چگونه در مدت سی دقیقه هدف زندگی تان را پیدا کنید

چگونه در مدت سی دقیقه هدف زندگی تان را پیدا کنید
امتیاز به این post

همه افراد گاهی از خود می پرسند : من به کجا می روم و در انتهای مسیر میخواهم شاهد چه صحنه ای باشم؟ اما تعداد کمی از افراد می توانند به این سوال پاسخ مشخصی بدهند. حتی اگر در دهه سی یا چهل زندگی خود باشید، ممکن است هنوز ندانید ماموریت تان در این دنیا چیست و چطور باید هدف زندگی تان را مشخص کنید.

ندای روح میتواند به شما کمک کند در شرایط دشوار دوام بیاورید، و در زندگی گمراه نشوید و همیشه بدانید چه میخواهید. تکنیکی وجود دارد که میتواند به شما کمک کند هدف زندگی تان را تنها در مدت سی دقیقه پیدا کنید و نسبت به حقیقی بودن آن مطمئن شوید.

برخی می گویند انجام این کار ضروری نیست و اگر از مقصد آگاهی نداشته باشید پس نمیتوانید به مسیر اشتباهی بروید. تا حدودی این موضوع درست است. اما شما نمی دانید این جاده به چه سمت و سویی خواهد رفت.

به عنوان یک قانون، وقتی فردی در حال خوشگذرانی است به معنا و هدف زندگی اش فکر نمی کند و این افکار تنها زمانی به ذهنش می رسد که در شرایط دشواری بوده و ناامید شود. در این زمان است که باید به معنا و هدف زندگی فکر کنید تا جسارت ادامه دادن زندگی را داشته باشید.

حتما بخوانید:   ۸ دروغی که مانع از شاد بودن شما می شود

به منظور آنکه هدف مهم زندگی تان را پیدا کنید، لازم نیست نزد یک فرد روشن بین بروید یا پنج سال از عمرتان را در صومعه سپری کنید. شیوه ارائه شده در این مقاله بیست دقیقه تا یک ساعت زمان می برد اما قبل از آنکه شروع کنید باید بدانید که:

برای هر چیزی آماده شوید

بسیاری از مردم واژه  « هدف» را با دستاوردهای بزرگ یا دارایی هایی مادی یکی می دانند. این احتمال را بپذیرید که هدف زندگی تان ممکن است کسل کننده و بی هیجان به نظر برسد و مجبور باشید برخی از آرزوهایتان را زیر پا بگذارید تا شادی حقیقی را تجربه کنید. به علاوه هدف شما ضرورتا ممکن است در حوزه آشنایی نباشد که مرتبط با تعالیم آموخته شده یا شغل قبلیتان است. برای این واقعیت خود را آماده کنید که ممکن است هدفتان کاملا برایتان ناآشنا باشد.

چگونه در مدت سی دقیقه هدف زندگی تان را پیدا کنید

هدف تان باید احساس خوبی در شما ایجاد می کند

هدف تان باید احساس خوشایندی در شما ایجاد کند. انسان به دنبال معنا می گردد اما نیازمند رضایت مندی در زندگی خود نیز هست و این رضایت مندی را میتواند در فرایند کار، ارتباطات و تحصیل خود بدست آورد. میتوانید هدف زندگی تان را لذت بردن از زندگی به شکلی نامحدود قرار دهید.  بنابراین اگر از هدفتان به رضایت مندی نرسید، آن هدف ، واقعی نیست.

چگونه در سی دقیقه هدف زندگی تان را پیدا کنید.

  • در مکانی تنها بنشینید
  • روی کاغذ بنویسید « هدف زندگی من»
  • افکارتان را خاموش کنید
  • هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید
حتما بخوانید:   چطور پس از زایمان به اندام قبلی خود بازگردیم

به محض آنکه هدف زندگی تان روی صفحه کاغذ نمایان شود، واکنش احساسی شدیدی را تجربه میکنید

 

چرا باید افکارتان را خاموش کنید؟

خاموش کردن افکار بدین جهت ضروری است که مغزتان از سوی خانواده، معلمان و جامعه مملو از انتظارات اجتماعی و باورهای تحمیلی در مورد نحوه زندگی است . این ایده ها اول از همه ظاهر می شوند اما شما باید متمرکز باشید و وضعیت عاطفی خود را زیر نظر بگیرید. اگر هدف زندگی تان در شما احساسی ایجاد نکند، پس آن چیزی نیست که به دنبالش بوده اید. برای برخی از افراد پیدا کردن هدف زندگی بیست دقیقه طول می کشد در حالی که برای بقیه ممکن است تا یک ساعت هم زمان ببرد. مهمترین موضوع آن است که تسلیم نشوید.

ممکن است بعد از چند بار تلاش ناموفق، که هیچ احساسی را در شما تحریک نمی کند، احساس حماقت کرده و فکر  کنید این کار ارزش زمان گذاشتن ندارد. اگر بر این احساس خود غلبه کنید حتما هدف زندگی تان را بدست می آورید، بنابراین آیا ارزش ندارد که نیم ساعت از وقت تان را به تعیین هدف زندگی خود اختصاص دهید؟

 

 

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف