کدام عکس های فرزندان مان را نباید در شبکه های اجتماعی قرار دهیم؟

کدام عکس های فرزندان مان را نباید در شبکه های اجتماعی قرار دهیم؟
امتیاز به این post

 

در عصر شبکه های اجتماعی ما با بسیاری از پدیده های جدید مواجه شده ایم. یکی از این پدیده ها Sharenting است که شاید بتوان آن را بچه داری اینستاگرامی نامید، یعنی زمانی که به نظر می رسد والدین در به اشتراک گذاشتن عکس ها و اطلاعات مربوط به فرزندشان زیاده روی می کنند. این والدین ممکن است نیت بدی هم نداشته باشند، ولی ارسال برخی از تصاویر ممکن است فرزندان آنها را در معرض خطر قرار دهد.

۱- عکس های مربوط به مدرسه که می تواند نکاتی را درباره محل تحصیل کودک شما به دیگران نشان دهد

عکس های بازگشت به مدرسه ممکن است کاملا بی ضرر به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست. جزئیات کوچکی مانند ساختمان مدرسه یا آرم یک باشگاه ورزشی در پس زمینه عکس می تواند اطلاعات کافی برای پیدا کردن مدرسه کودک شما را در اختیار مجرمان قرار دهد.

۲- عکس هایی که اسم فرزندتان را نشان می دهد

عکس هایی که در آنها اسم کودک شما یا دوستانش نشان داده شده می تواند خطرساز باشد. اگر لازم است چنین عکسی را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید، ابتدا اسم بچه ها را با دقت پاک کنید.

حتما بخوانید:   مقایسه ی تیک تاک و اینستاگرام

۳- عکس های دارای فراداده (metadata) و موقعیت جغرافیایی (لوکیشن)

اگر جزء افرادی هستید که دوست دارند دائما زندگی خانوادگی خود را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند، بهتر است حداقل مطمئن شوید که عکس های ارسال شده هیچ نوع فراداده ای نداشته باشند. فراداده ها یا داده های EXIF ​​حاوی اطلاعاتی در مورد زمان و مکان گرفتن عکس است و ممکن است دیگران برای پیدا کردن کودک شما از آنها سوءاستفاده کنند. می توانید در گوشی خود گزینه برچسب گذاری موقعیت جغرافیایی (geotagging) و فراداده ها را برای تمام عکس ها خاموش کنید.

همچنین بهتر است در شبکه های اجتماعی قسمت تنظیمات حریم خصوصی (privacy settings) را بررسی کنید و مطمئن شوید فقط افرادی که به آنها اعتماد دارید می توانند به عکس های فرزندتان دسترسی پیدا کنند.

۴- عکس هایی که بدن بدون پوشش کودک را نشان می دهند

وقتی عکسی را در اینترنت بارگذاری کردیم، دیگر کنترل کاملی بر آن نداریم و نمی دانیم چه افرادی ممکن است این عکس را ببینند، کپی کنند یا با دیگران به اشتراک بگذارند. ارسال عکس های نیمه برهنه کودکان می تواند توجه مجرمان و شکارچیان آنلاین را جلب کند و بعلاوه ممکن است بعدها فرزندتان از این بابت خجالت زده شود.

۵- عکس های قشقرق گرفتن یا رفتارهای بد کودکان

یک گروه دیگر از عکس هایی که ممکن است فرزند شما با دیدنش در شبکه های اجتماعی احساس خجالت یا ناامیدی کند، عکس هایی است که رفتار نامناسب او یا دیگر لحظات ضعف و استیصالش را نشان می دهد. حتی اگر دلیل ناراحتی کودک برای شما خنده دار است، به یاد داشته باشید که فرزندتان در حال حاضر ممکن است آن مساله را یک فاجعه واقعی بداند، و نباید به احساسات او بخندید.

حتما بخوانید:   سئوی داخلی چیست؟ ۱۶ فاکتور در On-Page SEO که موتورهای جستجو و کاربران می‌پسندند

۶- عکس هایی که کودکان دیگر را نشان می دهد

همانطور که لازم است از فرزندان خود در شبکه های مجازی محافظت کنید، ایمنی کودکان دیگر را هم نباید فراموش کنید. عکس هایی که بچه های دیگر در آنها حضور دارند را یا ارسال نکنید و یا چهره و هر نوع جزئیات دیگری را که می تواند هویت یا موقعیت مکانی آن بچه ها را مشخص کند، در عکس محو کنید.

پلیس شهر ساری (Surrey) در انگلیس هم یک فیلم کوتاه در مورد گرفتن عکس های ایمن از کودکان تهیه کرده است که در انتهای این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم تا کاملا در ذهنتان جا بیفتد:

  • ساختمان مدرسه و زمین بازی را از عکس حذف کنید
  • اگر اسم بچه ها در عکس دیده می شود آنها را پاک کنید
  • چهره بچه های دیگر نباید در عکس فرزندان شما مشخص باشد

 

آیا شماهم عادت دارید که در مورد فرزندان خود مطالب زیادی را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید؟ به نظرتان چه نکات دیگری را باید در این مورد رعایت کرد؟

 

از سراسر وب

  • کارخانه ظروف یکبارمصرف