چین و چروک و تولید بیش از حد رنگدانه های پوستی که دو شاخص پیری هستند، کمک می کند. برای تهیه ماسک زردچوبه، پودر زردچوبه را با یک ماده غلیظ کننده ترکیب کنید. میتوانید بر اساس سلیقه خود مواد دیگری به آن اضافه کنید. برای مثال میتوانید از آب، ژل آلوئه ورا یا ماست طبیعی استفاده کنید. ماسک را ده دقیقه روی صورت خود بگذارید. بعد از آن با آب گرم بشویید و از تونر، سرم و مرطوب کننده دلخواه خود استفاده کنید. این دستور را سه بار در هفته اجرا کنید.

  • با استفاده از روغن انار به جنگ چین و چروکها بروید

روغن انارر یک ماده ضد پیری است که نادیده گرفته می شود. این روغن به دلیل داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدانهایی چون ویتامین آ و ث و مواد ضد التهابی و مرطوب کنندگی برای پوست فواید زیادی دارد. برای گرفتن نتیجه بهتر، صورت و گردن خود را بشویید و سپس به اندازه چند قطره از روغن را روی انگشتان خود مالیده و آرام به صورتتان ضربه بزنید تا جذب پوستتان شود.

حتما بخوانید:   ۳ تکنیک برای کنترل رویاها در خواب

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف